geslacht baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marie26, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Even een vraagje: ik weet dat je vanaf 20 weken het geslacht van de baby kunt weten, maar zijn er ook dames die het al met 18 weken (bijna 19) te horen kregen bij een echo?
    Dit omdat wij binnenkort met 18 weken en 5 dagen een pretecho krijgen en de 20 weken echo pas veel later omdat er eerder geen plek is.
    Mijn vriend en ik worden namelijk best ongeduldig als we eraan denken dat we dan nog langer moeten wachten!


    graag jullie ervaringen!


    groetjes Marie
     
  2. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

    Wij wisten met 13 weken al dat het een jongen zou worden.
    We moesten wel in ons achterhoofd houden, dat ze er naast konden zitten. Maar met de 20 weken echo nog steeds een jongen!
     
  3. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ik wist het met 17 weken
     
  4. klavertje44

    klavertje44 Bekend lid

    31 jul 2007
    648
    0
    0
    Wij 'wisten' het met 12 weken. De arts kon er alleen geen garantie op geven zei hij maar zoals het er toen naar uit zag zou het een meisje worden. En ja: het is inderdaad een meid!
     
  5. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik wist het met 16 weken ;) vorige week woensdag gehoord en gezien dat we een jongetje krijgen ! HOERAAAAAAAA !

    suc-6 ;)
     
  6. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wij met 18 weken, waren ook ongeduldig :)
     
  7. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Wij 'wisten' het ook met 18 weken, en met 22 en met 26 (allemaal zou t een meid worden)

    Maar zie de foto van 26.5 weken, in mijn album... Een jongetje! :D

    Pin je er niet op vast dus!
     
  8. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    HAHAH wat appart... die 2 echos lijken idd toch echt zowat 100% een meisje! GOHHH!


    Ik had met 18 weken en 5 dagen de 20 weken echo en toen zette ze het beeld vast en vroeg of ik het evt zelf kon zien, waarop ik goed keek en dikke 3 streepjes zag en dus dacht aan een meid, en jaa ik had gelijk!
    met 22 weken kreeg ik voor de lol een echo bij mijn vk en nog steeds meisje!
    en met 32 weken pretecho, zowel in 2D als in 3/4D een meisje en duidelijk ook!
    Maar ik denk dat als het idd heeeel vroeg gebeurd je er niet teveel op moet vast pinnen en het dus 50/50 geven totdat je wat verder bent en dan een nog een (pret)echo hebt
     
  9. Juni

    Juni Fanatiek lid

    11 jan 2007
    1.562
    140
    63
    Met 15,5 week vroeg ik aan de vroedvrouw of ze het geslacht al kon zien. Ze keek toen en ik keek mee en zag 3 streepjes. De vroedvrouw zei dat ze wel een vermoeden had maar het niet zou uitspreken.

    Vorige week hadden we de 20 w echo met 19,5 week. Toen zagen we duidelijk 3 streepjes en volgens de gyne is het 99,9% een meisje.

    juni
     
  10. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wij hadden me 14 weken nog een extra echo.
    omdat er een kieste in de navelstreng zat moesten ze dat goed in de gaten houden.
    dit was trouwens een inwendige.
    toen ze aan het opmeten was hoe groot die kieste was riep ik opeens uit:
    'huh, is heteen jongentje?!'.
    overduidelijk 2 balletjes en een pielemuis! :)
     
  11. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Morgen hebben we een afspraak bij het echobureau. We zijn proefkonijn omdat er mensen die de opleiding tot echoscopist volgen, morgen de echo gaan maken. Dus een gratis echo, altijd leuk!
    Morgen ben ik 18 weken en 1 dag, en hoop dat we te horen krijgen wat het wordt, een zoon of dochter.
    Maar als ik jullie verhalen zo lees, heb ik wel hoop dat ze morgen iets zien.

    Groetjes!
     
  12. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    met 17 weken en 1 dag :D
     
  13. Iman

    Iman Bekend lid

    31 jul 2006
    987
    0
    0
    Bij 20 weken en overduidelijk een jongen ze heeft er zelfs een foto van gemaakt haha..

    Maar bij mijn dochter dacht ze een meisje maar wilde het toch niet met zekerheid zeggen... meisjes willen nog wel eens jongetjes zijn ze houden het dan verborgen liggen een beetje gek.. andersom gebeurd zelden..
     
  14. Niet meer actief

    wij hebben over 1,5 week een echo om te kijken wat t worden gaat, ik ben dan ook zo'n 18 weken. Ben echt zooooo benieuwd!
     
  15. supertallie29

    16 aug 2006
    72
    0
    0
    ik heb woensdag de pretecho...
    Vind het wel heel spannend...
     
  16. fioon

    fioon Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    En Marie26 hebben ze wat kunnen zien?
     
  17. Marie26

    Marie26 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Ja, we weten het. Zijn erg blij en hebben al flink kleertjes gekocht...!
     
  18. joyo

    joyo Bekend lid

    4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Wij wisten het bij onze dochter zo rond 20 weken.

    Bij deze zwangerschap willen we het weer weten.

    Mijn gevoel zegt een jongen en bij de vorige was mijn gevoel ook goed.
     
  19. liedjesmama

    5 sep 2007
    16
    0
    0
    Zuid-Holland
    In principe kunnen ze het geslacht op een echo vanaf zo'n 12 wkn zien (voor die tijd zien jongens en meisjes er nog hetzelfde uit namelijk). Maar is natuurlijk nog wel heel lastig en ongeveer 90% betrouwbaar (en erg afhankelijk van hoe goed het echoapparaat is en of het kindje er goed voor ligt). Vanaf 16 wkn is het meestal wel goed te zien. Maar het blijft altijd 99,9% zekerheid natuurlijk....(ik maakte vroeger zelf dit soort echo's en wist dus zelf ook al bij 13 weken dat het een meisje was. Vervolgens nog minimaal 6 echo's gehad, elke keer opnieuw bevestigd, maar mijn eerste vraag toen ze op mijn buik lag was toch of het toch wel echt een meisje was.....)
     

Deel Deze Pagina