oefenweeen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rastagirl, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hoi dames

    vraagje zijn dit de welbekende oefenweeen of .....

    ik heb al drie nachten dat ik wakker word van de pijn en harde buiken moet de pijn ook echt weg puffen. en dat houd zon twee uurtjes lang aan om de 2 minuten en ze duren enkele seconden tot een minuut soms langer.

    bij mijn eerste heb ik geen oefenweeen gehad toen begon het gewoon.

    of is dit het begin van mijn bevalling sommige sites zeggen dat het weken kan duren die oefenweeen maar dan ben je al kapot eer je echt begint lijkt mij het vermoeit me behoorlijk nl.

    wie herkent dit en hoe lang duurde het of wie is hierdoor toch te vroeg bevallen?
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het zou heel goed kunnen dat je "eerder" bevalt dan de 40 wkn...

    en idd kan het weken aanhouden dus dan is het voor jezelf aan te raden tussentijd gewoon wat vaker te gaan liggen of desnoods wat eerder naar bed dat je wel je rust houd en sterk bent als de bevalling zich daadwerkelijk aandient....

    ik had dit wel met de 1e en dat heeft pakweg 4 wkn geduurd, tot plots in de super mijn water brak en ze 2dgn later alsnog de bevallng moesten inleiden omdat de kleine wel lekker zat....

    dus denk aan jezelf en ff wat meer rust meid, zo begin je later "uitgerust" aan je bevalling...

    wat ik wel weet en dat is vaak genoeg uitgekomen zowel bij mij als bij andere, dat je vlak voor het begint (pakweg 2-3 dgn) ineens een "schoonmaakwoede" kunt krijgen (snachts :( )

    dus krijg je ineens een schoonmaakwoede dan kan het dus maar zo gebeuren dat je een paar dagen later aan "het werk" moet... :)

    succes
     
  3. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Even goed in de gaten houden meid. En desnoods je even laten controleren door de vk. Ik had 2 weken geleden flinke lage rugpijn met harde buiken elke 5 minuten. De vk wilde me voor de zekerheid even toucheren. Mijn baarmoedermond was al half verstreken en ik had 1 cm ontsluiting. Ik kon dus gelijk door naar het ziekenhuis want ik was pas 32 weken. Ik kreeg toen longrijping en weeenremmers. En nu zit de kleine meid nog lekker in mijn buik !

    Ik wil je niet bang maken hoor maar een extra controle kan nooit kwaad !
     
  4. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik had bij mijn eerste 3 weken voordat ik beviel ieder weekend ( jaa echt alleen sweekends , heel stom) die oefenweeen.
    Het begon telkens op vrijdag en eindigde op zondag en was idd heeeel vermoeiend en flink pijnlijk!
    Die laatste keer begon het ook op een vrijdag en dat bleef door gaan en in de nacht van maandag op dinsdag beviel ik.

    Dus het kan idd altijd nog weken duren.... maar ik zou voor de zekerheid toch wel even melden aan je VK, want bij mij begonnen die oefenweeen rond 37weken.(41+5 bevallen)

    Deze zwangerschap heb ik gewoon TOTAAAL GEEEEEN oefenweeen gehad nog... wel veel harde buiken maar niks geen rare steekjes of krampes, dus ben benieuwd.....
     
  5. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hoi dames

    bedankt voor jullie antwoorden ik moet morgen naar de gyno voor een groeiecho dus dan zal ik het zeker eens aankaarten.

    en die schoonmaak woede die is er wel hoor alleen heb ik er de kracht niet voor zodra ik een meter verplaats dan heb ik al pijnlijke harde buiken en moet ik weer gaan zitten maar merk wel dat ik me begin te irriteren aan kleine dingetjes dus oh jee
    rusten doe ik op de middag ook wel moet officieel ook platliggen omdat het buikje van de beeb qua groei op het randje staat zit nu namelijk ook in een zeer stress volle situatie gezien wij drie weken trug te horen hebben gekregen dat mijn vader 70 tumoren in het hoofd heeft en ldoor de rest van zijn lijf nog wat dus echt rust zit er niet in ben veel te emotioneel en kapot. maar ik probeer in elk geval zoveel mogelijk te liggen en ik laat jullie morgen weten hoe het bij de gyno is gegaan.
     
  6. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    alles was weer ok met de beeb ze is weer goed bijgegroeid ze zit idd al ingedaald maar mijn cervix zit nog pot dicht dus het zal nog wel even duren ondertussen gewoon de oefenweeen opvangen en een paracetamolletje voor de scherpe randjes dat was het advies van de gyno.
     
  7. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Fijn om te horen altijd he als alles goed gaat met de kleine!

    En die oefenweeen, tsjah heel lastig maar tis niet anders.
    Alleen paracetamolletjes werkte bij mij toen niet.

    Ik wou dat ik op dit moment toch eens voorweeen kreeg... heb gewoon nog steeds geen gerommel of pijntjes etc etc gehad!
    Wel veel dik wit taai slijmverlies( onsmakelijk he) en veel harde buiken maar daar houd het ook bij op!
     

Deel Deze Pagina