even verder met topic van debby vermeer over vroege echo !

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ilsepeters, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Hallo ik ben Ilse en ik ben hier voor het eerst, ik heb wel al 3 kidz van bijna 21, bijna 18 en een auti-boy ;) van net 6 !
    Ik heb afgelopen zaterdag 16 februari een zwangerschapstest gedaan en die was ............... positief, ik viel spontaan van de wc, waar ik dus die test had gedaan, stiekum ;) , we waren helemaal niet bezig zwanger te worden en het is echt een verrassing ! Maar ................ ik wist totaal niet meer wanneer ik voor het laatst mijn menstruatie heb gehad, ik weet het DUS ECHT NIET :confused: en gokte maar wat. Ik belde de volgende dag de verloskundige op haar 06je om het gehele verhaal uit te leggen en ik mocht zelfs al de volgende dag, dus afgelopen 18 februari komen voor een echo, dus ik stik zenuwachtig, ik wist eigenlijk helemaal niks, alleen dat de zwangerschapstest gelijk na het onderdompelen in de urine meteen 2 streepjes gaf ! Mijn vriend kon gelukkig toch mee en dat was achteraf maar goed ook. Ik vind het zo fijn dat ik jullie verhalen lees, want ik ben ook onzeker ! De echoscopiste, hoe dat ook heten mag, (hihi) zag meteen dat ik heel pril zwanger was en dat bevestigde ze, maar .................. ze zag geen hartje kloppen :cry: , ze berekende de vrucht en de vruchtzak en die klopte heel juist met de duur van de de zwangerschap, die dag was ik dus 6 wk en 1 dag ! Maar het hartje kon ze niet zien kloppen en ze concludeerde meteen dat het geen goede zwangerschap was, maar dat ik wel zwanger was (duhhhhhhhhhhh) :confused: , dat had ik ook wel begrepen. Toen in ene kwam ze met een verhaal dat het toch verstandig is om de echo na 10 dagen, dus a.s. 28 februari nogmaals te doen, om toch meer zekerheid te krijgen, maar ze ging er vanuit dat het niet goed is, maar ........... toch ze wist het ook niet zeker en om nu een gezond vruchtje weg te laten halen zei ze lijkt mij ook niet verstandig :(: :(: :(: Ik kreeg een boekje mee met alles over miskramen en een preek wat ik moest doen als ik een bloeding zou krijgen :(: :(: :(: , terwijl ze nog niet eens zeker weet dat er toch nog een kans in zit dat de volgende keer wel een kloppend hartje te zien zal zijn ! :( :( :( Ze was niet zo positief over de volgende echo, want zij vertelde dat het zeker al in de 5e week had moeten gaan kloppen :(: :(: :(: , nou ik lees veel andere verhalen en nu zeker hier op de site, dat geeft mij gelukkig weer wat hoop.
    Hoe vinden jullie nu deze beoordeling van deze miep zeg maar, ik vind het errug dubbel en heel verwarrend en op dat moment was ik helemaal stuk van haar boodschap over ons boontje :cry: Ik was zooooooo ontzettend blij, nog 1 x zwanger, dat vonden wij GEWELDIG ! Nu ik jullie verhalen lees en ik heb a.s. donderdag de 28e eventueel nog geen hartje gezien, maar ons boontje is wel gegroeid, dan laat ik niks klooien zeg maar, ik laat moeder natuur haar gang gaan, OH IK HOOP HET ZO, dat het dan wel klopt, net als alle onzekeren hier !
    Ik wil ook vermelden dat sinds ik dat pand heb verlaten, zijn de zwangerschaps symptonen begonnen, gespannen en gevoelige borsten, zo nu en dan misselijk, plas mij eigen een slag in de ronde, dat deed ik overigens al, ik ben kouwelijk en steeds onwijs moe en heb conditie van een wijkagent :) , ik voel mij gewoon echt ZWANGER, dus ik weet het nu ook niet meer !
    Groetjes van Ilse die a.s. 1 maart 44 jaar gaat worden, :) zie je het voor je, straxxies toch, OH WE HOPEN HET ZO ;) , met de rolator achter de kinderwagen :) , ik lach wel, maar ben onwijs onzeker ! Ik laat zeker wat weten als ik geweest ben en ik hoop dat ik wat reacties krijg, maar ik ben al hartstikke blij met wat ik gelezen heb :D ! Dat geeft ons toch nog hoop dat ons boontje het gaat doen zeg maar !

2. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    meid wat herkenbaar!
    ik ging vorige week maandag voor een echo en zou 6 week zijn.
    maar we konden dus niks zien op de echo, enkel een lege vruchtzak.
    dus ook verhalen over miskraam entc. en dat dit niet goed zat.
    wij moesten een week later terug komen (afgelopen maandag) en hebben de hele week wel angst gehad.
    ik vooral bij elk steekje dacht ik ojee......
    maar ik bleef me zwanger voelen en geen bloed.
    dus afgelopen maandag heen superzenuwachtig en ze is gelijk gaan kijken en toen zagen we een prachtig klein kindje met kloppend hartje!
    en dat terwijl er gezegd was dat het een miskraam zou worden.
    nou mooi niet, ben echt zwanger.
    dus meid niet te veel angst hebben het kan nog goed komen.
    en dat met 6 week klopt soms.
    want bij ons vorige zwangerschap zagen we met 5,5 week al een ukkie met kloppend hartje, en nu met 6 week dus niks.
    maar hier zit t goed en ik hoop oprecht dat dat bij jou ook zo is, want het kleintje is duidelijk erg welkom.

blijf hoop houden hoor!

3. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Oh wat lief Janneke dat je een berichtje plaatst, goh wat zijn ze toch voorbarig hè, met uitspraken ! Nou ik hoop dat ik a.s. donderdag, samen met mijn vriend natuurlijk net zo blij kan zijn als jullie !
    Ik was helemaal stuk afgelopen maandag en ik kan nog niet echt zeggen dat ik mij echt gerust voel, die onzekerheid grrrrrrrr :confused: , gelukkig heeft ons zoontje vakantie, HOPEN dat de tijd dan wat sneller gaat, de dagen bedoel ikke ;) ! Ik hoop HET OH ZO ! Thnx Janneke en een hele fijne zwangerschap gewenst. Oh ja .......... bij ons zag je zelfs een mooi boontje zoals wij, hij of zij noemen en ja het is ook zoooo pril. Nou ik hoop dat ons boontje gauw wat van zich laat zien !

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hai ilse,

ik was er ook helemaal stuk van hoor.
    kon de hele dag niet anders doen dan huilen.
    ze zijn inderdaad te voorbarig, want met mijn 2e kindje zagen ze ook iets dat niet goed was en werd ik ook gelijk voorbereid op een miskraam en dat guppie wordt met 2 week ongeveer 2 jaar!
    en zolang jij geen bloed hebt met krampen enzo geen zorgen maken en gewoon proberen te genieten van dit nieuwe wondertje.
    het scheelt inderdaad dat je zoontje vakantie heeft! afleiding in deze onzekere dagen is echt geweldig.

laat je weten hoe het is gegaan?
    ik heb trouwens mijn 2e echo in mijn album staan dus als je nieuwsgierig bent :)

5. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Ik ben heel erg blij dat ik jullie gevonden heb, ik ga nu stoppen met het internet, ik wil proberen mij te ontspannen, want het is toch spannend alles te lezen en ik wil mij zo relaxed mogelijk te houden de komende week. Ik ben echt ONWIJS blij jullie ervaringen te lezen, dat geeft mij toch nog HOOP, zodra ik wat meer weet laat ik het beslist weten ! En net zoals ik al had verteld OH IK HOOP HET ZO VAN GANSE HARTE, ik luister echt naar mijn lichaam en die geeft andere signalen als verteld door de echo miep, ik hoop dat mij lichaam mij niet in de steek laat ! Tot gauw ! Grtjs Ilse

6. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Janneke ik ben echt blij met jouw ! Harstikke bedankt voor je steun en ik laat zeker wat weten en ik kijk verder als ik zeker weet dat het goed is, vind het nu even moeilijk, maar dat snap je zeker wel ! Liefs Ilse en ik kom gauw mijn verhaal doen ! Fijn weekend hoor, ik hoop dat het hier ook lukt, we doen ons best !

7. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    oh ik vergeet het helemaal, ik helemaal geen bloed verlies en totaal geen krampen, alleen gezonde sympthonen, nu dat het HOPELIJK de 4e gaat worden, herken je je lichaam wel, ja toch, ik hoop dat het zo blijft en ga het nu meteen afkloppen, onder de houten tafel (hihi). Liefs Ilse en genieten jullie alvast heerlijk van jullie boontje (hihi)

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik had een echo met 6 weken en 2 dagen toen zagen ze ook geen hartje en zeiden ze als je over twee dagen terug komt er en klopt nog geen hartje krijg je een kijk operatie omdat ze bang waren voor een bbz

twee dagen later zagen ze gelukkig wel een hartje kloppen dus het zegt niks hoor echt niet
    ik hoop dat de 28e een mooi hartje ziet kloppen
    suc6 ermee

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lieve ilse,
    als ik dat zo hoor dan komt het helemaal goed.
    vertouw op je lichaam en je intuitie.
    die kloppen 99 van de 100x!
    sterkte de komende week. snap best dat je nu niet te veel wil lezen.
    maar t komt vast goed!

10. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Hallo Allemaal !

Allereerst wil ik jullie harstikke bedanken voor jullie reactie, maar ik weet sinds vandaag ! ja vandaag ! dat de zwangersschap idd niet goed is :cry: en dat het nu zeker is, er was nog steeds geen harstslag en waarschijnlijk blijk ik verder geweest te zijn in de zwangerschap en is het vruchtje gestopt met groeien bij de 6 weken en 1 dag, want vandaag gaf de echo WEER aan dat ik dus 6 weken en 1 dag ben en waarschijnlijk was ik al langer zwanger (laatste menstruatie, zoals ons bekend was ongeveer 1 week na Sinterklaas), dus dat houdt in dat er ook geen hartactie meer zal komen :cry: . Het gevoel is errug dubbel, opgelucht over de onzekerheid en verdrietig over het verlies van ons boontje ! :( Maar ............. een hele schrale troost is dat een miskraam altijd een doel heeft, er is vast en zeker iets mis gegaan tijdens de ontwikkeling en moeder natuur heeft ons hier voor behoed en ZO willen wij dit ook in onze gedachten houden. Het is al heel bijzonder dat ik op mijn leeftijd zo onverwachts zwanger ben geworden, dat is een goed teken van gezondheid zei de verloskundige ! Overigens wil ik wel even vertellen dat ik het ontzettend sympathiek vond dat zowel de verloskundige als de echoscopiste, vandaag speciaal een afspraak voor mij maakte, omdat ik het echt niet meer trok, qua wachten. Ik heb trouwens nog de zorg voor een autistisch zoontje, wat al zoveel energie en aandacht vergt en ik trok het gewoon niet meer vandaag, al die spanning. Ik ben opgelucht nu ik geen onzekerheid meer heb, maar ik denk dat het verwerken en het verdriet nog moet komen, want ons BOONTJE WAS OH ZO WELKOM :cry: . Ik denk dat ik mij weer ga afmelden op deze site, want ik denk dat wij niet meer zwanger zullen worden, mijn leeftijd gaat ook parten spelen. Maar zeg nooit ............... nooit, maar voorlopig geef ik even mijn portie aan Fikky.
    Ik wens jullie allen heel veel geluk met jullie zwangerschap en voor ons .................. het had OOK ZO MOOI kunnen zijn :cry: , maar helaas.
    Ik ga denk ik wel eens af en toe lezen op jullie site, want het is wel heel mooi en leuk ! Maar nu even niet, zoals jullie zullen begrijpen :( !
    Bedankt voor de steun ! ;) die ik van jullie mocht ontvangen !

Grtjs Ilse

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dit snap ik even niet...In je eerste post zei je dat je de 28ste februari een echo zou krijgen?
    Heb je een nieuwe echo afspraak gehad ofzo?
    Ik vind het een beetje verwarrent (maar dat kan ook aan de tijd van de dag liggen dat ik dit lees nml 00:10)
    Iig veel sterkte met het verwerken.

12. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    Wilma,

er staat in het verhaal
    dat ze eerder een afspraak mocht kijk

Overigens wil ik wel even vertellen dat ik het ontzettend sympathiek vond dat zowel de verloskundige als de echoscopiste, vandaag speciaal een afspraak voor mij maakte, omdat ik het echt niet meer trok, qua wachten

dus vandaar dat ze al een echo heeft gehad ;)

Groetjes

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    lieve ilse,

fijn dat ze eerder tijd voor jullie gemaakt hebben!
    en ik wil je heel veel sterkte wensen, want dit boontje was zo onverwacht en zo kort in jullie leventje, maar wel gewenst.
    en daarom wens ik je heel veel sterkte toe!

14. ilsepeters

22 feb 2008
    8
    0
    0
    ijmuiden
    Hallo Janneke, heel lief van je berichtje, ik wens jullie heel veel geluk en succes met de zwangerschap en ik hoop ook dat jullie ervan kunnen genieten, het geeft toch altijd een nare nasmaak zo'n ervaring vooraf !
    Ja, het had ook voor ons zo mooi kunnen zijn, maar ik prijs mij heel gelukkig een mamma te mogen zijn van 3 hele mooie kidz ! Maar ik zal zeker ons onverwachte boontje nooit vergeten !

Liefs Ilse

15. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Oki dan heb ik daar 2 x over heen gelezen :oops:
    Sorry!

16. ilsepeters

22 feb 2008