neusspray

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tukkertje, Jun 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tukkertje

tukkertje Actief lid

Mar 14, 2008
    155
    0
    0
    Hoi

Mike is sinds anderhalve week behoorlijk verkouden. Vooral veel last van dicht zittend neusje. We gebruiken daarvoor neusspray. Hoelang kan je dat gebruiken. Ik weet er zelf alles van maar dan bij volwassenen. Ben zelf ook een probleem geval als t gaat om neusverkoudheid en normaal mag je niet langer dan 10 dagen neusspray gebruiken.

Ook begint hij nu iets meer te hoesten dan normaal maar dat zal komen omdat hij wat last heeft van vast zittend slijm(ook hier weet ik alles van haha)

Mike klinkt af en toe zo benauwd...zo zielig..

Oh jah ff iets heeeel anders en mss een heeeeele domme vraag haha(trouwens mij is altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan:))

Wij gaan deze week de auto stoel installeren. Moet die achter de bestuurder of achter de bijrijder of maakt dat werkelijk waar geen bal uit :)

Ok dat was het weer....heb een paar leuke filmpjes van mike gemaakt. Zal die snel eens hier neer zetten.

Doegie

Michel

2. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Neusspray: het is een zoutoplossing die je aan je baby geeft. Die mag je volgens de verpakking zolang gebruiken als het nodig is. Volgens de kinderarts die wij spraken omdat ons meisje oorontsteking had, mag je gewoon ieder uur spoelen. Je moet namelijk dat neusje open houden.

En dat stoeltje: het maakt niets uit, wij hebben hem achter de passagier, kan die nog eens omdraaien om te kijken. Er wordt als je een grote auto hebt aangeraden om het stoeltje in het midden te doen. maar dan moet daar wel een driepuntsgordel zitten.

Succes!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Neusspray mag je inderdaad vrij lang gebruiken, maar ik zou toch als het erg lang aanhoudt even langs de ha gaan.

Stoeltje; er wordt geadviseerd deze achter de bestuurder te zetten omdat de meeste ongelukken met auto's van rechts gebeuren.

4. loulappie

loulappie Actief lid

Jun 28, 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Ja maar als je je stoeltje achter de bestuurder zet kun je je kindje helemaal niet meer zien ja of je moet over een parkieten nek beschikken hahaha! Ik heb het stoeltje achter de passagier staan als ze dan weer eens iets laat vallen waardoor ze mega gaat huilen kan ik het haar weer aangeven zonder meteen een dwarslesie ( of hoe je dat ook schrijft) op te lopen!

5. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    Als je niet te lang de neusspray wilt gebruiken kan je ook andere middelen toepassen. Een doorgesneden ui in de slaapkamer, reken maar dat zijn neusje opengaat. Of babyluuf op de borst en rug smeren, wil ook nog wel eens helpen.

gr.
    wup

6. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

May 18, 2007
    575
    1
    18
    Female
    Gelderland
    Als je een 'echte' neusspray geeft (dus niet alleen maar zoutoplossing) mag je het niet langer dan 5 dagen gebruiken. Heb toevallig ook net vandaag neusspray voor mijn zoontje gehaald (xylometazoline) en nog eens nagelezen in de bijsluiter.

En dat stoeltje, bij ons staat ie ook achter de passagiersstoel, omdat je 'm dan makkelijker kunt zien als je alleen in de auto zit.

7. pollywol

pollywol Actief lid

Aug 14, 2007
    264
    0
    0
    Let op: echte neusspray mag nog niet voor 1 jaar hoor! Wij hebben hem op recept gehad van de kinderarts, maar die mag je inderdaad maar een paar dagen gebruiken. Gebruik voor baby's alleen zoutoplossing.

8. tukkertje

tukkertje Actief lid

Mar 14, 2008
    155
    0
    0
    Dank je wel. Het is trouwens gewoon zoutoplossing.

Share This Page