Hoe reageerd jou partner op je groeiende buik? Zit ie er veel aan of neemt ie het voor lief dat je opeens een buik hebt. Vraagt hij veel naar hoe je je voelt, of vind hij dat alles zn gangetje gaat. Als je naar de VK bent geweest vraagt ie dan altijd hoe het was, of vergeet hij dat je een afspraak had die dag.. Dus met andere woorden, hoe reageerd je partner op de zwangerschap, is hij betrokken, veel te voorzichtig of vergeet hij eigenlijk dat je zwanger bent. Bij ons thuis is het de ene dag erg overdreven en de andere dag dan is het net of hij het vergeten is. Bij de vorige zwangerschap kwam het pas de laatste maand wat, werd hij erg gespannen en sliep snachts erg slecht.. Het is net of hij nu weet wat er gaat komen en dus toch meer betrokken is bij de zwangerschap.. Nou ben benieuwd!
Mijn vriend zit vaak een keer aan mijn buik, hij vind het mooi zegt hij. Als ik voor controle ben geweest vraagt hij altijd hoe het was. Mijn vriend leeft dus erg mee. Hij vind het ook helemaal geweldig dat ik zwanger ben en hij dus papa wordt!
Mijn vriend is erg zorgzaam (was hij anders ook al wel hoor, maar nu meer dan anders). Is meer beschermend naar mij toe. Vooral toen mijn buik dikker werd en zelf ook de kleine ging voelen werd het voor hem ook echter. Soms als de kleine boeddha flink trapt dan vind hij het toch nog wel beetje eng....schrikt dan beetje van de flinke beweging. Hij vind mijn dikke buik prachtig. Controles kan hij niet altijd mee, maar hij wil wel gelijk verslag hoe het was. Nu de bevalling dichterbij komt krijgt hij ook wel wat meer de zenuwen...voor de bevalling, maar ook hoe hij als vader zal zijn. Eva.
mijn vriend leeft ontzettend mee met onze zw, het is voor hem ook zijn eerste ( zelf heb ik al 2 kids) hij neemt verlof als we naar de gyn moeten en neemt de echo's zelfs op op video engisteren is die voor hem het grote papaboek gaan kopen en natuurlijk is die superbezorgd om mij ook, hij zou me alles uit handen nemen
Hoi, Mijn vriend gaat tot nu toe elke controle mee, dat willen we ook wel zo houden. (dat kan gelukkig met zijn werk) Hij leeft erg mee, en sinds ik dinsdag de baby heb gevoeld vraagt hij elke keer of ik de baby weer heb gevoeld. Hij zit vaak aan mijn buik, en vind het heerlijk om papa te worden. Deborah.
Vriendlief is ontzettend betrokken bij onze zwangerschap! Vanaf dat m'n buik een bolletje werd, heeft 'ie 'm elke avond met olie ingesmeerd en dat doet hij nu nog steeds! Echt een papa-kind moment, want onze frummel begint gelijk te bewegen als hij/zij papa's bewegingen voelt! Hij gaat ook elke keer mee na de vk, errug fijn moet ik zeggen! Ik merk ook dat hij wel een beetje zenuwachtig begint te worden nu de uitgerekende datum in zicht komt, haha! 'T is in ieder geval nu al erg gezellig met ons drietjes Chris
mijn man zit vaak aan me buik, maar helaas heeft hij nog geen trap kunnen voelen, wel kunnen zien. hij is ook erg zorgzaam, mag bijna niks tillen dat zwaarder is als een zak aardappellen zeg maar. als ik naar de vk ben geweest moet ik hem altijd gelijk ff bellen hoe het was gegaan. ik betrek hem ook de hele tijd er bij , roep hem als de kleine weer aan het worstelen is in me buik zodat je het ziet bewegen. straks met de laatste echo (met 36 weken) gaat hij weer mee naar de vk, met de controles gaat hij niet mee, sta toch zo weer buiten en hij kan niet altijd zomaar ff vrij nemen om voor 10 minuten mee tegaan naar de vk.
Mijn vriend vind het soms wat eng worden, in het begin vond hij het allemaal prachtig en leuk. Nu mijn buik echt groeit en je ziet het bewegen en het kindje schopt vind hij het een beetje eng. Hij zegt dan ook. Raar he dat er een kindje in jou zit. Voor mannen is het natuurlijk ook een vreemd iets. WEl is hij erg bezorgt. Vraagt hoe ik me voel, hoe het met zijn kindje gaat. S'avonds een kus voor het slapen gaan en ik hou van jou en dan legt hij een hand op mijn buik en zegt dan en ook van jou. Dan moet ik wel altijd even slikken. VInd dat zo lief. lizzie
nou,ik ben nog maar heel kort zwanger,maar mijn vriend vind het helemaal geweldig!mag niks meer tillen,schoonmaken alleen de kleine dingen!en hij kan niet wachten tot ik dikker word(hij heeft zwangere vrouwen altijd mooi gevonden)
Tjong, wat heb ik dan een holbewoner als man... hihi.. Hij is wel zorgzamer, maar als het een beetje kan neemt hij geen werk van me over.. Maar goed ik denk dat dit straks nog wel komt, als hij wat minderlange dagen hoeft te werken.. Ach nou ja, kan het zelf ook prima, maar hij denkt er altijd wel om hoor. Alleen dat ik nu meer behoefte heb om te slapen snapt ie niet..
mijn vriend is zo lief nu ik zwanger ben niet dat ie niet lief was, hij zit aldoor aan me buik belt mij gelijk alsi k naar de verloskundige ben geweest. Hij heeft liever ook niet dat ik auto rij, hij zegt dat doe je maar weer als je niet zwanger bent. gister had ik de auto mee en hij was gaan werken hij heeft de hele dag op werk hoofdpijn gehad omdat hij het zo eng vond dat ik de auto mee had met me dikke buik.. nHij is zo lief en bezorgt hij doet alles voor me ik krijg namelijk zelf niet meer me schoenen of sokken aan dus dat doet man lief haha o wat hou ik togh van me lieverd haha
mijn mannetje gaat ook mee naar onze afspraken van de VK wil het ook niet missen ik moest bloed laten prikken voor suiker dus 4x op een dag en hij wilde me halen en brengen de lieverd ! ha ha we zijn op vakantie geweest en hij zat de hele dag naar buik te kijken en aaien ! hij leeft erg mee ben ook lekker ziek geweest... hij moet wel veel werken op dit moment maar normaal helpt hij ook echt wel mee in huishouden en sjouwen mag ik niet ! spullen kopen wil hij ook echt samen doen ! hij is een lieve schat en ik hou super veel van hem
Hahaha. Die van mij is ook wel grappig. In principe loopt hij heel stoer te doen dat hij het allemaal heel erg leuk vind, maar dat hij dat gewoon niet zo laat merken, maar tegelijkertijd word ik midden in de nacht wakker van een man die met zijn oor op mijn buik ligt! hahahaha. Hij zegt dat hij zelfs het hartje al kan horen.. :-D
Mijn man is heel erg betrokken bij alles wat maar met de zwangerschap te maken heeft. Iedere controle bij de vk gaat hij mee, 's avonds als we thuis zijn mag ik niks doen, hij sleept drinken en eten naar me toe als ik maar een kik geef. Iedere avond van de cursus 'samen bevallen' MOET hij mee en ook met bloedprikken etc. gaat hij altijd mee. Hij vind het enerzijds heel eng, anderzijds heel spannend om papa te worden. 's Nachts valt hij in slaap met zijn hand op mijn buik . Zo lief.....
mijn vriend lief, vind het hartstikke leuk dat hij papa wordt, laat het niet zo merken aan de buitenwereld, wel gaat hij mee naar elke controle en echo's, kleertjes kopen doet hij ook wel, en de babykamer heeft hij al zo goed als af, hahaha. Soms legt hij zijn hand wel op mijn buik en zegt dan ik voel nog niks.Het huishouden doe ik doorde weeks en in het weekend doet mijn vriend de grote schoonmaak.
Mijn vriend vind het ook leuk maar is gewoon niet zo'n prater. Hij zegt wel dingen als: welterusten met zijn tweetjes maar toen ik hem voorstelde om nu maar eens tegen de baby te gaan praten keek ie me aan of ik gek was geworden. Hij zei iets van: ik ga niet praten tegen iets wat ik niet zie haha. Maar hij gaat wel mee met de controles tot nu toe en heeft ook zin om kleertjes te kopen e.d. En we shoppen samen voor de babykamer etc. Voor hem is het nog wat onwerkelijk. Ik heb nog niet echt een buik en de baby schopt natuurlijk ook nog niet echt. Maar verder is ie heel lief en zorgzaam hoor. Alleen niet zo'n prater. Hij heeft het boekje van Kluun trouwens wel bijna helemaal uit en dat vond hij super leuk! Maar nee elke avond mijn buik insmeren komt ie niet op. Als ik het hem vraag doet ie het wel (typisch een man dus). X