Bij vorige zwangerschap vond ik enkel de eerste 16 weken zwaar door misselijkheid, daarna was alles perfect te doen. De dag voor ik beviel ben ik nog in de hitte uren gaan rondwandelen op de braderie
Ik vroeg me dat ook af idd. Ik merk dat ik het nu zwaarder begin te vinden. Maar ik voel me opzich prima. Maar als de kids vervelend zijn , dat ik weinig energie overhou. Een werkdag gaat me beter af! En het verbouwen in huis helpt ook niet echt. Gelukkig nog geen harde buik ofzo. Dan ga ik het wel een beetje rustiger aan doen.
Hier begint het nu wel wat zwaarDER te worden. Heb ook echt een enorme buik en ik kan niet tegen de warmte dus deze dagen zijn best moeilijk. Huishoudelijk taken lukken de ene dag beter dan de andere, maar de onderste kastjes kan ik niet meer aan, ook iets van de grond tillen is niet meer makkelijk. Ik zet mijn emmer met water nu maar op tafel ofzo. Moet ook regelmatig hulp inroepen om mijn broek uit te doen of mijn kousen. Moet er wel bij vertellen dat ik behoorlijk veel last heb van mijn bekken en ribben. We wonen ook 4hoog zonder lift wat elke keer een karweitje is Slapen begint ook minder te worden nu..
echt zwaar niet, maar de laatste loodjes, denk ik nu wel vanaf week 38. Je gaat er nu wel naar toe leven. Ik ben toch eerder moe, heb minder energie. ga 's middags altijd een uurtje plat. slaap 's nachts gewoon van ca 11 tot 8 ( om de 1,5 uur naar toilet) succes, het gekriebel in de buik maakt alles goed!
Vond t rond de 19 weken lichamelijk zwaar maar door halve dagen e fysio gaat t goed.nu 31 weken en tempo aanpassen. Slapen gaat moeilijker maar blijf t ook nog steeds spannend vinden ondanks goede controles.dat maakt t voor mij zwaar.spanning en piekeren.
Vanaf 16 weken tot 23 weken halve dagen gaan werken ivm ernstige BI, vanaf 23 weken helemaal gestopt... Kan de trap niet op zonder dat het voelt alsof iemand heel hard in mn kruis schopt (niet de kleine, een volwassen vent zeg maar). Ik vind het sowieso zwaar... Maar als ik de BI niet mee zou tellen dan valt het allemaal nog reuze mee! Het is ook een stuk verveling naast de BI klachten die het zwaarder maken denk ik. Kwam paar dagen geleden een meisje tegen... Ze kwam aanrennen (!), en toen ik vroeg hoe lang ze nog moest... Bleek ze die dag uitgerekend!!! Ach ja, het is toch voor iedereen anders!
Heb een hele fijne zwangerschap gehad van mijn dochtertje maar de laatste maand werd het wat zwaarder, was zelf erg zwaar geworden en kreeg ontzettende last van mijn enkels met lopen en begon veel vocht vast te houden. Beviel op 40 weken maar had het nog wel even vol kunnen houden.
Ik heb wel meerdere keren gegild van: Pff nu wordt het wel zwaarder hoor.. Maar wanneer het nou echt zwaarder werd, ik denk nu.. Kan niet meer zover lopen, voel elk spiertje in m'n lichaam, wordt kwaad omdat ik niet meer goed boodschappen ken doen vanwege het sjouwen Maar verder geniet ik nog steeds en valt het me zeker nog mee!