Hoi, waar kun je zo'n apparaatje kopen en hoeveel kost het ongeveer? Ik heb er echt nog nooit van gehoord, maar lijkt mij wel erg leuk om te hebben! Groetjes
Hier heb ik hem gekocht: http://www.kijkshop.nl/product/15363/360/persoonlijke-verzorging/baby_peuter/baby-artikelen/jumper-doptone-100s/ Afgelopen zaterdagavond hebben we het hartje gehoord we hadden 2 koptelefoontjes aangesloten en mijn man is gaan zoeken. En hij vond het hartje, dat was wel een heel mooi moment zo samen luisterend. Ik kan iedereen zo'n ding aanraden! het is ook erg leuk voor de pappa's kan ik je vertellen! Mijn man vond het natuurlijk extra leuk dat hij de eerste was die het hartje vond
Ook ik heb zo'n Angelsound gekocht, maar helaas krijg ik de hartslag niet gevonden. Elke keer denk ik dat ik hem heb, maar dan ga ik tellen en is hij maar 80 slagen per minuut. Dat is veeeeel te laag, dus volgens mij heb ik dan mijn eigen hartslag te pakken. Hoe hoog is de hartslag van jullie kleintje? Ik ben blij als ik volgende week dinsdag weer naar de Gyn mag, want ik ga me hierdoor wel een beetje ongerust maken.
@Cika, Zoek tussen je navel en venusheuvel en gebruik wat olie of contactgel.Die hartslag is inderdaad jouw hartslag , mijn rozijntje zit op ong. 160 slagen per minuut. Mijn eigen hartslag zit op ongeveer 90 dus ik dacht ook steeds dat het verwarrend zou zijn maar je hoort echt een heel duidelijk verschil. @Irene, Ik gebruik "AB-gel" - gel op waterbasis geschikt voor fysiotherapie en electronische fitnessapparatuur- Dat koop ik bij trekpleister het is ook niet duur (€2,95 á 250ml) want de babyolie vind ik zo'n vettig geklieder.Maar zoals de andere dames al zeiden werkt de olie ook prima.
je kunt gewoon olie gebruiken. ik gebruik de olie waarmee ik mijn buik en borsten insmeer tegen striae.. Ik heb het apparaatje gekocht met 12 weken. Toen moest ik wel een beetje zoeken, vlak boven mijn schaambot. Toen ik het de eerste paar keer hoorde was het een soort van woesj woesj geluid, niet het galopperende paardje wat je bij de vk hoort. Dat hoor ik sinds kort pas. En nu hoor ik de baby ook bewegen, echt van die boink geluiden...
Hoi meiden, Ik heb al een bellytalk in huis, die in via marktplaats gekocht heb. Maar deze wil ik maar af en toe gebruiken (vind het geluid wat eruit komt toch wel mooier, en leuk om zo aan iedereen te laten horen dan met koptelefoon) maar ik wil ons kindje niet tot last zijn met dat ding dus heb ik via marktplaats de Angelsound gekocht, ik heb hem gisteren gekocht dus ik verwacht dat ik hem vrijdag wel binnen zal hebben! Want met de Angelsound kun je wel gewoon om de dag minuutje luisteren zonder dat het kwaad kan toch? beelytalk kan waarschijnlijk ook geen kwaad maar wil zekere voor onzekere... Dus ben benieuwd...met bellytalk kan ik ons kindje al horen vanaf week 10.. Liefs Sylvia
Ik zou ook wel willen weten of de angelsound echt geen kwaad kan voor het kindje? Ik heb hem net gekocht, maar helaas nog geen hartje gehoord. Maar kan je dit gewoon veilig elke dag gebruiken?
Volgens de site van de angelsound wel en ik heb wat meer op internet gezocht en overal kwam ik tegen dat dat gewoon veilig was, omdat deze gewoon met een microfoontje werkt ipv met (geluids)golven als ik me niet vergis..
Ja, dat is idd ook wel wat ik gelezen heb.. morgen gaat mijn pakketje op de post dus hoop ik het vrijdag te ontvangen, de angelsound! Leuk! Liefs Sylvia
http://babygeluidjes.infobalie.eu/Angelsounds-belgie-veilig.html Op deze website staat dat het veilig is en dat de angelsounds niks uitzend maar in de gebruiksaanwijzing staat dat de angelsounds gebruik maakt van een 3,3 MHZ transducer. Een transducer is: Het geluid dat voor medische echografie wordt gebruikt heeft een zo hoge frequentie dat het voor mensen niet hoorbaar is. Dit wordt ultrasoon geluid genoemd, afgekort met "ultrageluid". Dit ultrageluid wordt in het lichaam gebracht vanuit een transducent of probes (in de praktijk wordt vaak het engelse woord transducer gebruikt), die bedekt tegen de huid wordt gehouden, waarbij een laag gel nodig is tussen huid en transducent omdat de geluidsgolven niet door een luchtspleet, hoe dun ook, heen komen. Als gevolg van de eigenschappen van geluidsvoortplanting door het menselijk lichaam, kunnen hogere frequenties minder diep penetreren dan lagere frequenties. Naar gelang van de klinische vraagstelling wordt een transducent met een specifieke frequentie en vorm gebruikt. Als voorbeeld zal er voor het onderzoek van een nier een transducent gebruikt worden met een convexe vorm en lage frequentie om zo diep mogelijk in het lichaam te kunnen dringen. Een veelvuldig gebruikte zendfrequentie voor dit type onderzoek is rond de 3 MHz. Voor bijvoorbeeld een oppervlakkig bloedvat zal men een vlakke (lineaire) transducent gebruiken, met een hogere zendfrequentie, gebruikelijk zo rond de 7.5 tot 10 MHz. Wie meer wil weten over dit onderwerp en of het allemaal wel veilig is kan dat terug vinden op :http://nl.wikipedia.org/wiki/Echografie
Ik denk dat ik vandaag het hartje heb gehoord met de angelsounds. Maar twijfel wel een beetje. Ik kwam uit op 153 slagen per minuut en heb opgezocht dat het tussen de 120 en 160 moet zijn. Zal wel, toch, mijn eigen hart klopt vast niet zo snel! Wel heel gaaf, maar ga zo nog eens luisteren of ik het weer kan vinden!
http://en.swoopshare.com/file/c6ba26512 ... +1&lang=en Ik heb het opgenomen en hier is de link. Willen jullie ook eens luisteren? Dit is toch echt wel van de baby he?
Je kan testen of het je eigen hart is door de angelsound tegen je borst te houden op eigen harthoogte (of door gelijktijdig je pols op te nemen). Dan hoor je ook het verschil. Nu hoor je waarschijnlijk iets van whoesh-whoesh en je eigen hart meer als tikken (hoop dat ik het goed uitleg). Naarmate je verder zwanger bent ga je straks ook duidelijk het verschil horen van je ukkie, dwz het kloppen van de navelstreng (whoeswhoesh geluid) en het kloppen van het hartje. Maar een hartslag van 153 is een hele mooie frequentie voor je ukkie! Liefs, Tanya
Het is wat lastig om het bestandje te openen, je moet het eerst downloaden en dan openen. Maar goed, het is inderdaad de hartslag van je kindje
Hey rastagirl! Ik lees dat jij morgen ook waarschijnlijk de Angelsound met de post ontvangt! Ik namelijk ook, heb hem via marktplaats gekocht. Ik heb al wel de Bellytalk maar wil deze maar 1 keer in de maand gaan gebruiken (is makkelijk als je het hartje aan meerdere mensen tegelijk wil laten horen, hoeft niet me koptelefoon) maar de Angelsound om de dag ofzo, of paar keer in de week. ben echt benieuwd! Liefs Sylvia
Ik heb de angelsound ontvangen! Meteen geluisterd natuurlijk en ja hoor, heel duidelijk het hartje gehoord! Super! Oja, ik had wel per ongeluk dat hartje wat op apparaatje zit beetje ingedrukt, nu kun je het zeg maar makkelijk indrukken...is dat bij jullie ook of moet dat hartje eigenlijk helemaal vastzitten...dan heb ik heyt waarschijnlijk zelf gesloopt maar kan geen kwaad als het goed is Liefs Sylvia oja, als je het geluid wilt opnemen moet je dus staand gaan luisteren naar het hartje dan ofzo? Ik dacht dat je dat altijd liggend moest doen of maakt dat niet uit?
Maakt helemaal niets uit of je het staand, zittend of liggend doet. Het is maar net in welke houding je het hartje het beste hoort. Ik denk voor jou dat het het beste liggend kan, omdat je 11 weken en een beetje bent. Ik zet altijd de laptop op mijn schoot en dan neem ik het zo op. Want je kan en opnemen en luisteren tegelijk. Succes! Liefs, Tanya