Twee vruchtzakjes, 5 wk zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bonita09, 5 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen

Hoi allemaal,

Dit is de echo die ik vorige week woensdag kreeg. Had uitgerekend op internet dat ik ongeveer 6,5 week zwanger zou zijn, maar vanwege mijn wat lange cyclus was ik er waarschijnlijk nog maar net 5 weken zwanger.

Nou... Twee vruchtzakjes dus, allebei even groot zei de gynaecoloog, wat een goed teken zou zijn. Morgen mag ik terug, voor weer een inwendige echo, en we hopen van harte op twee kleine boontjes :)

Maar natuurlijk ken ik ook de risico's! Heb op internet veel gelezen over vanishing twins... Wat ik ook lees is dat dat vaak (niet altijd) gepaard gaat met bloedverlies en buikkrampen. Daar heb ik gelukkig geen last van.

Heb juist eigenlijk best veel last van de "gebruikelijke" zwangerschapskwaaltjes. Erg misselijk de hele dag, duizelig, ontzettend moe en begin zelfs al een buikje te krijgen...

Misschien zijn er nog meer meiden die zo vroeg al twee vruchtzakjes op een echo hebben gezien, en inderdaad een tweeling hebben gekregen? Of is mijn hoop echt ongegrond en moet ik rekenen op "maar" 1 kindje (wat al een rijkdom op zich zou zijn)

Pffff... Gelukkig mogen we morgenochtend al... Dit wordt een lange dag!!!

Bijgevoegde bestanden:

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik kan zo niet beoordelen of het echt 2 vruchtjes zijn, maar mijn spoedecho (bloedverlies) zag er ook zo ongeveer uit en is er toch echt maar 1tje. Het ene bolletje is het kindje en het andere de placenta. Of misschien dat dat van de exacte termijn afhangt, geen idee.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik had op mijn vroege echo ook twee bolletjes hoor. Echt maar 1 kindje en het zijn er ook nooit twee geweest.

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap steeds zeer vroege echo's gehad en nooit twee gezien...
    dus wie weet zijn het er twee :)

5. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ook hier 2 "bolletjes", het éne is het vruchtzakje en het andere de dooier (noemt zo in een vroege zwangerschap, vanaf 12 weken ongeveer word dit de placenta)
    Ben effectief "maar" zwanger van 1 kindje :)

6. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Vind wel dat ze op deze foto idd dicht bij elkaar liggen! Dus wie weet idd dooier? Van de andere kant noemde gyn het wel twee vruchtzakjes. Ben zo benieuwd :) een baby zou feest zijn, het zou ons eerste kindje zijn. Twee babies zou dubbel feest zijn :) hoe dan ook een goede afloop want heb echt niet het gevoel dat het deze keer weer fout gaat.

7. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Als ik goed kijk zijn het er echt twee hoor, lijk ook twee dooierzakjes te zien.
    Spannend zeg, ben benieuwd hoeveel zich hier verstoppen aha.
    Ik denk ook twee

8. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Het lijkt indd op twee vruchtzakjes, en dan denk ik dat het eeneiig is.
    Mijn eerste echo was met kleine 6 weken en daarop was ook duidelijk 2 vruchtzakken te zien, alleen zaten die meer uitelkaar.

Ben benieuwd morgen, spannend zeg! :D

9. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Hier foto van mijn eerste echo, staat 5.5w was iets verder uiteindelijk.

10. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dank je Charmed! Lijkt idd wel beetje op die van ons, maar dan met de vruchtzakjes verder uit elkaar... Ben ook zo benieuwd! Lijkt me heel bijzonder, twee kindjes in je buik.

11. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Eentje natuurlijk ook ;)

12. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Heel erg bijzonder en nog steeds onwerkelijk ;)
    Laat je t morgen weten?

13. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Doe ik zeker! 1 of 2, het zal moeite kosten het niet van de daken te schreeuwen ;)

14. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    hoe was het vandaag?ik heb een tweeling van 12 jaar en we wisten dat het er twee konden zijn vanaf 4,5 weken.wel moesten we er rekening mee houden dat er eentje zou "loslaten"maar dat gebeurde dus niet :)
    ik ben wel dubbel misselijk geweest en dubbel moe,ik hoop dat dat gaat meevallen voor jou.
    veel succes!

15. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    Woww!!! Vandaag het hartje gezien van ons kindje! Het andere is er niet meer, niet heel ongewoon volgens gyn. Maar wow wat zijn we blij :) eindelijk worden we papa en mama :)

16. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Gefeliciteerd Bonita!

17. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Gefeliciteerd meid! Super! :D Lekker genieten nu!

18. Uppendup

Uppendup Actief lid

4 jun 2013
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd

19. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

:D Super! Zalig gevoel hé! Geniet ervan!

20. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd! :)

Deel Deze Pagina