Vanaf welke maat spijkerbroekje/rokje enzovoort?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffertje83, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Spijkerbroekjes heeft Irem nog niet aangehad, ik vind dat gewoon niet comfortabel en zeker niet nu ze de hele dag kruipt, dat schuurt toch ??? alhoewel je verschillende soorten hebt natuurlijk, maar toch, er zijn genoeg leuke alternatieven.

Ik heb nu een paar spijkerbroekjes en spijkerrokje klaarliggen, maar die zijn allemaal maat 80, wat nu nog te groot is. Als ze gaat lopen vind ik het vroeg genoeg die aan te trekken.

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn meisje heeft voor nu al een zacht spijkerbroekje (ze heeft nu maat 62), ik vind het erg leuk staan. Het is wel een echt meisjes broekje.
    Ook draagt ze regelmatig jurkjes en rokjes, staat erg leuk met een legging eronder. Ik let er wel op dat het lekker voor haar zit.

3. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik zou er ook even mee wchten als ik jouw was en kijken wat je uiteindelijk het beste bevalt. Ik had ook allerlei leuke pakjes met frutsels e.d. gekocht en uiteindelijk doe ik haar alleen maar de zachte dingetjes aan en kon ik een groot gedeelte opbergen.

4. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Overigens heeft ze wel veel capuchons. Die leg ik gewoon helemaal uit onder haar hoofje en sla de randen om. Ze heeft er geen last van en er kan zo ook niks gebeuren.

5. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft t/m maat 68 alleen maar zachte pakjes aan gehad. Vanaf maat 74 één of twee spijkerbroekjes van dunne soepele stof (hebben ze bij de H&M) en pas vanaf maat 80 stuggere spijkerbroekjes. Maar ik moet zeggen dat ik hem nog steeds het liefst soepele materialen aantrek. Zie op het KDV wel eens kleintjes met hele strakke stugge spijkerbroekjes aan en die kunnen zich dan helemaal niet goed bewegen. Beetje zielig vind ik dat... ;)

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik hoop dat TS het niet erg vind dat ik deze vraag ook in dit topic stel maar het past er wel bij vond ik, hoe zit een legging bij een baby? Ik heb er nu 3x liggen maar vroeg me af of dat wel lekker zit, zit natuurlijk redelijk strak om het lijfje heen.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het eerste broekje van de jongste was een spijkerbroekje. Maar wel een hele soepele en iedereen vind dat broekje zo leuk bij hem staan de kraamzorg had nog nooit een baby met zo een broekje gezien. Het was wel een vrij duur broekje €30,- was hij. Hij heeft het broekje nou nog aan hij is heel klein want hij draagt nog maatje 50. Voor Whitney had ik een spijkerbroekje van de zeeman en die heeft ze maar even aangehad heel haar beentjes waren kapot zo stug was hij.

8. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Het kleinste spijkerbroekje wat ik heb is maat 56. Dit droeg hij met 3 maanden. In bed deed ik hem wel uit. Ik adviseer je wel te wachten met spijkerjasjes. Ik heb er 1 in maat 62, maar dat is niet te doen zolang je kindje nog niet zelf mee kan werken met aantrekken.

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oowja rokjes en jurkjes kregen ze pas aan als ze gingen lopen als ze liggen of zitten dan kruipt het heel de tijd omhoog vond ik verschrikkelijk.

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Kregen mijn meiden ook gewoon aan als het maar niet te strak zit natuurlijk

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hij krijgt zaterdag zijn eerste spijkerbroekje aan. Maar is eigenlijk een joggingbroekje met spijkerbroeklook ;) Hier alleen zachte stofjes en elastieke banden.
    Heb wel een rijk kleurtjes assortiment van wit en gebroken wit heb ik nu wel gehad (dus bruin, blauw, grijs, rood, paars, printjes en streepjes hier, allemaal lekker zacht voor mijn vent :))

12. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Je moet even kijken of het inderdaad een comfortabele stof is. Dat stugge is voor zo'n klein kindje ook niet fijn om lekker in te bewegen. Daarnaast is hun huid ook nog heel gevoelig. Dus zou ik voor een zacht stofje kiezen. Maar ieder zijn ding zeg ik dan maar.....

Deel Deze Pagina