hoi meiden, ik ga voor het eerst een taart vullen met champagne creme en lemon curd. (= smeuige, citroen jam idee - helemaal glad en smaakt ook wel een beetje naar die napoleonnetjes, die zuurtjes) Nu heb ik al op een forum gekeken voor tips wat ik dan voor 'champagne' moet gebruiken. Tussen aanhalingstekens, omdat de meeste geen echte champagne gebruikte. Maar oke. Ik heb nu van alle tips 3 flessen in huis gehaald en wat zouden jullie denken dat het lekkerste is in een taart? Voor de niet taart kenners: Normaal gesproken maak je botercreme met water en 'poeder' . En dan krijg je smeuige creme. Maar nu gebruik ik dus in plaats van het water 'champagne' om het aan t maken. Maar wat lijkt jullie lekker? groetjes athina ps poll komt er aan
ik heb geen idee welke lekkerder is... maar wil alleen even zeggen dat je je taart niet moet insmeren met champagne botercrème als je hem gaar bekleden met fondant of marsepein...dat gaat smelten namelijk en zou zonde zijn!
Ik ben niet zo van dat soort dranken. Maar als ik moest kiezen, zou ik voor Canei gaan. Die vind ik dan toch wel het lekkerste van het rijtje .
hmmm jullie maken het niet gemakkelijker... dacht ik juist: toch maar die moscato proberen! is het weer gelijk ...
Je hebt van Patidess een champagne goedje om door je botercrème heen te draaien. Is dat niet makkelijker voor de volgende keer?
Ik ben geen wijndrinker maar moscato vind ik wel lekker zo nu en dan. Ik zo dan ook persoonlijk voor de moscato kiezen.
Ik heb voor moscato gekozen. Is lekker én zoet, en daarom past het volgens mij het beste. Canei komt er bij mij thuis op geen enkele manier in, ik vind dat echt helemaal niks. Prosecco is toch iets droger. Moscato d'asti: jummie!
Hmm lekker zeg!! Kun je die maken als je buurvrouw en buurman weer eens richting Limburg komen, kunnen ze wat meenemen voor ons??
hahaha @bloem: Ik zal het eens voorstellen aan de buuf hihi.... het is uiteindelijk Prosecco geworden - met een smoesje heb ik ze voorgesteld aan diegene voor wie de taart was. De Asti kende ze niet, de Canei die moest ze niet, maar prosecco vond ze wel lekker Dus dat is het geworden. Hij viel ook wel in de smaak moet ik zeggen hoor - maar zelf vond ik hem niet geweldig. Hij was wel gewoon goed denk ik - maar het is mijn smaak gewoon niet. De andere taart: chocobiscuit, met bosvruchten jam + bonbonbloc vulling, vond ik zelf véél lekkerder hihi.. echt een heerlijke chocolade taart met een beetje een fris smaakje nog door de jam
IK heb niks gestemd, hij lijkt me echt niet lekker! ik hou zowieso niet zo van drank maar de combinatie met citroen e.d. trekt me niet... wie weet smaakt hij juist wel hardstikke lekker, ik heb er nog nooit van gehoord