Obstipatie en aambeien...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Poemelke, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Pff nu al een paar dagen last, en sinds vandaag wil het maar niet weggaan, die enorm vervelende aambeien...
    Nogal last van verstoppingen ( wat de boel niet bevordert is dat ik een lage ijzerwaarde heb, en daar iets extra's voor moet nemen) en sindsdien dus behoorlijk last van een aambei. Ik gebruik nu een beetje vaseline, maar dat helpt ook niet meer... het doet zo'n zeer...
    Heeft iemand een tip? of zal ik toch maar even langs de huisarts / of verloskundige bellen?

xxx

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    speciale aambeiencreme?? ik heb ook gehoord dat neusspray helpt :p die met dat xylobla bla stofje erin. Omdat het helpt je slijmvliezen in je neus te laten slinken en een aambei is in feite ook slijmvlies. Miss dat iemand anders hier het precieze van weet :D
    Anyone? :D
    Liefs,

3. alinda27

alinda27 Lid

16 mrt 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Ik heb ookal een poosje last van aambeien en kan ook moeilijk naar de wc.... Weet hoe vervelend en vooral pijnlijk aambeien kunnen zijn. Ik gebruik zelf curanol en dan de zalf + pilletjes die kan je bestellen via internet. Welkom op www.curanol.nl
    Ook gebruik ik vaak de aambeien doekjes van Dr.Swaab.
    Hopelijk heb je hier wat aan. Ook gebruik ik lactulose siroop.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Neem je tabletten voor de ijzer? Zo ja kun je beter floradix en roosvice ferro nemen. Dan heb je minder last van verstoppingen.

Ik heb er nu weer last van en bij de eerste heel erg. Ik kreeg van de apotheek toen een creme die volgens hun wel voor zwangeren geschikt was, maar de dokter zei toch dat als ik het uit kon houden het beter niet kon gebruiken. Zou dus even met de dokter overleggen voor je iets gaat gebruiken.

Hier verlichtte het een beetje te koelen met koud water (soms zelfs een ijsklontje), geen wc papier meer te gebruiken maar alleen vochtige doekjes en 's ochtends (als je dat tenminste kunt verdragen) 2 kiwi's op een nuchtere maag te eten om alles een beetje op gang te helpen.

5. Chai

Chai Niet meer actief

Curanol zalf en tabletjes, beter spul is er niet.
    Van die pilletjes kreeg ik ook een betere stoelgang.
    Mijn 'bevallings aambeien' zo noem ik ze maar want erger kan echt niet, waren na 3 weken helemaal weg met die Curanol.
    En na 1 dagje gebruik was ik al van de pijn en jeuk verlost.

6. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties dames!
    Ik heb vandaag even hemoclin zalf gehaald, ik moest iets hebben, ik werd gek ervan!!! daarop stond ook dat je het mocht gebruiken tijdens zwangerschap, heb er vandaag wel nog flink last van gehad. erg pijnlijk is het...
    Heb ook de curanol besteld, hadden ze nl in de apotheek niet. De tube wordt morgen geleverd, dus ik hoop dat dit mijn redmiddel is!
    Morgen moet ik toch even de verloskundige bellen dan bespreek ik dit ook even.
    @Ams, ik gebruik geen ijzertabletten, inderdaad wel ferro en floradix.

Thnx!

xxx

Deel Deze Pagina