Ik heb een vraag over extra vitamines tijdens de zwangerschap. 1 Maand voordat ik stopte met de pil ben ik begonnen met het slikken van foliumzuur. Nu ben ik bijna 11 weken zwanger en blijf foliumzuur slikken tot week 12. Dit op advies van de verloskundige. Vandaag was ik bij de drogisterij en daar zag ik vitamines staan speciaal voor de zwangere vrouw. In al deze tabletten zat ook foliumzuur, maar ook vitamine D en ijzer. Mijn vraag is of het verstandig is om extra vitamines te slikken? Is er ook een vitamine tablet voor zwangere vrouwen zonder foliumzuur, aangezien je die na week 12 niet meer nodig hebt. Of kan het geen kwaad om deze te blijven slikken na de 12 week? Wat is jullie ervaring en welke vitamine tablet kunnen jullie me aanraden? Alvast bedankt voor de reacties, gr Suzanne
Als je goed gezond eet ben je inprincipe geen extra's nodig. Ik heb zelf nooit wat genomen. Gewoon voldoende verse groente en fruit eten.
Ik kon de eerste weken niks gezonds binnenhouden, ook niks ongezonds en leefde zo'n beetje op brood met kaas en tomaat (om het toch nog een beetje gezond te maken ) maar slik dus gravitamon tabletten. Wat extra vitamine D kan geen kwaad er zit ook ijzer in en foliumzuur mag je idd gewoon de hele zwangerschap blijven slikken. Dus als je niet zo heel erg gevarieerd eet is het misschien handig als aanvulling. Het kan iig geen kwaad.
Hoi, Ik slik al vanaf het moment dat we voor een eerste kindje wilde gaan, vitaminetabletten voor zwangeren van Kruidvat. En dat slik ik nu nog steeds. Het kan geen kwaad om foliumzuur te blijven slikken. Die zwangerschapsvitamines worden aangeraden voor vrouwen die zwanger willen worden, voor zwangeren en voor vrouwen die borstvoeding geven. Groetjes Saskia
Ik slik vsm, puur mama. Van begint tot eind Ik vind het geen goed advies om niks in te nemen, vooral foliumzuur is belangrijk, het is bewezen dat het de kans op open ruggetje ed sterk verkleint.
Foliumzuur kan je heel je leven blijven slikken en dan is het nog niet slecht, het is juist goed voor je! En nog beter voor de baby, dus maak je daar maar niet druk om. Zelf heb ik nog steeds moeite met eten en slik daarom gravitamon, dit werd aangeraden door de gyn.
Ik slik zelf gravitamon waar ik zeer tevreden over ben. het kost wel 15,40 maar het is wel een goed product en speciaaal voor zwangeren. Het bevat: Vitamine A Vitamine B-complex Vitamine C Vitamine D Vitamine E Mineralen: >> IJzer >> Calcium >> Koper >> Zink >> Selenium >> Jodium Wat willen wij vrouwen nog meer Mocht je meer informatie willen kijk dan even op www.gravitamon.nl Gr. Sheba
ik heb van dagravit baby en mama pillen kosten 15 euro voor 100 pillentjes ik slik ze nu nog steeds ga het doen tot aan einde en daar zitten allerlij vitamines in deze dus http://www.dagravitmamaenbaby.nl/mb/nl/ ... Qgod3Gn-kQ
En de vitamine A in gravitamon is dus wel goed he. Niet dat je je daar weer zorgen om gaat maken, want gravitamon is het meest geadviseerd door vk's en gyn's (lijk wel reclamemaker haha).
haha vlinder ik moet daar zelf ook om lachen want dat was helemaal niet de bedoeling maja misschien ben ik wel commercieel ingesteld
Ik heb de zwangerschapsvitamines van de DA drogist zelf. Zit alles in wat je nodig hebt als zwangere. En zo weet je elke dag dat je alles binnenkrijgt wat jj en je vrucht nodig hebben. Dus alleen maar verstandig om te nemen.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben terug gegaan naar de drogisterij en heb dagravit baby en mama gekocht. Ga hier morgen mee beginnen, dan heb krijg ik tenminste naast de foliumzuur ook alle andere belangrijke vitamines binnen. gr Suzanne
Ik slikte vanaf het begin van mijn zwangerschap fem natal van Davitamon. Mijn verloskundige adviseerde mij om het gewoon te blijven slikken. Kon geen kwaad vertelde ze. Bovendien was het goed omdat er ook ijzer etc in zit. Ik slik het dus gewoon door.
hehe dezelfde als mij dus ik ben er erg tevrede over en gebruik het tot het einde van me zwangerschap
Ik slik ook al de hele zwangerschap vitaminepillen voor zwangeren (etos eigen merk). Weet niet of het er mee te maken heeft, maar m'n weerstand is prima: ik ben volgens mij helemaal niet ziek geweest, terwijl er om me heen veel snotterige mensen waren en zwangere vrouwen over het algemeen wat vatbaarder zijn voor allerlei infecties en kwaaltjes. Hier niet dus (Maar of dat aan de vitaminen ligt, geen idee... )
Ik gebruik Prena Fem van het merk Orthica. Ben er zeer tevreden mee. er zit vitamines, mineralen en zelfs visolie in. Altijd goed voor je kleine spruit.
Ik was begonnen met Foliumzuur van Kruidvat, maar op aanraden van een zwangere collega begonnen met Femnatal. Enerzijds omdat er ook aanvullende vitaminen inzitten, anderzijds omdat je het gedurende de hele zwangerschap en ook met het geven van borstvoeding kunt blijven slikken.