Eerste bambixpapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Star87, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoi meiden!

Strakjes krijgt mijn zoontje de eerste keer een flesje bambix, zo benieuwd wat hij er van vind!
    Hij slaapt in principe te nachten door, af entoe komt hij nog een keer snachts. Wil hem een beetje laten wennen aan nieuwe dingen en kijken hoe hij dan slaapt. Hij is nu 3,5 maand, over 2 weken begin ik met een fruithapje.

Hij krijgt straks 180+6 en 10 gram bambix(staat op de verpakking)
    Ik heb een dr brown fles, en heb speen 4 aangeschafd speciaal voor een papfles. Mijn vraag is alleen of iemand weet of dat ventiel er in of uit moet? Ik heb namelijk geen idee.

Liefs!

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hi, bij ons werkte dr Brown met pap lastig. Zonder ventiel werd het lekken en met werd het verstopt. Heb helaas geen tip voor je.
    Zijn de papjes trouwens niet vanaf 4 maanden?
    Lekker dat hij al veel doorslaapt zeg!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je weet dat elke vorm van bijvoeding pas ten vroegste op vier maand aangeraden wordt?

4. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hmm ja.. twijfel ook een beetje maar ik hoor eigenlijk dat best veel mensen het al eerder hebben geprobeerd. Is alleen maar het nachtflesje. Zou die 2 weken echt veel uitmaken? Anders wacht ik gewoon nog even.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Alle bronnen zijn het erover eens dat vier maand de ondergrens is. Dus ja.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja, dat maakt veel uit, vanaf 17 weken mag je bijvoeding geven en dat is de absolute ondergrens

Star87 vindt dit leuk.
  7. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dan wacht ik nog een paar weekjes met bijvoeden. Bedankt voor jullie tips:)

Biny vindt dit leuk.
  8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Inderdaad niet voor 4 maanden.

Maar wat betreft de dr Brown fles: de nieuwe Options fles kan zonder ventiel. Bij een kleintje zou ik de 3 speen gebruiken en eerst minder pap door de fles doen. Anders is het zoveel ineens.

9. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    2 weken klinkt weinig..maar op 4 maand is dat best veel! Kijk maar eens hoeveel je baby nu al verschilt met 2 weken geleden, in wat hij kan, in hoe hij eruit ziet!

Ik hoor trouwens wel eens dat kinderen van papjes juist slecht gaan slapen, krampjes en zo. Ik zou het dus eerder 's ochtends proberen dan 's avonds. Helemaal als de nachten nu goed gaan.

10. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dat hoor ik inderdaad ook wel eens, omdat het zo goed vult. Ik ben er ook niet mee begonnen nog. Wacht echt met bijvoeden tot hij 4 maanden is. In ieder geval fruit. Sinds afgelopen week heeft hij heel veel behoefte om veel te drinken voor het slapen gaan. Hij was gister pas voldaan bij 280 cc, en dat terwijl hij normaal op 165 cc zit waarvan hij ze niet atijd leegdrinkt. Ik vraag me dus af of bambix beter is voor hem want 280 is echt teveel voor zo'n klein maagje in 1 keer.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik las dus met voorbij scrollen: eerste bamihapje:D
    Maar nee ook bambix zou ik op deze leeftijd nog niet geven.

MMW en Star87 vinden dit leuk.
  12. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hihi bami valt te proberen:p:D

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Was die 280cc in 1x of in delen? Kan anders ook clusteren zijn. Dan komen ze wat vaker voor beetjes drinken.

Deel Deze Pagina