Verjaardag in december

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Anne09, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Mijn zoon is de 27ste jarig en heeft deze maand dus al behoorlijk wat cadeaus gehad. Nu wordt er door familieleden gevraagd wat hij kan hebben, maar het begint een beetje moeilijk te worden nog wat te zeggen. ;) Hebben jullie tips/ideeën voor een jongetje van 3?

Is smartmax leuk? En dan vooral die sets dat je autootjes in elkaar kan zetten?

Hij wil graag klei hebben (daar heeft hij wel eens mee gespeeld) alleen ik zie ook superzand maar daar heb ik geen ervaring mee. Ben toch bang dat het meer troep geeft dan klei. Wat is leuker?

En verder had ik nog het politiebureau van toet toet bedacht. We hebben al de garage, parkeertoren, wegdelen en de trein krijgt hij van ons voor zijn verjaardag. Is het politiebureau dan nog wel leuk om te geven? Er wordt op zich wel veel mee gespeeld.

Alvast bedankt :)

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik ken het probleem..

wat hier nog gevraagd word

electro de nieuwe uitvoering
    spelletjes
    step
    cadeaukaart efteling
    rugzak efteling
    Verf

daarnaast gewoon cadeaukaarten (van de maten van mijn man) daar koopt hij dan in de zomer nog wat leuks van.

hier een zoon van 2jan en ook hier pakjes met sint en kerst..

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hier hetzelfde "probleem"
    Mijn dochter was afgelopen zondag de 21 jarig en ik vandaag de 23e.
    Heb voor mijn dochter alles van zoef zoef gevraagd. Heeft ze toch wat om steeds uit te pakken maar van een set zeg maar.

Toet lijkt me voor jongetje erg leuk.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik wil je in ieder geval 1 tip geven:
    GEEEEEEN SUPERSAND!!

Ik dacht ook ohhh dit is leuk! Onze dochter houdt heel erg van kleien etc. Nou ik kan je foto's laten zien. Het lag echt overal zelfs in het toilet. Het bleef op haar kleding zitten etc. En ze ging er mee aan de wandel (wat niet mag maar ja... ik zit ook wel eens op de wc). vreselijk.. Heb het 3 keer toegelaten. Ze speelde er heerlijk mee. Maar ik ben echt een uur bezig geweest om op te ruimen (geen geintje).
    Ik vond haar er nog te jong voor.. Heb het nu bewaard voor als ze iets ouder is.
    Maar goed het ene kind is natuurlijk ook het andere niet.

Nog wat leuke dingen:

- tipitent voor binnen (en natuurlijk buiten met mooi weer)
    - gewone klei met vormpjes
    - Hamertje tik
    - Play mais
    - woezel en pip tikketje spelen (spel)
    - Nijntje geluiden raden (spel)
    - Op weg naar groep 1 (spelend leren)
    - Microfoon (zo een die je kan aansluiten op je telefoon bv)
    - Step met 4 wieltjes (onze dochter scheurt hiermee de woonkamer door)
    - Dokterskoffer
    - Schoolbord met krijtjes
    - Voorleesboek

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    smartmax is super speelgoed.
    klei is ook erg goed voor 3 jarige.
    ik zou ook een knikkerbaan geven.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Dank voor de reacties
    Inmiddels het toet toet politiebureau aangeschaft.
    Bedankt voor de tip, Maartt. Dat klinkt ook erg als iets wat mijn zoontje zal doen. Ik ga dus maar voor klei met vormpjes.

7. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ja smartmax is leuk! E is ook over twee weken jarigide lastig he.

Duplo en Playmobiel is altijd goed
    knutsel spulletjes

Eren heeft voor Sinterklaas vingerverf gekregen super leuk.

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Mijn 3-jarige speelt heel veel met klei! Verven en plakken (playmais bijvoorbeeld) doet het ook erg goed.

Verder inderdaad de toet toet-serie. Verkleedspullen (politie, brandweer, ridder, beesten, enz).

Little people zijn ze hier ook gek van.

Onze jongste was de 8ste jarig en voor haar heb ik vooral praktische dingen gevraagd, als een schoolbeker, kleertjes, pyama, enz.

9. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Misschien is het nog een optie om ipv supersand voor kinetic sand te kiezen? Mijn zoontje van 3,5 speelt hier veel mee en ik herken echt niet de kliederboel waarover Maartt het heeft wb supersand. Misschien is kinetic iets vriendelijker op dat gebied? (Heb zelf geen ervaring met supersand)

Hier gaan wij op het gebied van verjaardagen hetzelfde krijgen, dochter is ook de 27e jarig. Mag ik vragen hoe jullie dat doen met taart enzo? Na 2 kerstdagen heeft niemand meer trek in een stuk slagroomtaart lijkt me. Ik heb nu soesjes en kwarktaart op de planning. Ze wordt 1 dus heb nog geen ervaring ;)

10. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook kinetic sand en ik herken het ook niet van die kliederboel..

Onze zoon is van 2jan en wij hebben we gewoon taart hoor. Zijn verjaardag hoort met taart! De opa,oma's en ooms weten dat hij jarig is en eten allemaal gewoon een stukje mee. Met kerst eet ik wel lekker maar toch niet zozeer heel veel meer dat ik de dagen erna niks lekkers lust :D. Mijn zoon wilt zelf ook echt taart, soesjes oid linkt hij niet met jarig zijn.

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier heeft ze ook kinetic sand gekregen alleen dat heb ik dus in de doos gelaten hahaha! Zal het haar van de week eens geven. Ben nu wel nieuwschierig.. Of het aan het zand ligt of aan mijn kleine floddertje..
    Ben bang voor het laatste!

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Hier doen we ook gewoon taart. Ik heb er een fototaart van de hema besteld. Ik heb alleen directe familie (opa/oma/ooms/tantes) uitgenodigd en daar eten we vanavond ook mee en 's ochtends vieren we zijn verjaardag ;). Normaal gesproken doen we het ook een paar dagen later zodat we het kerstdiner even kunnen laten bezinken, maar gezien we op vakantie gaan lukt dat dit jaar niet.

Mijn zoontje heeft ook al een paar muurtekeningen gemaakt :) dus denk niet dat het zand netjes op tafel blijft liggen.

13. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Pfff ik snap dat niet hoor, zoveeel speelgoed voor een kleintje. Ik zie dat ook bij collega's. De mijne wist van ellende niet meer waar mee te spelen, dus ik wissel nu om. Ik heb afgesproken dat ze met verjaardag een bedragje op de spaarrekeningen van m'n dochters mogen storten.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113

Nou ja dat snap ik dan weer niet. Toch niks leuks aan voor een kind? Verjaardag hoort met cadeautjes,al is het een ingepakte bellenblaas. Nee mijn kind kan er niets aan doen dat hij in dezd tijd geboren is dus heeft hij vind ik net zo veel recht op cadeautjes als een kindje dat in juni jarig is.
    wel ben ik creatiever en kijk ik vooruit mbt cadeau keuze. Zo heeft hij speelgoed op de groei, buitenspeelgoed en een enkele cadeaukaart van bijv de efteling.

maar geen cadeau en geld op een rekening vind ik persoonlijk alleen leuk bij een baby/doop of oudere kinderen die bewust voor iets sparen.

15. Jasia

Jasia Actief lid

Jul 1, 2013
    189
    7
    18
    Wij geven ze geen cadeaus met verjaardag. Ik wil ze niet leren dat ze dan standaard iets krijgen en er zelfs om gaan vragen. Van ons krijgen ze vooral cadeaus als ze iets bereikt hebben, bv zwemdiploma, goed rapport, goed meegeholpen met iets. Maar natuurlijk ook wel eens zomaar, omdat ze graag iets willen en ik ze er blij mee kan maken.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ieder zijn keus dus..
    Ik beloon voor je best doen en niet voor resultaten, en ik beloon met aandacht,trots zijn en bijv zijn lievelings eten, ik vind motivatie/doen meer zeggen dan een eindresultaat. Hier dus dan geen cadeautjes..

Share This Page