Ongevraagd aan buik zitten

Discussion in 'Zwangerschap' started by lindsay83, Dec 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Moet het ff kwijt hoor... Ik word zo moe van al die mensen die maar ongevraagd, uit het niets aan je buik gaan zitten... Wat is dat toch, doen ze toch ook niet als je niet zwanger bent... Nou durf ik er meestal wel wat van te zeggen, en daar krijg dan heel veel verschillende reacties op. Van wat doe je nou moeilijk, is toch leuk, het nodigt ook zo uit... Slechts een enkeling zegt, je hebt gelijk, niet overnagedacht... Hebben jullie dit ook zo erg? Ik word er nl echt moe en chagerijnig van namelijk...

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Het is hinderlijk (althans vind ik) maar hoort er wel bij. Een vriendin zei laatst toevallig waarom ze het wilde doen, ze vroeg het netjes, Ze had het nog nooit gevoeld en was gewoon heel benieuwd hoe een baby buik aan voelt.

Vanuit dat standpunt snap ik het ook wel, ik wist het eerlijk gezegd ook niet voor ik zwanger was en was ook nieuwsgierig. Probeer gewoon te laten merken dat je het niet wil. Of zeg het gewoon!

Sterkte meid!

3. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

Aug 23, 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik heb me er maar bij neergelegd! Ik vind het wel leuk.. Ben hartstikke trots dat mijn kleintje iedereen een schop geeft haha

4. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,231
    113
    Female
    Nederland
  5. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Idd, zo'n band met soortgelijke tekst wil ik ook aanschaffen. Zit er echt niet op te wachten, zomaar mensen aan mijn buik. Doen ze toch ook niet als ik niet zwanger ben :) ? Eerst vragen iig.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Vreemden hebben het nog nooit bij mij geprobeert en zouden ze ookniet hoeven proberen. :)
    Verder vind ik het juist super als iemand mijn buik aanraakt om even contact te maken of uit nieuwschierigheid te voelen.
    De laaste weken groet mijn vk ookniet alleen mij maar ook mijn buik krijgt vaak een snelle aai als ik op controle kom.
    Verder vond ik het ook leuk toen laast mijn moeder eraan voelde. Van mij mogen ze vaker voelen zelfS! :D

7. Delta

Delta Niet meer actief

wat leuk dat de vk zelfs je kindje begroet in de buik en een aai geeft! hier nooit gedaan.
    en niemand had ongevraagd aan mn buik gezeten.. ja mn moeder trouwens. maar vond t niet zo erg

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja, ik heb weer dezelfde vk als bij mijn eerste en vaak is ze op het laast heel enthousiast en reageerd altijd op mijn buik als ze me komt halen in de wachtkamer. 'Ohhh, wat heb je een mooie grote buik nu he * Aaaai *. :D:p'

9. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

De mensen die dicht bij me staan doen het niet of ze vragen het eerst netjes. Zijn vooral collega's en gasten op mijn werk die gewoon ongevraagd aan mijn buik gaan zitten. Vind het echt ongepast. Eerst vragen!!!

10. Melletje86

Apr 11, 2012
    69
    0
    0
    Ik zelf vind het niet erg. Vind het zelfs wel schattig als mensen het doen.
    Vooral als die kleine dan reageert, mensen vinden dat prachtig!! Ik deel dit dan graag met ze. Vreemden is een ander verhaal, maar die hebben het nog niet geprobeerd.

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Vind ik anders en dat vind ik vaak ook wel goed moet ik zeggen!

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik vind het verschrikkelijk en vind zeker niet "dat het erbij hoort".
    Als ik niet zwanger ben, zit je toch ook niet aan mijn buik?

Ik sta het niet toe, tenzij erom gevraagd wordt en helaas gebeurt dat maar zelden. Tegenwoordig groet ik mensen vaak met een hand/arm op mijn buik, zodat ze er niet bij kunnen.

13. Delta

Delta Niet meer actief

lief! haha, maar vind de vk toch anders dan een persoon die je niet (goed) kent :p

14. Gitster

Gitster Bekend lid

Nov 23, 2012
    518
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik vind het wel leuk als mensen het vragen. Maar ongevraagd, daar werd ik op een gegeven moment zelfs agressief van. Nu ik bijna op het einde loop, word het minder (of komt dat doordat ik sociaal niet meer zo actief ben ;) )

15. Username

Username Niet meer actief

Ik vind het niet normaal dat mensen ongevraagd aan een zwangere buik willen zitten. Ik vind het ronduit onbeleefd!
    M'n vrienden en familie doen het nauwelijks en van hen vind ik het ook echt geen probleem.
    Maar collega's en cliënten doen het wel. Vreselijk vind ik het...

16. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Zolang het geen wildvreemden zijn mag iedereen aan mijn buik zitten, leuk juist die aandacht!
    Ze zitten toch niet aan je doos??!!:(

17. valien

valien Actief lid

Oct 19, 2012
    107
    0
    0
    Ik schrik er altijd zo van.. Ineens handen op je buik gedrukt krijgen

18. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Die komt later aan bod haha.

Eerlijk is eerlijk, ik vind het zelf verschrikkelijk als mensen dat doen. Maar ik hou er sowieso niet van als mensen zo dichtbij komen (tik van mij, zullen we maar zeggen ;) ) Als ze laten blijken dat ze willen voelen vind ik het wel goed, kan me best voorstellen dat het voor sommigen iets nieuws is.

Ik denk dat het voor mij eraan ligt dat ik me publiek bezit voel, met o.a. vreemden in de winkel mijn zwangerschap moet bespreken omdat ze ernaar vragen. Hou ik gewoon niet van, geef altijd netjes en gewenst antwoord, dan ben ik er snel vanaf :D

19. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Van bepaalde mensen vind ik het echt niet erg, sommigen moeten het echt niet zomaar doen :)

20. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Bij mij wordt het nog niet gedaan omdat mn buik nog niet zo opvalt, maar ik weet nu al dat ik me eraan ga ergeren. Ik hou er al niet van om door vreemden of vage bekenden aangeraakt te worden. Zo'n buikband is dan wel een leuk idee.
    Mijn zusje vroeg laatst wel of een babybuik anders aanvoelt dan een 'teveel-gegeten-buik en zij heeft gevoeld, maar dat vind ik niet erg.

Share This Page