Vanaf welke leeftijd...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SDonya, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vanaf welke leeftijd begonnen jullie kindjes echt met hele liedjes meezingen (brabbelen) op de ritme van de muziek?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm vanaf dat ze kon praten...
    En wellicht ervoor ook... Geen idee meer eigenlijk.
    Maar in ieder geval sinds ze praat zingt ze heel graag.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Begon het al toen ze pas een paar woorden kon praten of vanaf dat ze echt goed kon praten? :)

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Hier vanaf ongeveer 2jr 3 mnd. Het honkballiedje zingt ze helemaal mee. Niet dat ze de woorden correct uitspreekt maar een vreemde weet gelijk wat ze zingt ( mits ze het liedje kennen dan)

5. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    De jongste zingt/brabbelt al echt mee met sommige k3 liedjes die mijn oudste graag luistert. Vooral de klanken zingt ze precies mee zo grappig. Ze houd dan ook echt de microfoon voor haar mondje Ook sommige gebaren zoals handjes draaien weet ze precies.
    Nu moet ik wel zeggen dat ze echt feeling voor muziek heeft, vanaf 9 maand ongeveer zat ze al in de box mee te wiegen op elke muzieksoort... terwijl ik me dat van de oudste niet kan herinneren.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou met 2 jaar sprak ze complete volzinnen...
    Dus het "paar woordjes"-tijdperk was hier echt maar heel kort :)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn jongste zingt niet echt mee hoor maar als dat liedje van nielson.op de radio is roept ie steeds "hoe hoe hoe"

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter zingt vanaf ca 20 maanden kinderliedjes woord voor woord mee, maar ze kan beter zingen dan praten :D. ze praat nu met 2/3 woord zinnetjes.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties! Mijn dochter begint sinds een maand echt op ritme mee te zingen met liedjes en Bumba kent ze al uit haar hoofd.. Verder kan ze nog niet praten op wat enkele woordjes na. Ik vroeg me hierdoor af of het vroeg was dat ze wel al meezingt (brabbelt) met muziek op ritme.. Maar dat is dus heel normaal :D

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Of gewoon erg knap?! Ik vind het ook bijzonder knap van mn dochter :D
    Ze zingt echt poesje mauw, 1,2,3 4 hoedje van papier, bootje varen, theetje drinken en slaap kindje slaap woord voor woord mee. Dat is toch ook best knap voor die leeftijd? :p:D mag je best trots op zijn!

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier met 1,5 mega mindy en piet piraat. Nu kan hij al heel veel liedjes zingen. Ik hou ook van zingen en zing heel veel met ze.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Toen ze 1,5 jaar was waren we op vakantie en toen zong ze voor het eerst een heel liedje en ook duidelijk.
    Nu ze 2 is zingt ze heel veel kinderliedjes, we hebben een boekje met 25 liedjes en die zingt ze allemaal.
    ook zingt ze kleine stukjes mee met Kinderen voor kinderen en K3.

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    #13 kleintje88, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Ik geloof dat ze 15 maanden was toen ze echt met wat woorden mee begon te zingen. een maand of 13 / 14 toen ze het probeerde maar het nog niet echt heel duidelijk was
    Ons zoontje doet dat nog niet *is ook nog geen jaar :p * maar is wel heel enthousiast bij het horen van bepaalde liedjes en begint dan mee te dansen (doet hij trouwens al langer maar het blijft zo schattig :p )

14. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al voordat ie kon praten, zo rond 1 jaar....ik denk dat het ook makkelijker is dan praten.

Deel Deze Pagina