Ik ben bij mijn eerste zwangerschap bevallen met 34w6d. Ik sta nu met deze zwangerschap dus op scherp (zie banner). Maar de bevalling ging toen ook nog eens heel snel. Van vliezen breken tot geboorte 4 uur. Vanaf eerste wee tot geboorte 2 uur. Ik ben nu best bang voor een nog snellere bevalling. Hoe ga ik dat doen in misschien wel 2 uurtjes? Man bellen, oppas voor kind regelen, verloskundige bellen, naar ziekenhuis, pffffff. Wie herkent deze angst of heeft ervaring met snelle bevalling?
Hoi hoi, Ik herken dit ook. Onze tweede was er binnen een uur. Ik had geluk dat de vk vlak bij ons in de buurt reed. En ik ben nu best wel bang dat de vk het niet gaat halen. Maar zei zegt zorg dat je alles bij de hand hebt en denk je het gaat beginnen direct bellen en niet te lang wachten.
Ik zit met hetzelfde.. Al met al duurde mijn bevalling precies 6 uur.. Op mijn bevallingskaart staat met grote letters Bevalt snel!! één van de vk's woont twee straten verderop en zij komt kijken zodra ik bel, wel of geen dienst.. (vind ze ook niet erg gelukkig) Bij de eerste wee (of waarvan ik denk dat het een wee is) moet ik gelijk bellen en komt er z.s.m. een vk aan.. Zodra ze merkt dat het echte werk begonnen is gaan we naar het zh.. (wil absoluut niet thuis bevallen) Verder wil ik er nog niet zo over nadenken geloof ik.. het is een rit van 20 minuten naar het zh en ik zie meteen een complete weeënstorm voor me van begin tot eind en dus ook in de auto..
Heb je een beetje een kringetje van mensen om je heen waar je dochter heen kan? Dan zou ik bijna een soort roostertje maken voor de dagen waarop je alleen thuis bent en je zsm iemand moet hebben om haar op te vangen (al zou het zijn dat ze naar jouw huis toe komen en haar daar kunnen vermaken). Op dat moment heb je in ieder geval voor haar opvang! Man en VK kun je onder speed dial zetten in je telefoon. Je kunt zelfs een sms klaarzetten voor je man 'Het is begonnen!' en daarna dan meteen de VK bellen. Dan heb je binnen 5 minuten je man en VK ingelicht en kun je de oppas voor je kindje bellen. In principe ben je dan in 10 minuten voorzien van mensen om je heen. Ik zou ook bijvoorbeeld kijken of er een buurvrouw is die je eventueel snel kunt roepen. In het ergste geval is er nog niemand voordat jij echt niets meer kunt en écht ligt te bevallen, en dan kun je beter iemand hebben die echt binnen 10 seconden bij je kan zijn! Maar goed, het blijft een beetje spannend natuurlijk, wetende dat het min of meer elk moment kan gebeuren! Wat zegt je VK over naar het ZH gaan? Ik weet niet hoe ver je moet rijden, maar ik zou bijna thuis blijven en als het weer zo prematuur is een ambulance bellen om met beeb naar het ZH te kunnen gaan. Je wilt idd echt niet het risico lopen om in de auto te bevallen! Succes, en maak een plan voor jezelf. Dat geeft je misschien wat rust!
daar ben ik dus ook bang voor, de eerste is en te vroeg en binnen 4 uur geboren. ik sta nu onder behandeling van de gyn dus niet bij een vk, als ik nu weer zo snel of nog sneller beval zal ik denk ik maar gewoon een ambulance bellen ofzo als het echt zo snel gaat, we wonen 10 minuten rijden van het ziekenhuis af dus dat valt wel mee, maar of dan opvang voor onze oudste op tijd is??? ga het eens voor leggen bij de gyn misschien heeft die nog heldere ideeen.
Ik ben bij de eerste ook binnen 6 uur bevallen, maar heb niet gehoord van mijn vk dat ik nu eerder moet bellen ofzo?
Mijn tweede bevalling gebeurde in 3 uur maar ik maak me nu echt niet druk of het nu nog sneller zal gaan. Ben juist bang dat het nu langer gaat duren.
Mijn eerste bevalling duurde ook van 1e wee tot eind 4 uurtjes. Bij de 2e zwangerschap 'moest' ik van de VK meteen bellen zodra ik mijn 1e wee voelde en aan de telefoon melden 'dat ik vorige keer snel bevallen ben' Ik had (net wat gentle zegt) alles van te voren klaarstaan, ML had met zijn baas afgesproken niet ver van huis meer te werken, oppas was de buurvrouw, want mijn moeder woonde te ver weg als de bevalling weer zo snel zou gaan. 2e bevalling ging inderdaad ook sneller. Vanaf 1e wee tot einde 1uur en 50 min.
Ik heb idd wel al wat zaken besproken. Tassen staan klaar voor mijzelf en mijn dochter, heb buren aangesproken voor het geval dat, (schoon)ouders staan paraat en vriend blijft wat meer in de buurt van het werk. Zul je zien dat het straks en pas bij 40 weken komt en langer gaat duren.......
hier had ik ook alles vante voren geregeld. Oppas voor ons zoontje dus oma's stonden 24 uur paraat. Man in de buurt tassen klaar e.d. Hier ging de bevalling ook snel van de 2de. Vliezen braken snachts. smorgens rond half 10 VK niets nog aan de hand allleen lichte krampen. Rond 11.00 kwamen de weeen en om 12.00 kwam de VK net op tijd want het hoofdje was er al bijna uit. Hier staat ook op de kaart LET OP BEVALT SNEL. Als je van te voren alles regelt komt het wel op zijn pootjes terecht.
Hier ook een snelle eerste bevalling, en zeker toen ze de vliezen gingen prikken, kreeg toen een enorme weeenstorm. Bij de tweede in overleg met de gyn. en verlosk. in het ziekenhuis direct komen en niet wachten. Toen de vliezen thuis braken kwam mijn oppas direct en zijn we gelijk naar het ziekenhuis doorgegaan. Met 15 min. in het ziekenhuis en begonnen de weeen ook direct. In 2 1/2 uur bevallen en het had nog sneller gekund als ik beter had kunnen persen. Neem in ieder geval je voorzorgsmaatregelen wat betreft oppas enz. En dan maar hopen dat het tijdstip niet ongelukkig valt. Hier was het gelukkig 's nachts. Mijn man doet er vanaf zijn werk ongeveer 45 min. over maar er staat altijd enorm veel file en dan kan het zo maar 1 1/2 uur zijn. Heb ik me ook wel druk over gemaakt maar was gelukkig niet nodig geweest.