eerste afspraak

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Zonnetje21, Oct 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje21

Sep 22, 2008
    76
    0
    6
    Hallo dames,

ik heb een afspraak bij de gyn gemaakt en ze heeft pas eind november tijd. Dan ben ik dus 12 weken.

is dat niet beetje laat voor een eeste afspraak?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    gemiddeld is de eerste afspraak tussen week 10 en week 12
    of je moet eerdere miskramen hebben gehad dan krijg je eerder een echo
    veder is het vrij normaal voor een eerste afspraak als je geen rede heb

3. Zonnetje21

Sep 22, 2008
    76
    0
    6
    Okee, ik las hier dat vele al bij 7/8 weken een afspraak hadden

Ben denk ik gewoon erg ongeduldig dat ik zooo lang moet wachten :)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb een afspraak met 7/8 week. Ik zit nu tussen de 4e en 5e week. Ik dacht dat dat ook normaal was. Maar van een vriendin heb ik gehoord dat haar schoonzus al bij 6 weken een echo kreeg en bij 12 weken nog een keer. Misschien is het per regio anders? Wie weet dit?

5. Zonnetje21

Sep 22, 2008
    76
    0
    6
    ik denk dat het per gyn verschilt

mijn huisarts zei vanochtend ook dat het normaal is dat je pas bij 11/12 weken je eerste echo krijgt, als er verder niets aan de hand is, en je geen miskramen of dergelijke hebt gehad

6. passie83

passie83 Actief lid

Nov 12, 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    ik moet volgende week donderdag voor het eerst naar de vk, heel spannend allemaal dus. weet iemand wat ze dan gaan doen?

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij hebben hier ook rond de 8 weken met rond de 9 weken een termijnecho dan heb je namelijk nog een keuze of je bv nog een nekplooiecho wilt of niet (met 12 weken stel dat je langer zwanger bent) is de keuze al weg, ik zou zelf niet wachten tot de 12e week of zelf een pretecho maken bij 8-9 weken en de afspraak afwachten of gewoon even bellen dat je dat niet fijn vind..

dit is trouwens gewoon standaard dus hoef je geen miskramen e.d. voor gehad te hebben ofzo..

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik had de eerste afspraak met 8 weken. Dit was alleen maar een intake. Hierbij werden er heel veel vragen gesteld, info. gegeven. Ook werd de bloeddruk gemeten en bloed afgenomen.
    Gisteren (dus bij 11 weken) pas de eerste echo gehad. Ze doen het hier alleen eerder een echo als er een medische indicatie voor is.

9. passie83

passie83 Actief lid

Nov 12, 2008
    133
    0
    0
    student
    appingedam (groningen)
    hoi hoi

ben afgelopen donderdag dus naar de vk geweest, alles was goed met me, gezond gewicht en alles. heel veel boekjes en dingetjes meegekregen, zoals een tut echt super lieff. 11 december heb ik mijn eerste echo, super spannend hihi, ben wel erg benieuwd naar ons kleine wondertje.

10. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    meestal ga je eerder naar de gyn of vk als je miskraamgeschiedenis hebt,zo niet,dan is rond de 12 weken normaal

Share This Page