Vanaf welke leeftijd begonnen jullie kindjes echt met hele liedjes meezingen (brabbelen) op de ritme van de muziek?
Hmm vanaf dat ze kon praten... En wellicht ervoor ook... Geen idee meer eigenlijk. Maar in ieder geval sinds ze praat zingt ze heel graag.
Dankjewel voor je reactie! Begon het al toen ze pas een paar woorden kon praten of vanaf dat ze echt goed kon praten?
Hier vanaf ongeveer 2jr 3 mnd. Het honkballiedje zingt ze helemaal mee. Niet dat ze de woorden correct uitspreekt maar een vreemde weet gelijk wat ze zingt ( mits ze het liedje kennen dan)
De jongste zingt/brabbelt al echt mee met sommige k3 liedjes die mijn oudste graag luistert. Vooral de klanken zingt ze precies mee zo grappig. Ze houd dan ook echt de microfoon voor haar mondje Ook sommige gebaren zoals handjes draaien weet ze precies. Nu moet ik wel zeggen dat ze echt feeling voor muziek heeft, vanaf 9 maand ongeveer zat ze al in de box mee te wiegen op elke muzieksoort... terwijl ik me dat van de oudste niet kan herinneren.
Nou met 2 jaar sprak ze complete volzinnen... Dus het "paar woordjes"-tijdperk was hier echt maar heel kort
Mijn jongste zingt niet echt mee hoor maar als dat liedje van nielson.op de radio is roept ie steeds "hoe hoe hoe"
Mn dochter zingt vanaf ca 20 maanden kinderliedjes woord voor woord mee, maar ze kan beter zingen dan praten . ze praat nu met 2/3 woord zinnetjes.
Dankjulliewel voor de reacties! Mijn dochter begint sinds een maand echt op ritme mee te zingen met liedjes en Bumba kent ze al uit haar hoofd.. Verder kan ze nog niet praten op wat enkele woordjes na. Ik vroeg me hierdoor af of het vroeg was dat ze wel al meezingt (brabbelt) met muziek op ritme.. Maar dat is dus heel normaal
Of gewoon erg knap?! Ik vind het ook bijzonder knap van mn dochter Ze zingt echt poesje mauw, 1,2,3 4 hoedje van papier, bootje varen, theetje drinken en slaap kindje slaap woord voor woord mee. Dat is toch ook best knap voor die leeftijd? mag je best trots op zijn!
Hier met 1,5 mega mindy en piet piraat. Nu kan hij al heel veel liedjes zingen. Ik hou ook van zingen en zing heel veel met ze.
Toen ze 1,5 jaar was waren we op vakantie en toen zong ze voor het eerst een heel liedje en ook duidelijk. Nu ze 2 is zingt ze heel veel kinderliedjes, we hebben een boekje met 25 liedjes en die zingt ze allemaal. ook zingt ze kleine stukjes mee met Kinderen voor kinderen en K3.
Ik geloof dat ze 15 maanden was toen ze echt met wat woorden mee begon te zingen. een maand of 13 / 14 toen ze het probeerde maar het nog niet echt heel duidelijk was Ons zoontje doet dat nog niet *is ook nog geen jaar * maar is wel heel enthousiast bij het horen van bepaalde liedjes en begint dan mee te dansen (doet hij trouwens al langer maar het blijft zo schattig )