Vanaf welke week hadden jullie zwangerschapskleding nodig??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Soekebullie, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soekebullie

19 apr 2012
    45
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zit momenteel op 16 weken en wil ergens deze week maar eens op zoek gaan naar een paar fijne zwangerschapsbroeken. S' ochtends kan ik me nog orima redden, maar s' avonds zitten de broeken niet fijn meer. Ik ben absoluut geen rokken of jurkenmens, dus zoek alleen broeken.
    Tips en trucs zijn van harte welkom :)

2. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik had vanaf 14 weken zwangerschap echt wel nieuwe broeken nodig.
    Ben redelijk slank, en had al vrij strakke spijkerbroeken...
    Dus op een gegeven moment zat het gewoon niet lekker!
    Ik heb wel flink moeten zoeken bij baby dump en Prenatal, want maat 27 is echt een crime in positiekleding.
    Ik ben vooral geslaagd in de merken Mamalicious en H&M Mama.
    Is ook nog leuk betaalbaar... :D

Succes!

3. Maia

Maia Niet meer actief

nou inderdaad, week 14 had ik broeken al aan, shirtjes nog steeds niet echt, begint nu te komen. Ik heb een broek van mamalicious en ook eentje van h&m.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij de eerste broeken vanaf week 14, bovenkleding pas later echt 'nodig'. Ik heb een heel lange romp, dingen waren wel al snel te kort om het beginnende buikje.

Bij de tweede vanaf week 8 al mijn positiekleding van zolder gehaald.

5. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    ehm....vanaf week 7 pasten mijn broeken al niet meer. Heb toen wel de 1e echo met 8 wk afgewacht en toen positiekleding gekocht. broeken waren echt nodig maar ook bovenkleding zat met ongeveer 10 wk zwangerschap niet meer mooi. Trok aan alle kanten omdat buikje toch hard groeide en mijn borsten ook aan een groeispurt begonnen.

6. nancy31

nancy31 Lid

23 mrt 2012
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanaf 13 weken! denk dat bij ieder dat verschillend is, je moet dragen wat lekker zit en zwangerschapsbroeken knellen niet af dus ziten heel lekker

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik heb afgelopen donderdag voor het eerst een positiebroek gedragen. Zit echt heerlijk! Ik heb nog 1 gewone broek die goed zit, maar de rest niet meer.

8. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bij de eerste vanaf 10 weken.
    bij de tweede droeg ik net 2 weken geen positiekleding meer toen ik het weer aan kon trekken met 5 weken kreeg ik al een buik.
    ( maar was dan ook net bevallen van de eerste ):)

9. tulip

tulip Niet meer actief

Bij de eerste vanaf een week of 10, nu zit alles met bijna 7 weken al niet meer lekker. Ik wacht nog wel even, omdat ik de vorige keer na de mk alles weer op moest ruimen en dat was moeilijk. Thuis loop ik in een joggingbroel en voor op straat heb ik nog een paar dingen die net gaan.

10. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Week of 10 al.....

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook vanaf 14 weken aan de zwangerschapsbroek!

Al moet ik wel zeggen dat ik nog heel lang wat gewone broeken heb aangehad met een stiekje om mijn knoop! Dan deed ik daar gewoon een mooie riem overheen en niemand die het zag!

Mij werd overigens geadviseerd in een wat duurdere boetiek dat je de zwangerschapsbroek tot aan het eind aan kan, omdat de broeken gemaakt zijn om mee te groeien! Ik dacht als ik al zo vroeg iets koop, pas ik het vast halverwege al niet meer... Ik moet zeggen, ze zaten heel lang goed, maar sinds deze week heb ik toch nog 2 nieuwe goedkope broeken gekocht, omdat de eerste écht niet lekker meer zaten onderaan mijn buik... Dus koop niet teveel in het begin!

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn dochter vanaf week 24+.
    Ik pas nu nogniet in positie mode, me benen zijn erg dun en
    ben afgevallen.
    Dus denk dat het deze keer weer zo rond de 24 weken word.
    Maargoed, ik heb dan ook alleen heupbroeken in de kast, dus dat scheelt.

13. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hihi, grappig hè, dat het bij iedereen zo anders is.
    Ik ben nu 19 weken zwanger en de afgelopen 2 weken echt een groeispurtje doorgemaakt. Voor die tijd konden mijn broeken nog prima, deze week zal ik echt een paar zwangerschapsbroeken moeten kopen.

14. lecygne

lecygne Lid

1 mrt 2012
    16
    0
    0
    Brabant
    ik draag pas vanaf deze week echt positiebroeken voordeel van de broeken is dat je gewoon ongegeneerd kunt bukken zonder dat je string er boven uit komt en je buik lekker ondersteunt wordt haha maar een nadeel bij mij is dat de broeken in de winkel geweldig zitten maar na 1 dag helemaal uitgelopen zijn...dus ik loop heel de dag te hijsen!

(komt vast omdat ik kontloos ben:) )

bij prenatal heb ik er 2 gehaald en de andere 2 bij h&m waar ik erg tevreden over ben..ook qua prijs heel goed te doen!

Succes!

15. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Je broeken gewoon even heet in de droger doen! Zijn ze ineens weer de goede maat! Al moet ik wel zeggen dat de wat duurdere broeken (n.oppies, m.amalicious enz) minder uitlopen, dus langer goed zitten..

16. lecygne

lecygne Lid

1 mrt 2012
    16
    0
    0
    Brabant
    Bedankt Jez zal het eens proberen!
    normaal gesproken ben ik er een beetje huiverig voor om broeken in de droger te gooien ivm lastige lange benen...;)

17. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    hier tijdens de 1e zwangerschap vanaf 7.5 week en nu vanaf 8.5 week.. eigen broeken zitten gewoon niet meer lekker en drukt pijnlijk op mijn onderbuik... met een positiebroek aan kan ik weer heerlijk ademen! :)

18. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Eerste rond de 18 weken denk ik en nu sinds een weekje ook weer. Rond 19 weken dus.

19. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Bij de eerste heb ik geen positie kleding gedragen. Ik weigerde het gewoon weg. Kwam 25 kilo aan en liep er bij als een halve gare.

Bij de tweede met 14 weken ongeveer. Echt na de winkel gegaan en flink ingeslagen bij de h en m en aantal stuks van prenatal. Van zwangerschaps panty tot aan overjas. Van pantalon tot aan steun bh

Deze keer draag ik dus ook geen naaldhakken meer bij de eerste wel nu lekkere birkenstocks en uggs. Hihihi

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.204
    10.814
    113
    Rond 24 weken maar eens een tuniekje gekocht en wat besteld, maar het was pas rond week 34 dat ik vrijwel niks meer paste uit mijn "gewone" kast (al loop ik nu thuis het liefst in jurkjes of pyjama's die niks met zwangerschap te maken hebben). Van pre-pregnancy draag verder ik nog steeds shirtjes (met iets langs erover, of over mijn positiebroek met hoge band, anders kiert het lekker) en een wijd minijurkje dat ik meestal als rokje gebruikte. Nadeel is dat ik zo lang het heb uitgezongen met mijn gewone kleren dat ik maar weinig zwangerschapsspul heb gekocht, en nu dat toch wat weinig wordt ik ook geen zin heb om voor die hooguit paar weken nog wat nieuws te kopen!

Tot vorige week kon ik al mijn schoenen nog aan...

Deel Deze Pagina