Vanaf welke verhoging geven jullie een zetpil?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 28 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik geef een pil als ik zie dat ze echt pijn hebben, dat kan ook van tanden zijn. Laatst kreeg mijn zoon 4 kiezen door, hij had geen koorts maar wel echt pijn.
    Verder zou ik iets geven bij 39 graden en hoger maar dat heb ik bij mijn kinderen nog nooit meegemaakt.

2. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Kleine man krijgt hier een zetpil als hij niet lekker is en daardoor moeite heeft met slapen..
    Afgelopen week de hele week gedoe, overgeven, buikpijn, suf, jammeren.. en wrslk ook tandjes (kwijlt alles nat en het tandvlees is wat dikker)
    Hij had 37.8, dat is verhoging, maar dat in combi met zn klachten, en het feit dat hij gemiddeld gezien meestal rond de 36,5-36,8 zit, toch gegeven voor t slapen, maar dan wel de 60mg, niet de 120mg..

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft al een paar keer koorts gehad, hoogste was 39,9 geloof ik. Maar nog nooit een zetpil. Hij is dan suf, maar lijkt geen pijn te hebben. Dan houd ik hem wel in de gaten, maar verlaag de koorts liever niet. Op te beginnen heeft koorts een functie. En zelf ben ik toch bang dat de koorts te snel weer oploopt zodra een zetpil weer uitgewerkt is. Dus zo lang ons kind niet de indruk wekt erg veel pijn te hebben of echt niet in slaap te kunnen komen, kies ik er niet voor.
    Bij de oudste heb ik wel eens een zetpil gegeven als hij geen koorts had, maar wel wat verhoging en pijn door doorkomende kiezen.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Zo te lezen ben ik dus best gemakzuchtig. Als hij ziek is geef ik overdag zo min mogelijk, meestal gaat het overdags wel dus dan geef ik niks maar als hij duidelijk noet lekker is geef ik gewoon een zetpil. En als hij 38 of hoger heeft krijgt hij voor het slapen ook een zetpil want anders word hij tig keer wakker.

Deel Deze Pagina