Hier vanaf maat 104/110. Ze heeft van 18 mnd tot 2,4 jaar hierin gezeten. ze is nu 31 mnd (2,5 jaar) en zit in maat 110/116. Hier zal ze ook best lang inzitten drnk ik. ze is maar 1m08 dus kan nog 8 cm groeien voordat het precies pas paszit.
Hoe kunnen kinderen een maat overslaan? Dat vind ik toch altijd bijzonder, ze worden toch niet opeens een ochtend 6 cm groter wakker? Dan ga je dus van te kleine naar te grote kleding overstappen (zo zie ik het dan)? Hier: maat 44: 1 maand maat 50: 1 maand maat 56: 1 maand maat 62: 1 maand maat 68: 3 maand (winterkleding) maat 74: 5 maand (voorjaarskleding) maat 80: 3 maand (zomerkleding) maat 86: ga ik nu najaars/winterkleding kopen en verwacht/hoop dat ze daar het hele seizoen mee doet! Als het seizoen niet zou veranderen zou ze wel langer maat 80 kunnen doordragen nog (korte mouwen), maar nu met een nieuw seizoen kies ik de lange mouwen in 86 En als de zomer eerder was begonnen had ze ook al eerder 80 aangehad en minder lang 74, dus de maten is niet altijd alleen maar groei maar aangezien ze ook vaak tussen 2 maten inhangen kun je eerder of later overstappen hoe het uitkomt. Ik denk dat kindje van TS de eerste deel van najaar/winter in 74 zal zitten en tweede deel winter/voorjaar in 80. Maar dat is een schatting, niet alle kindjes groeien precies volgens de curve, maar het groeitempo gaat zeker langzamer na 6 maanden!
Zo verschillend mijn middelste van 3 zit in maat 86 en heel soms in 92. Mijn kleinste van 1 diens nu wat langzamer aan het groeien en zit in maat 80 en soms 86
Hier maat 74 compleet overgeslagen nooit gedragen. Hele zomer vorig jaar maat 68 gedragen maar doordat ze dus korte broeken of capri broekjes en t shirt droeg is dat niet gauw te klein. Mouwen worden niet te kort en broeken dus ook niet. Voor vorig jaar winter had ze meteen maat 80 en dan was niet veel te groot. Mouwen een keer omslaan en broek idem dito. Maat 74 waren mouwen en broek te kort iets waar je met korte broeken en t shirtjes geen last van hebt. Het kan dus wel en we gingen niet van veel te klein naar veel te groot het was gewoon op maat. Mijn moeder ging vroeger trouw elke 6 weken mijn voetjes meten bij de schoenwinkel en was een keer bij dat ik hele maat had overgeslagen van 24 naar maat 26.
Lastig hé die harde groeiers. Zoontje droeg ongeveer een week maatje 50. Ongeveer 7 weken maatje 56. Ongeveer 3 weken maatje 62. Nu alweer een tijdje maatje 68 en al rompers maat 74... Ik durf ook niet teveel vooruit te kopen, jammer van de uitverkoop enzo. Gelukkig had ik behoorlijk wat kleren gekregen in de maten tot nu toe dus heb zelf niet al te veel voor niks gekocht.
Mijn dochter heeft zo'n 2.5 maand in maat 50 gezeten, 2 maanden in maat 56, 2 maanden in maat 62, 3.5 maand in maat 68 en nu zit ze in maat 74
onze dochter groeide ook erg hard. met een jaar 80/86 aan. nu is ze 3 jaar en zit ze in 104/110. het gaat vanaf een jaar denk ik wat minder hard. ze is groot voor haar leeftijd.
Hier ging het juist vanaf 12 mnd oud harder. was met haar 1ste verjaardag 86 cm. met 18 mnd was ze 97,5 cm. met haar 2de verjaardag 1m03 en nu met haar 2,5 jaar is ze 1m08. Zit in maat 110/116. Mag van mij nu wel minder hard gaan hihi. Hoop dat ze tot haar 3de verjaardag met 110/116 kan doen.
V. groeit ook al zo snel maar het gaat nu wel duidelijk wat langzamer dan in het begin! 0-1 mnd: mt 50 1-2 mnd: mt 56 2-3 mnd: mt 62 3-5 mnd: mt 68 5-? mnd: ze is nu op het randje tussen mt 68 en 74. Ik moet er wel bij zeggen dat ze lange ouders heeft Mijn man is 1.93m en zelf ben ik 1.87m. Ik hoop wel dat ze niet boven de mt 80 uitkomt deze winter, had een winterjas gekocht in de aanbieding in mt 80 .
Zoontje is nu 17 maand en heeft zo'n 5 maand in maat 74 gezeten nu gaat hij naar maat 80. Ben benieuwd hoe lang hij daar in zal zitten.
Mijn kleine is zo snel gegroeid! ze draagt nu al maat 74 en dan vooral in de lengte. En zelfs nu lijken sommige broekjes te klein.