Vanaf welke leeftijdg gebruiken jullie geen babyfoon meer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humbly89, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook nog steeds een babyfoon. 's nachts niet want dan liggen we een paar meter verderop en horen we haar toch wel.

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier nog steeds. Dochter is 2.
    En dat ligt grotendeels aan manlief, hij wil persé dat dat ding blijft, terwijl m'n dochter een keel op kan zetten van hier tot gunder.
    Het erge is ook nog dat, er nu een 2e bij is gekomen, hij ook een 2e babyfoon erbij wilde hebben. (nogal een controlefreak...;) ) en het liefst ook nog op standje tot achter in de straat ;)...

Als het aan mij had gelegen had hij er nooit hoeven komen, maar goed... ooit.

3. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Wij gebruiken 'm ook nog steeds en onze zoon is bijna 19 maanden.
    De 2e spruit is onderweg en ik denk dat ik dat ding ook wel zeker ander half jaar ga gebruiken, dus voorlopig heb ik een soort verhouding met dat ding.

Idd als je even ergens anders in huis bent, is het super handig.
    Dan hoor ik hem tenminste snel en kan ik handelen.
    Muziekje op een afstand aanzetten is fijn of ik laat even mijn stem horen en dan is alles weer rustig. :D

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij gebruiken hem nog steeds!
    Ook al wonen wij gelijksvloers, mijn man hoort hem MET babyfoon al niet, laat staan zonder.
    Daarbij zijn de deuren van de slaapkamers altijd dicht, dus anders hoor ik hem dus gewoon echt niet (slechte oren)
    Daarbij komt ook ngo eens bij kijken dat Quinn baby astma heeft, veel ziek is, en nog wel eens spooknachten heeft.
    Dus hier blijft hij voorlopig nog wel hoor

5. Hier gebruiken we hem ook nog steeds, vooral omdat mijn gehoor niet 100% is. ook al slaapt hij in de kamer naast ons, ik hoor hem anders 's nachts niet.
    Ik denk dat we bij nr 2 ook een nieuwe kopen, dan heb ik er strax wel 2 op mijn nachtkastje staan (als de kleine op zijn eigen kamer ligt, zal de eerste periode op onze kamer slapen ivm nachtvoedingen), maar dat stelt mij alleen maar gerust

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Bij mijn dochtertje tot een maand of 10 a 11. Bij mijn zoontje gebruiken we hem nu nog, maar ik denk ook niet zo lang meer. Ik vind het wel fijn nu hij verkouden is om hem wat extra in de gaten zo te kunnen houden, maar anders weet ik aardig rond welke tijd hij wakker wordt en dan zet ik rond die tijd gewoon de tussendeur open, dan hoor ik hem vanzelf wel.

7. Joely

Joely Lid

8 apr 2008
    80
    0
    0
    Wij gebruiken hem nog wel, maar alleen overdag. Maar dat komt voornamelijk omdat het nachtbeeld (wij hebben de Luvion) het niet meer doet. Dus dan zie je alleen een zwart scherm. Bovendien liggen onze slaapkamers naast erlkaar dus ik hoor haar toch wel 's nachts, als ze huilt.

Overdag vind ik het nog wel handig, ik kan zien wat ze allemaal uitspookt als ze wakker is. Voor het geluid is het eigenlijk niet nodig, we hebben houten vloeren...dus horen alles.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij gebruiken hem alleen als meneer naar boven gaat te slapenen wij beneden zitten, maar 's nachts stond dat ding al na 3 dagen uit

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Thuis heb ik geen babyfoon, ik hoor het zo ook wel (gehorig open huis en kinderen met flink volume).
    Op vakantie gebruik ik hem soms als ik bijv. wil gaan afwassen terwijl de kinderen slapen of als we een rondje over de camping willen wandelen terwijl zij al slapen.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik blijf hem gebruiken totdat Charlotte oud genoeg is om zelf uit bed en naar beneden te komen. We hebben een groot huis, betonnen vloeren en ik hoor haar echt niet zonder babyfoon, al helemaal niet als ik in de tuin of garage ben en dat vind ik een vreselijk gevoel. Gebruik hem trouwens alleen overdag, 's nachts niet want we slapen in de kamer naast haar en dat is voldoende.
    Ben hem trouwens pas gaan gebruiken toen ze een maand of 3-4 was, daarvoor sliep ze overdag in de box of in de wandelwagen. Als ik in een appartement of kleiner huis zou wonen had ik er waarschijnlijk geeneens eentje gehad.

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb er nooit 1 gekocht. kids allebei eerste 6 maanden bij ons op de slaapkamer, en daarnaast heb ik prima oren.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Zelfde verhaal hier

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als wij de kinderen pas zouden horen als ze gaan huilen of zelfs helemaal overstuur zijn van het huilen, dan zou ik absoluut zo een geval aanschaffen trouwens hoor!

Maar dat is hier gelukkig niet, ik merk gewoon zelf wanneer de kindjes wakker worden, en hoor ze ook gewoon wel als ze wakker worden en lekker aan het murmelen (zo noemen wij een beetje tegen zichzelf kletsen) zijn. Maar als het huilen of krijsen zou moeten zijn voor ik merk dat ze wakker zijn, dan zou ik er dus absoluut een in gebruik nemen ;).

Deel Deze Pagina