Oma's!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door acnaib, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Mijn moeder wordt voor de allereerste keer oma!
    Ik heb zo het idee dat ze 40x zenuwachtiger is als wij zelf!
    Alles koopt wat ook maar voor een baby bedoelt is ;)
    Allemaal kei goed bedoeld hoor! En ook harstikke lief, maar soms ook zo heel benauwend.
    Net zoals vandaag moest ik om 14.00 bij de vk zijn. Daarna zijn manlief en ik eventjes de stad ingelopen en wat boodschapjes gedaan. Komen we om 16.00 thuis, 4 oproepen gemist!
    Ik zeg zal gauw terug bellen want die denkt natuurlijk al dat we aan het bevallen zijn! Idd,ze dacht dat we al na het ziekenhuis waren.
    Beetje overbezorgd dus!

Wie nog meer ervaring met eerste oma's?

2. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Mijn oma wordt voor het eerst overoma (ik ben enig kleinkind en blijf dat waarschijnlijk ook) en mijn moeder wordt dus ook voor het eerst oma. En die twee kopen alle kleertjes enzo. Ik vind het allang best, scheelt me een hoop werk, maar mijn moeders' eerste reactie op mijn zwangerschap was 'oh shit dan word ik oma .. jeeeee wat klinkt dat oud... ', dus dat was even minder. En ze zijn wel extra bellerig geworden ja.. maar soms zeg ik dan ook gewoon van : nee de komende paar dagen even niet ok? Dus ik herken het wel ja..

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn moeder ook voor eerste keer oma. Ik weet dat ze het echt super graag wil maar mijn moeder kan zeer negatief uit de hoek komen. Verwacht altijd maar dat ik haar bel als er nieuwe ontwikkeling is met de baby, of als we naar vk zijn geweest. Lijkt me dat zij ook wel eens mag bellen ipv ik altijd toch? En dan met 9MB vorige week. Ben daar met de 2 opa's heen geweest, was echt super gezellig, heb daar een pretecho laten maken, vanwege dat we gewoon zelf dat op dvd willen hebben en extra fotos en we hoorden daar of we jongen of meisje krijgen. Ik hou het allemaal netjes bij op mijn Hyves zodat iedereen die er niet bij was mee kan lezen wat er zoal gebeurd in mijn buik en alles er omheen. Dan komt er toch zo'n negatief bericht van mn ma erbij te staan als reactie... pff Dan moet ze ff duidelijk maken dat zij als oma er niet bij was. Ik heb het haar toen gevraagd of ze mee ging en dat wilde ze niet want het was te ver. Wat zeurt ze dan nu dat zij er niet bij was? Maarja verder is ze wel heel blij, babykamer heeft zij al eerder dan wij hier thuis haha

Ben alleen bang dat ze straks verwacht dat ze elke keer maar het kind bij haar kan hebben wanneer ze maar wilt. ze woont met trein hier 3uur vandaan en voor haar met auto is het net langer dan een uurtje. Hoe moet ik haar aardig duidelijk maken dat ze niet moet verwachten dat wij altijd het kind komen brengen voor een nachtje slapen bij oma?

Veel negatief over mijn ma maar ik weet dat ze een geweldige oma zal zijn straks :)

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ja, ik ken het... Maar moet er wel om lachen dat enthousiasme. Maar het blijft ONS kind.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dan word het helemaal wat bij bevalling hahaha.
    mijn schoonma was ook zxo erg terwijl die van ons toen al de derde was. we wilden dus ook tegen niemand zeggen dat we bexzig wzren met bevallen maar jah was overdag en de honden moesten eruit dus mijn ouders wisten het dus vond mijn vent dat zijn ma het ok moest weten. nou mijn ma werd gek van dr hahaha de hele dag bellen en smsen of me ma al meer wist. haha alsof we haar niet zouden bellen als het er was.

maar kleertjes kopen heeft ze nooit voor die van ons gedaan en nog niet. dat doet mijn eigen ma en dat vind ik ook altijd wel leuk niet te vaak gewoon af en toe.

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hier ook voor allebei de oma's het eerste kleinkind.
    Schoonmoeder was tijdens de zwangerschap totaal niet enthousiast, maar nu bemoeit ze zich overal mee, niet altijd even leuk.
    En bij mijn eigen moeder moet ik oppassen dat ze onze dochter niet als haar eigen kind gaat behandelen.
    Dus dat ben ik nu een beetje aan het afremmen.
    heel lief dat ze helemaal gek met haar zijn, maar ze blijft idd ONZE dochter

7. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Mijn schoonmoeder wordt voor het eerst oma. Maar zij dringt zich niet op of iets dergelijks.

Ze allang blij als ze me ziet en dan even aan mijn buik mag zitten.

Ik denk er zelfs over na om haar tijdens de bevalling in huis er bij te hebben. Dan wel dat ze gewoon beneden is. En evt. bij de bevalling mag zijn.

Het is voor haar en voor ons de eerste. Ze leeft zo met me mee, dat gun ik haar wel.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier was mijn smoeder ook stront zenuwachtig. Belde de laatste twee weken iedere dag. steeds met een smoesje maar stiekem gewoon om te kijken of ik aan het bevallen was. Nam op een gegeven moment ook de telefoon niet meer op als ik zag dat zij het was.

9. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Mijn moeder wordt voor de 3e keer oma. Nou, ze is nog net zo enthousiast als bij de eerste! Misschien nog wel erger, omdat ze niet gedacht had ooit nog een keer oma te worden...

Ze is heel erg bezorgd. (Mijn vader mag al 2 weken niet meer zonder gsm de deur uit, want stel je voor dat er iets gebeurd, dan moeten ze snel hier heen. Is ruim een uur rijden en pa past op de andere 2 kinderen en ma is bij de bevalling).

Ze komt nu ook elke week poetsen hier, omdat ik rustig aan moet doen ivm groeiachterstand van de kleine.

Wel leuk zo enthousiast.

10. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Mijn moeder is er ook erg druk mee, had niet verwacht dat ze nog oma zou worden. Is haar 1e kleinkind. Mijn zusje wil geen kinderen. Bovendien is ze al 67 en ik ben zelf ook al 37. Ze is er iig erg blij mee!

11. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder worden voor de eerste keer oma. Twee uitersten: mijn schoonmoeder bemoeit zich nergens mee, zal ook nooit vragen hoe het gaat, terwijl mijn moeder zich bij wijze van spreken nu al arm gekocht heeft aan kleertjes. Zeker nu ze weet dat het een meisje wordt, pakt ze alles wat roze is vast.
    Toch heb ik het liever zo dan hoe mjn schoonmoeder doet, hoor! Die toont juist geen interesse!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier twee nieuw gebakken oma's onderweg maar ik moet zeggen, heb nergens last van.
    Tuurlijk bellen ze af en toe om te vragen hoe het gaat en nemen ze kleertjes mee of een ander dingetje maar verder niets bijzonders.
    Ze zijn heel blij en dat merk ik wel aan alles maar ze hangen niet aan me gelukkig.
    Wie weet komt dat nog als ik dichterbij de bevalling kom hahaha.

13. Nijntje77

Nijntje77 Lid

24 feb 2009
    20
    0
    0
    regio 040
    Voor mijn moeder is het haar 2de kleinkind.
    Mijn ouders wonen op steenworp afstand, dus ik zie ze dan ook geregeld.
    Ze gaan gewoon door met dagelijkse dingen gelukkig maar mocht de bevalling beginnen vangen ze onze dochter op!

Voor mijn schoonmoeder is het haar 5de kleinkind, en ze belt sinds vorige week echt iedere dag!
    Ik word er niet goed van!
    Als ze overdag belt dan neem ik niet op!
    Gister belde ze weer en toen heeft mijn man gezegd: we vinden het heel fijn dat je zo meeleeft maar vinden het niet fijn dat je iedere dag belt. Ook wij zitten hier te wachten tot de bevalling begint, en echt zodra de kleine er is dan hoor je het wel!
    Hopelijk heeft ze het begrepen...

Deel Deze Pagina