vanaf welke leeftijd zuurtjes e.d

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door boxertjes, 23 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    ehhhh niet! Waarom zou je dit uit jezelf gaan geven als ze het toch nog niet gewend is? Ik vind 4 echt nog veel te jong.
    en ik ga ervan uit dat op kdv en school zo wordt geregeld dat ze traktaties etc mee naar huis nemen ipv gelijk opeten. Of anders kun je dat afspreken..

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier 1 keer een lolly gehad en daarna nooit meer. Duurde 'm veel te lang om op te eten. En was te hard. Zuurtjes en kauwgom nooit. Maar dat eet ik zelf ook niet. Ik vind dat soort snoep onnodig.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje van 3,5 krijgt vaak een lolly bij de kapper en die mag hij van mij gewoon hebben. Zuurtje ook. Heb het zelf nooit in huis trouwens. Kauwgom heeft hij nog nooit gehad.

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier heeft ze soms een lollie. (Mini variant).
    Mag ze alleen als ze rustig op de bank blijft zitten.
    Werkt prima, de lollie is speciaal genoeg om voor te blijven zitten (terwijl ze echt niet van stilzitten houdt).
    Zuurtjes en kauwgom krijgt ze niet.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    De oudste was, denk ik, 4,5 toen ze voor het eerst een lolly kreeg. En inderdaad, stil zitten tot hij op is. De jongste heeft ook al wel eens een lolly op, die ziet haar zus het eten en dan wil ze ook. In het begin moest ze op schoot zitten, nu gewoon op haar stoel. Ze krijgen ze misschien één keer in de drie maanden oid. Kauwgom heeft alleen de oudste wel eens op (keer of vier nu oid), sinds ze vijf is (die leeftijd had ik verzonnen, omdat ze vanaf toen ze net vier was heel graag kauwgom wilde ;)). Zuurtjes ed wachten we nog even mee.

6. beccie

beccie Niet meer actief

onze zoon van 5,5 krijgt heel soms een lolly, ik heb ze zelf nooit in huis eigenlijk maar soms krijgt hij ergens 1. ik hou ook niet zo van die stokjes.
    zuurtjes hebben we hier ook niet ( soms stiekem voor mezelf )

hij eet wel regelmatig wat lekkers maar dan meer van die schatkistjes zachte snoepjes , smarties, van die gekleurde gepofte rijst achtig spul. soms skittles etc

kauwgom gebruik ik zelf veel maar heeft hij ook nog nooit gehad. en hij wil het ook niet proberen dus das makkelijk.
    en drop lust hij ook niet;)

7. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.029
    3.287
    113
    Precies dit. Lolly's vanaf 3,5 ongeveer, maar alleen als ze blijven zitten. Lopen met lolly=inleveren

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hier nog helemaal geen snoep. Dochter is 3,5 jaar.

Deel Deze Pagina