We hebben gister te horen gekregen dat het helemaal niet goed gaat met mijn opa. Wat ik er bij moet zeggen is dat we 3 jaar terug bang waren dat hij onze trouwdag ook niet meer zou mee maken.... Nu heeft hij afgelopen wekend een longemboli gehad, daardoor is hij heel erg benauwd. De dokter is langs geweest, eigenlijk zou hij naar het ziekenhuis moeten maar mijn opa heeft het niet op ziekenhuizen en vertrouwd de doktoren niet. Dit omdat er jaaaaren terug is gezecht dat mijn opa dood zou gaan binnen 1 maand... en dat is inmiddels echt al jaaaaaaren geleden! De dokter begrijpt dat mijn opa niet naar het ziekenhuis wil... het enige wat ze voor hem kunnen doen is morfine geven tegen de pijn. Dit wou hij nooit, want als hij daar aan begind is het eind in zicht en hij wou zo graag zijn achterkleinkind nog leren kennen.... Nu heeft mijn opa gister tegen mijn moeder gezecht dat hij het niet meer kan, dit heeft mijn opa nog nooit gezecht... daarom denken we dat het nu heel snel zou kunnen gaan... Vanavond gaan mijn man in ik naar mijn opa toe, dan zullen we hem vertellen wat het geslacht van ons kindje is en ik wil hem ook heel graag gaan vertellen hoe ons kindje gaat heten... gewoon zodat hij het weet...! Misschien red hij het nog wel 1 dag... of 1 week... misschien nog wel 1 maand... we weten het niet.... het is afwachten! Het is gewoon allemaal even k*t.. begrijp me niet verkeerd, wil echt niet dat me opa pijn heeft... en ik weet dan ook wel dat het beter zal zijn... maar toch.... Sorry voor mijn gezeur.. maar moest het even kwijt..
Van je afschrijven is vaak het beste.. ook al weten sommige mensen niet wat ze hierop moeten reageren. Daarom zie je ook meer ''bekeken'' staan dan reacties. Ik wens je heel veel sterkte, en je moet doen waarbij je je goed voelt. Je kan altijd het geslacht zeggen en zijn of haar naam. Ik denk dat je opa dat wel opprijs stelt, heel veel sterkte toegewenst.
Lieve Daphne, Ik heb zo met je te doen. Ook met mijn opa gaat het niet goed (darm- en prostaatkanker) en mijn grootste wens is dat hij ons kindje nog vast kan houden voor hij sterft. Denk dat ik dus een klein beetje weet hoe je je voelt. Heel veel sterkte gewenst vandaag en vanavond. Ik wens jou en je familie veel liefde om de komende moeilijke tijd door te gaan. *Dikke knuffel*
Heel veel sterkte! Mooi dat je nog met hem wilt delen wat het geslacht is en welke naam het kindje krijgt. Dat zal hem vast goed doen!
Hier ook tranen. Wat verschrikkelijk verdrietig. Ook wil je sterkte wensen en vind het heel mooi en sterk van je dat je je opa op deze manier toch kennis wil laten maken met de kleine, just in case... Sterkte!!! X
Wat een verhaal meid! Wel fijn dat jullie vanavond nog met opa het geslacht en naam kunnen delen. Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte! Succes vanavond, mooi dat je, voor het geval dat je opa het niet haalt, toch alles bekend maakt! X
Ahh, dit is moeilijk, heel veel sterkte meis! Hij zal er vast voor vechten, maar mooi dat je toch het geslacht en de naam al verteld.
Hoi, Veel sterkte gewenst! Altijd moeilijk, maar nu je zo iets leuks en moois wil laten zien helemaal!!! Ben stiekem wel benieuwd hoe je opa reageerde op het geslacht... Veel succes
Heel veel sterkte! Mijn moeder heeft destijds ook nog de naam aan mijn oma verteld, mijn zusje is ook naar mijn oma vernoemd. Vonden ze heel fijn, uiteindelijk is mijn oma een week voor de geboorte overleden...
Gister is het heel goed gegaan! Ben enorm opgelucht... het ging al een stuk beter met hem! Maar eigenwijs als die is, hij beloofde dat hij de kleine nog in zijn armen zou nemen! Hij vond het geweldig dat we het geslacht en de naam aan hem verteld hebben. Al vond hij het niet nodig want hij red het nog wel een paar weekjes, aldus mijn opa.... Ik had het mezelf nooit vergeven als we het niet verteld zouden hebben, en hij het toch niet red. Ondanks het gister vrij goed met hem ging, moet ik niet vergeten dat "het" telefoontje alsnog kan komen.... We zullen moeten afwachten, bedankt voor jullie lieve reacties!
Wat fijn dat je hem dit hebt kunnen vertellen! Zo te lezen is hij nog vast beraden om alles mee te maken! Ik hoop het voor jullie allemaal!