Hoi, dmv een ICSI behandeling ben ik nu zwanger Mijn man en ik zijn superblij. We komen uit een grote familie, maar hebben de behandelingen, onderzoeken het hele ICSI gebeuren altijd prive gehouden, gewoon lekker tussen ons. We hadden het al moeilijk genoeg. En steun vonden we bij elkaar. En we willen dit ook zo houden. Nou werkt een familielid in het ziekenhuis die zich samen fuseert met onze ziekenhuis waar we in behandeling waren (en waar ik ook ga bevallen). En doet ze de opleiding daar ook nog van dokstersass. Ik denk dus dat ze in mijn dossier kan kijken als ze dat zou willen. Wij willen dit absoluut niet. (ze kan namelijk nix voor haarzelf houden) EN ik vind gewoon dat dat MIJN privacy is. En tis een ander ziekenhuis maar ze werken samen met onze ziekenhuis. Kan ik hier wat aan doen?
Goh, weet ik niet. Lijkt me wel dar ze een geheimhoudingsplicht heeft, dus misschien haar daar fijntjes aan herinneren??
Je kunt hier niets aan doen, maar als je in een ziekenhuis werkt, dan kun je niet zomaar bij alle patiëntdossiers. Daarnaast heeft ze ook beroepsgeheim. Niet te druk maken dus.
Al zou ze gaan neuzen is ze hartstikke strafbaar. Niet druk maken en ze weet toch niks, dus hoeft ze ook geen achterdocht te hebben!
Als eerste gefeliciteerd!! Super dat het gelukt is en mooi dat jullie dit zo samen gedaan hebben! Zal de band vast versterken tussen jullie. Is het iets om te bespreken met jullie behandelaar? Die kan wellicht jullie vragen beantwoorden over privacy en inzage in dossiers. Misschien dat die persoon inderdaad helemaal geen inzage heeft en dan zijn alle zorgen om niks. Mocht ze wel inzage hebben kun je dan kijken hoe je het aanpakt. Maar eerst stap 1 en dan stap 2 Succes!!
Lastige situatie. Maar ze zal idd ontslagen worden als ze in jullie dossier kijkt en dat doorvertelt aan anderen. Dan kom je er snel genoeg achter dat zij dat heeft gedaan. Maar ik zou het ook even met de arts bespreken dat jullie daar bang voor zijn en dan kan hij/zij jullie vertellen hoe er met dossiers wordt omgegaan in dat ziekenhuis.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik vraag me af hoe je het nog geheim kunt houden met 21 weken�😮 Of klopt je onderschrift niet? was ff nieuwsgierig hihi Maar zoals de rest al zegt als arts mag je zoiets niet doen en zeker niet als je nog in opleiding bent lijkt me!!
Thanks allemaal voor jullie reactie. Ja ik weet dat het zelfs strafbaar is. En idd ze kan ontslagen worden, maar dan is t kwaad al geschied. Maar goed, dan heeft ze in ieder geval haar payback gehad mocht het ooit zover komen. Ik weet namelijk dat ze moeilijk iets voor haar zelf kan houden, en dat ze het maar al te leuk vind om rond te snuffelen. (heel irritant) Maar ik ga het idd ff bespreken met onze arts. Had ff een luisterend "oor" nodig nogmaals thanks
hahaha nee dat ik zwanger ben is geen geheim maar de manier waarop ik zwanger ben gaat niemand in de familie wat aan, en wil dat graag zo houden. vandaar
Dit is echt strafbaar, niet druk maken. Mijn moeder werkt ook in een ziekenhuis en vroeg tijdens mijn laatste miskraam of ze even mijn hcg waarde wilde bekijken, ze kon hem nog net bekijken of het werd al afgesloten met de mededeling 'niet relevant' of iets in die geest. De rest wat er stond heeft ze niet eens kunnen bekijken. Tegenwoordig heb je een epd trouwens, het maakt niet uit waar ze werkt ze kunnen er overal in.
Bespreken met je arts is nooit verkeerd. Maar eerlijk gezegd mag ik toch hopen dat ze niet voor de fun in dossiers van familieleden gaat lopen neuzen, dat zou ik echt heel onfatsoenlijk vinden. Maar ik snap je zorgen wel. Hopelijk kan de arts ook wat meer duidelijkheid geven over wat daarin wel en niet is toegestaan.
je kan hier niets aan doen maar ze is verplicht tot zwijgen over patiënten hun info , familie of niet ze mag niets zeggen of doen
ps ik ken ook iemand van mijn sport clubje ,die plots voor mijn poes stond om te zorgen voor een doorspoeling , nou dan voel je opgelaten maar ze zij niets tijdens de behandeling dat ze mij kende en op de sportclub ook nooit wat gezegd of gedaan tegen over de andere. Artsen en verpleegkundige weten heel goed dat ze die dingen apart moeten houden in hun dagelijks leven
Als het goed is kan ze niet bij alle dossiers. Toen ik tijdens mijn eerste zwangerschap bij een psychiatrische instelling liep was ik daar ook bang voor, dit omdat mijn moeder ook voor deze instelling werkt en ik ook aardig wat bekenden daar heb werken. Er is mij toen verzekerd dat dit niet mogelijk is. Maar als da heb je beroepsgeheim en een vertrouwensbasis, als je dat schend ben je zwaar de pineut. Bovendien lijkt het me niet dat ze gaat zitten snuffelen of ze nog bekenden tegenkomt tussen de dossiers.