bloeding tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Damie, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Wie heeft dit ook gehad?

Zaterdag kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik heb een hele heftige bloeding gehad. Het was heel erg waterig en helder rood.
    We zijn heel snel naar het ziekenhuis gereden en werd ook heel snel geholpen. Op de echo was gelukkig het kloppende hartje te zien. Dit was in eerste instantie een geruststelling totdat de gyn zei dat het nog mis kon gaan als de bloeding erger werd. Mikramen komen op verschillende manieren... blijkbaar!
    Kortom, we konden niets meer doen dan afwachten.

Godzijdank stopte de bloeding heel snel daarna en sindsdien heb ik niets meer gehad. Ik ben zooooo onzeker. Mag morgenochtend weer langsgaan voor een echo. Ik weet niet wat mij te wachten staat.

Heeft nog iemand dit meegemaakt?

2. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    heb dit zelf niet meegemaakt maar lijkt me heel erg om die onzekerheid te voelen..
    heb wel al veel vrouwen gehoord die ook bloedingen hebben gehad en waarmee toch alles goed gekomen is!
    duim voor je succes!
    liefs kim

3. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Met negen weken had ik heftige buikkrampen en bloedingen. Voor mezelf had ik het al zoiets van het is over, maar na een paar dagen niets meer en nergens last van. Nu voel ik me nog steeds super, zonder krampjes en bloed.

4. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Heb ik ook gehad met 6 weken. Direct echo gehad, bleek iets korter zwanger te zijn waardoor op de echo nog weinig te zien was.
    Ik dacht overigens ook echt aan een miskraam, gezien het bloedverlies en de krampen.

2 weken daarna nog een keer gehad, opnieuw een echo en toen was er hartactie te zien. Vervolgens een perfecte zwangerschap gehad tot vorige week. Toen bleek mijn bloeddruk te hoog te zijn (bij de gyn.) en moet nu zo naar de huisarts om opnieuw te laten meten. Als ie hoog blijft, moet ik bellen en wordt er ingegrepen. Na a.s donderdag mag ik zonder enig probleem bevallen omdat onze beeb nu al 5 pond weegt.

Probeer je niet te druk te maken, hoe moeilijk dat in jouw geval ook is (weet ik dus uit ervaring)

groeten,

Anja

5. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik had in het begin van mijn zwangerschap een kleine bloeding. 1 veeg rood en daarna 3 dagen wat bruin bloed.
    Daarna geen last meer gehad en het gaat goed.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik had met 6 weken een beste bloeding.
    ze zeiden tegen mij (de assistentes) dat het waarschijnlijk een innestelingsbloeding was.
    kon gelukkig toen ook gelijk bij de gyn terecht.
    bleek er zat een stolsel in me wat aan het loslaten was , ze weten niet of het gewoon een bloedpropje was geweest of een 2de vruchtje.
    week later was het propje weg .
    heb wel een aantal dagen last gehad van bloedingen het werd op een gegeven moment minder.

7. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het daarna nog goed gekomen is met iedereen.

Ik had helemaal geen pijn of buikkrampen NIETS. Voelde me prima alleen veeeel bloedverlies.... Innesteling kan het ook niet geweest zijn. Ben al 7 weken

Ik hoop echt dat er niets aan de hand is.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat dacht ik ook toen , maar ze zeiden bij de gyn al gelijk waarschijnlijk een innesteling , ik was toen al 6 weken+ 3 dagen ofzo.
    ik moest wel komen als ik erge buikpijn/krampen kreeg maar dat had ik niet.

9. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Had jij dan ook veel bloedverlies? De bloeding duurde niet lang maar wel veel.

10. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meid wat een vreselijke belevenis, snap heel goed je onzekerheid!

Hoop dat je toch kunt genieten van de zwangerschap en alles goed zal verlopen! [-o<

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    de eerste dag was het heel veel, daarna was het nog een aantal dagen maar toen stukke minder.
    na een dag of 5 had ik alleen nog wat bruinbloed bij het afvegen.

12. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Sonja, het stelt me een beetje gerust...bedankt.

13. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik heb ook 2x bloedverlies gehad tijdens deze zwangerschap de eerste keer was ik 6 a 7 weken en had ik ook buikkrampen drbij volgende dag naar de gyn en een kloppend hartje te zien maar moest van de gyn rekening houden dat het een miskraam kon worden als het overging in bruin was het goed toen met 9 weken weer een bloeding dit keer geen buikkrampen maar heel veel helder rood bloedverlies weer naar zh echo gehad en een heel levendig kindje te zien daarna gelukkig geen bloedingen meer gehad en tot nu toe gaat alles prima het hoeft dus niet mis te gaan meis kwil je wel heel veel sterkte wensen weet hoe je je voelt op zo n moment.

14. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik wilde precies dezelfde vraag stellen... heb zaterdag dus ook een bloedinkje gehad. Schrok me helemaal te pletter. Maar omdat ik geen krampen had en het niet doorzette, hoop ik dat het niets te betekenen heeft. Gisteren had ik nog wat oud (bruin) bloed, nu lijkt het helemaal over te zijn. Doktersassistente zei: waarschijnlijk een innestelingsbloeding. Ik kan er vrijdag terecht. Geen echo dus, maar ik voel aan mijn lijf dat ik nog gewoon zwanger ben, de symptomen nemen elke dag toe.

15. Esma

Esma Bekend lid

Ja, ik heb dat ook meegemaakt. Allerlei onderzoeken gehad, kwam niks uit. Het bloeden hield bij mij na 2 weken op en sindsdien ook niet meer gebloed. Tegen mij zeiden ze ook dat ze geen zekerheid konden geven en dat het altijd nog mis kon gaan (ja in het leven heb je niks met zekerheid).
    Zoals je ziet ben ik al weer 38 weken zwanger.

16. Esma

Esma Bekend lid

Ja, ik heb dat ook meegemaakt. Allerlei onderzoeken gehad, kwam niks uit. Het bloeden hield bij mij na 2 weken op en sindsdien ook niet meer gebloed. Tegen mij zeiden ze ook dat ze geen zekerheid konden geven en dat het altijd nog mis kon gaan (ja in het leven heb je niks met zekerheid).
    Zoals je ziet ben ik al weer 38 weken zwanger.

17. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Hoooo, ik word er niet goed van. Kom ik net terug van boodschappen doen. Heb ik nou weer een beetje bloed. Denk dat het oudbloed is want het niet helder kleur....

Ik heb echt zin om keihard te gaan huilen.

18. Esma

Esma Bekend lid

Ik begrijp hoe je je voelt, maar mijn advies is, doe het rustig aan. Ga veel rusten. Ik merkte dat wanneer ik vaker plat lag, dat het bloeden minder werd. En til geen zware spullen.

19. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Wat is zwaar?

Ik doe bijna iedere dag boodschappen voor mijn werk. Dit is ongeveer 6 kilo bijelkaar en dat sleep ik 150 meter met me mee. Is dit erg?

20. Esma

Esma Bekend lid

Ik weet nog dat mijn huisarts dat zei, maar ik heb niet gevraagd wat zwaar is? Ik nam niet meer dan 2 kilo mee.
    Wel heb ik een ker gehoord dat je niet meer dan 5 kilo moet dragen, omdat je baarmoeder kan zakken... (het fijne weet ik er niet van...)

Maar wat ze tegen mij zeiden in het ziekenhuis was: een miskraam kan je niet voorkomen. Het is iets waar we geen invloed op hebben. Je kan jezelf niet de schuld geven als het mis zou gaan.
    En rustig aan doen, kan geen kwaad. Ik heb toen een week thuis gezeten en niks uitgespookt. Je kan het allicht proberen.

Deel Deze Pagina