Weet iemand wanneer de werkdag begint? Officieel dan. Ik weet dat een nachtdienst van 00.00 tot 06.00 is. Is de werkdag dan tussen 06.00 en 18.00 uur? Ik heb net gegoogeld, maar ik kan niks vinden,
Half 9 tot 5 komt volgens mij nog het meeste voor. Als je ergens voor moet bellen en er staat, bereikbaar tijdens werktijden/kantoortijden, is dat meestal ergens tussen 8 en 5 a half 6. Volgens mij is er niet echt een tijd voor een officiele werkdag, aangezien het nogal uiteenloopt per organisatie/bedrijf etc.
Ik denk dat je tussen 06.00 en 18.00 geen toeslagen krijgt op normale werkdagen. Is dat ongeveer wat je bedoelt?
Ja inderdaad guppie81 De officiële werkdag. Dus dat iedereen een gewoon salaris krijgt en het geen avond of nachtdienst is.
volgens mij is dat 06:00-18:00u en daarbuiten krijg je volgens mij toeslagen ligt eraan bij wat voor bedrijf je werk
bij ons van 21.00 tot 7.00 toeslaguren daarbuiten gewoon 100%, behalve natuurlijk op za en zo. dus mijn werkdag begint soms om 7.00 uur, is wel vroeg hoor...
bij mijn vriend is het ook vanaf 7 uur dat ie geen toeslagen meer krijgt...dus dat zal dan denk ik "officieel" zijn...
Bij een taxibedrijf begint de nachttoeslag pas in gewerkte uren vanaf 22:00 tot 06.00 uur. Dus dan zijn de "normale werktijden" tussen 6 en 22 uur
Het hangt inderdaad van het bedrijf af. En ook de hoeveelheid toeslag. In sommige branches is avond of weekend werk wat normaler en krijg je minder toeslag dan op kantoor bijvoorbeeld. Ik werk in een zwembad en daar krijg je alleen in het weekend toeslag. Bij ons is dat 125% of 150% maar in andere zwembaden is dat ook weleens 200% op zon- en feestdagen. Verder geld het soms ook gewoon dat 'overwerk' een bepaalde toeslag op levert en dan hangt het niet eens zozeer af van de uren wanneer je ze werkt (van 7 tot 4 of van 8 tot 5) maar van hetgeen wat je extra werkt buiten die uren om.
Ik denk dat je voor dat antwoord moet kijken in je eigen cao regelingen. Begin en eind van een werkdag en toeslagen verschillen per sector.
Ok, bedankt dames. Ik dacht dat er een standaard tijd voor was. Ik heb het nodig voor mijn advies/ aanbevelingen voor mijn scriptie. De openingstijden van de kinderdagverblijven mogen wat mij betreft en de ondervraagde dames wel worden verruimd. De openingstijden voor de BSO opvang wordt sowieso dit jaar verruimd.