Hallo iedereen! Ik ben nieuw op dit forum. Nou ja, niet helemaal. Ik lees al vanaf het begin van mijn zwangerschap met jullie mee en jullie hebben mij allemaal door mijn zwangerschapsdiabetes en extreme angst voor de bevalling heen gesleept. Elke dag heb ik stil meegelezen en jullie ervaringen en tips waren zo enorm welkom! Onze dochter is nu ruim 6 maanden oud. Ze heeft sinds ze 3 maanden oud was een goed dag/nacht ritme. Ze ging tussen 19.00 en 20.00 op bed en kwam rond 5 uur om een fles om daarna door te slapen tot een uur of 9 a 10. Sinds een paar dagen slaapt ze opeens niet meer s'nachts. Ze gaat om 20:00, na de laatste fles, gemakkelijk op bed, slaapt ongeveer een half uur tot uur en wordt dan opeens schreeuwend wakker en blijft intens verdrietig. Ze is ontroostbaar tot half 3 a half 4 in de nacht. Ze wil enkel bij ons zijn en zelfs dat is niet altijd voldoende. Rond half 3 a 4 leggen we haar wakker op bed en slaapt ze opeens zonder problemen in. Graag ontvangen wij tips hoe wij hier het beste mee om kunnen gaan. Op dit moment hebben wij geprobeerd: - haar in bed te laten liggen en te troosten, dit werkt niet omdat ze blijft huilen tot we haar oppakken; - haar 2 tot 5 minuten te laten huilen, ze blijft alleen huilen en wordt enkel erger overstuur; - haar bij ons te houden tot ze rustig is en dan weer in bed leggen, waarna ze in haar bedje weer helemaal overstuur wordt; - termometen, ze is altijd tussen te 37,0 en 37,5. Enkele keer hebben we zetpil gegeven tegen eventuele pijn, heeft niet geholpen. Overdag is ze erg gemakkelijk. Ze is per keer ongeveer twee uren wakker en gaat dan gemakkelijk op bed. Ze krijgt tandjes op dit moment. Ze heeft 1 tandje die al door is en twee tandjes die aan het doorkomen zijn. Hier lijkt ze (overdag in elk geval) geen last van te hebben. Ze is geboren zonder schildklier en zat volgens de arts 'ietsje ruimer in de medicatie'. Dit zou volgens de arts geen gevolgen mogen op haar slaapgedrag. Ik begrijp echt niet wat er met onze kleine aan de hand is. Haar huilen breekt elke avond mijn hart. Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen adviseren!
Ik snap heel goed dat jullie hier helemaal gek van worden, het lijkt mij ook erg vervelend. Toch zou ik het eerst nog een paar dagen aankijken als dit pas een paar dagen speelt. Soms kunnen baby's gewoon even een paar dagen wat minder lekker in hun velletje zitten, zonder dat je er als ouders er precies de vinger op kunt leggen. Vaak gaat het na een weekje ofzo dan vanzelf beter. Ik hoop dat dit bij jullie ook maar een korte fase is. Overigens weet ik als schildklierpatient uit eigen ervaring dat een te hoge dosis thryax niet erg bevordelijk is voor de nachtrust, dus mocht de dosering onlangs opgehoogd zijn en dit gebeurd zijn vlak voor deze fase dan zou ik het to h nog een keertje aankaarten bij de ka. Veel succes en sterkte! Hopelijk volgen er veel nuttige tips.
Bedankt voor je reactie Humpty! Ik hoop dat we er dan bijna doorheen zijn. Ik bel morgen de ka, misschien dat ze toch beter in dosering naar beneden kan gaan. Even een off topic vraag aan jou nu ik lees dat je zelf schildklierpatient bent. Ervaar jij veel last in je dagelijks leven door je schildklier? In het ziekenhuis is het antwoord steeds dat er prima mee te leven is, maar ik maak mij toch wel zorgen om haar toekomst. Ik begrijp het als je het te persoonlijk vindt om hierop te antwoorden hoor!