Vanaf welke tijd vind jij het schappelijk om s' ochtends op te staan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    #121 twoboys, 10 aug 2013
    Laatst bewerkt: 10 aug 2013
    :DOOOh dat is het, ik heb de verkeerde chip in ze zitten:D:p

De oudste kan heel veel spoken snachts en slaapt veel tussenin, dat is pedagogisch verantwoord en juist noodzaak in zijn geval ivm voorgeschiedenis.

Hij slaapt slecht en is vroeg wakker. Hem kan ik zeggen dat hij (vanaf 600) mag gaan spelen op zijn eigen kamertje. En dan mag hij van mij echt wel de duplo pakken hoor, of met zijn duplo trein spelen. Zeker als hierdoor de jongste en ikzelf nog een half uurtje slaap kunnen pakken.

De jongste ligt nog naast ons ivm verbouwing die nog moet plaats vinden en wordt rond 500 wakker van mijn man. Hij is vaak nog wel in slaap te krijgen met speentjes en zn knuffeltje en een aai over zijn bol.

Maar gisterenochtend was de jongste al vanaf 400 aan het spoken. Telkens gaan staan, huilen, liggen en weer slapen. Geen poep, niet te warm of koud, speentje hielp niet, flesje drinken, maar hij was wakker. Om 600 was ik inmiddels op dat punt dat ik dacht als ik nu in slaap val, dan ben ik zo brak als om 615 de oudste (die lag toevallig nog in eigen bedje) me wakker komt maken..ben ik opgestaan. Jongste sliep inmiddels weer hihi..

Ik sta ook liever vroeg op, ben een ochtend mens.

Daarbij werk ik 2 nachten in de week, om de 3 weken 3 nachten. DUs ik hoef er niet perse vroeg uit..maar goed..

Weet je als de jongste savonds om 1830 ligt en om 600 wakker is, heeft hij 11,5 slaap erop zitten, logisch dat je dan wakker bent.

Hem laat ik ook altijd wel een kwartiertjes doen hoor, hij staat dan te springen in zijn bedje, papa papa papa te roepen, zijn spenen vliegen dan alle kanten op..als dan zijn oudere broertje of binnenkomt of zijn hoofd optilt is het prijs...

Dan sta ik echt op. Maar voor 600 ga ik mijn bed niet uit.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt 10 a 10,5 uur per nacht en is dan klaarwakker.
    Slaapt de hele nacht door, heerlijk!

Hij was vanochtend om 06.30 uur wakker omdat hij een mug hoorde zoemen. Manlief ging erheen en zei dat hij nog even verder moest slapen. Dat lukte vervolgens nog een half uurtje en toen kwam hij bij mij liggen.

Ik heb zelf voldoende aan 7.5 uur slaap. Dus als ik niet te moe wil zijn overdag, moet ik er zelf vroeg in gaan. Gisteravond was het laat geworden, eigen schuld dikke bult, daar kan mijn kind niks aan doen!

Eens per week ga ik vlak na zoon erin.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier tussen 6.30 en 7.30
    Prima, dat zit er namelijk in gebakken van de normale werk weken.

en wakker is hier ook wakker hor, dat horen ze elkaar en is het veel te lawaaierig om ze boven te houden.

Bamjolan: daar zou ik toch echt poep aan hebben. Kinderen maken geluid, tuurlijk is er een verschil in gillen of spelen maar vanaf 7.00 vind ik het heel normaal om kinderen te horenspelen, praten etc.

Hier zou me dat nooit lukken ze tot 9 uur ong. stiller houden. is gewoon geen optie.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.827
    5.966
    113
    Vrouw
    Het punt is natuurlijk ook dat je door de week gewoon vroeg op moet.Hier gaat de wekker om 06.30
    Dan is het mijns inzien ook niet zo gek dat je kinderen in het weekend ook rond die tijd wakker worden.Kan je ze ook niet echt kwalijk nemen..

Die chip, dat is een idee! Via internet te bestellen, op leeftijd/gewicht? :))

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die chip hebben wij er bij het maken gelijk in gezet :D
    Het is al een goeie slaper maar het is dus vaak zo dat wanneer wij een feestje hebben gehad meneer ons dan echt laat uitslapen, nu is ie ook net aan het wakker worden...ze bestaan dus wel, die chipkinderen :D ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb er ook 3 ;). Op werkdagen heb ik handen vol aan het wakker maken van kinderen om 7 uur.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Over het algemeen idd, ze maken zelf ook geluid maar dan s nachts!
    Maar toch, ik zit altijd met t gezeur dus vandaar dat ik de eer maar aan mezelf hou.

8. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Hier is het meestal half 9/9 uur! Heerlijk.

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Voor 7 uur geen spreekuur.

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij hebben het maar goed als ik dat zo lees. Onze meid slaapt 'snachts minimaal 12 uur aan 1 stuk en als ze eerder wakker wordt, dan leg ik haar na het verschonen van een luier (als dat nodig is) gewoon weer terug en slaapt ze nog even verder. Merk wel dat ze de laatste paar dagen wat eerder wakker begint te worden, maar dat is nog altijd niet voor 07:30 uur.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier is de eerste rond half 7/ 7 uur wakker en gaat lekker lezen de 2de doet dit ook en we gaan rond 8 uur naar beneden. willen ze beneden spelen is dit ook prima geen geouwehoer sochtends das duidelijk bij hun! de jongste slaapt regelmatig tot half 9.

12. tuc

tuc Niet meer actief

hihi das een leuke

13. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Mijn dochter is elke dag om 6 uur wakker soms half 6. Dan sta ik ook gewoon op.

14. gusto

gusto Niet meer actief

Dochter van 11 maanden is altijd wakker na 8 uur, ze komt eigenlijk nooit eerder. Gaat ook vrij laat naar bed, tussen half 9 en 9.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn jongste, bijna 5mnd, lag om 09.00 nog op 1 oor, dus toen heb ik haar maar wakker gemaakt, de rest sliep tot 10.00! LUXE! hahaha

16. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Mijn dochtertje word meestal rond 8 uur wakker,
    eergisteren een uitschieter naar half 11 :$ Ze had het scheinbaar nodig.

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ga ik er niet voor 8 uur uit. Tenzij ik zelf optijd weg moet. Ik ga echt niet om zes uur beneden zitten. Veeeeeeeel te vroeg.
    Het is hier meestal tussen acht en negen opstaan. We zitten dus ook soms pas om half tien aan het ontbijt. Heerlijk vind ik het

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ongelofelijk... wat slapen sommige kindjes lang!!:$ Wat een heerlijke luxe zeg.

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Voor 6 uur sta ik niet op (alleen als het echt moet ;)).

20. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier begint om 6.00 het spreekuur smorgens ;)

Lol

Deel Deze Pagina