Inwendige echo's mogen nooit pijn doen. Als ik jouw verhaal zo lees, heeft de vk geen glijmiddel gebruikt of de echostaaf tegen je baarmoedermond zitten te wroeten. En misschien dat je zelf wat verkrampt was. Maar normaliter doet een inwendige echo geen pijn.
Ik had bij 7,4 weken een inwendige echo omdat de baby achter in de baarmoeder lag. Daardoor kon ze het uitwendig niet goed in beeld krijgen. 3 weken later met 10,4 weken heb ik gewoon een uitwendige echo gehad.
Hier met 8+2 inwendig. deed wel wat pijn maar dat kwam omdat mn baarmoeder naar achter gekanteld ligt en ze moest vroeten om het te kunnen zien. tot 10 weken doen ze hier inwendig. volgende keer moet ik met 10 wk heen en gaat ze eerst uitwendig proberen, maar als mn bm nog zo ligt zal dat wss niet lukken
In Duitsland is het tot en met 12 weken inwendig. Ik heb bij mn tweede zwangerschap ook de nekplooimeting inwendig gehad en later bij 18 weken (medische echo) nog een deel inwendig omdat het hart (of de flow dat weet ik niet meer zeker) niet helemaal duidelijk zichtbaar was bij uitwendig. Daarom nog deel inwendig. Bij derde zwangerschap, helaas afgebroken met 20 weken, volgens mij alleen maar inwendige echo's gehad.
Hier met 6+1 inwendig. Sowieso heb ik overgewicht, maar mijn bm lag ook ontzettend naar achteren gekanteld. Met 8+2 uitwendig en dat was prima te zien. Net als met 10+2 weken. Met 12+4 nekplooimeting gehad ergens anders en dat was niet te zien. Hadden andere, oudere apparatuur en moest weer inwendig en toen was het zelfs slecht te zien. Heel apart. Overigens hoor een inwendige echo absoluut geen pijn te doen!
Hier met 6 weken inwendig gehad 9 weken uitwendig. Straks met 7 weken word deze ook inwendig gemaakt vertelde ze aan de telefoon. Ik vind het allemaal prima zolang we maar die kleine uk zien haha
Hier houden ze zestien weken aan. Ik vind het erg lang, maar het zij zo. Edit: Ik zeg het verkeerd. De echo's die ik tot de echo bij zestien weken heb gehad waren inwendig, maar tussen de laatste twee zat wel vier weken natuurlijk. Dus eerder twaalf weken dan.
Haha ja zo dacht ik ook Ik moest mn benen onder mn billen doen terwijl ik daar lag met een echostaaf erin zodat mn bekken gekanteld werden en we nog beter beeld hadden. Was ehh ook niet zo fijn maar alles om de kleine gummibeer te zien he!
Met 7.2 inwendige echo met 9.3 uitwendig (bij echo bureau) & daar konden ze het heel goed zien. Met 11.2 krijg ik weer een echo (volgende week) bij de gyn, ben benieuwd wat ze dan gaan doen😁
Ik heb met 8, 9 en 10 weken een inwendige echo gehad.. (in 2 verschillende ziekenhuizen) Ze vonden dit betrouwbaarder om de groei van de baby te kunnen meten en doen pas vanaf ongeveer 12 weken een uitwendige echo. Pijn vond ik het absoluut niet doen... de eerste keer (voor de MMM) was het hooguit wat ongemakkelijk. Na de hele rataplan voelde ik die echo amper.. niet meer ongemakkelijk en al helemaal niet pijnlijk