Hoi meiden, Sinds kort in verwachting van ons derde wondertje. 2 weken geleden mijn positieve test in handen. Het is erg lastig voor mij om te berekenen hoelang ik nu precies zwanger ben, omdat deze zwangerschap ten eerste door de pil heen is gekomen, en ten tweede omdat ik vaak tussentijdse bloedingen heb gehad... Nu heb ik 29-09 een afspraak staan bij de VK. Maar ik wil ook graag meedoen aan MVM. Daarvoor moet je 6 weken zijn. Ik wil heel graag van begin af aan meedoen en zit nu enorm te twijfelen om deze week misschien een vroege echo te doen ergens om te kijken hoe ver ik nu ben. Is voor mezelf ook fijn, die duidelijkheid. Mijn vraag dus; Wie heeft er ervaring met een vroege echo? Is het wat? Je kan niet veel zien natuurlijk, maar wordt er wel ongeveer geschat hoe ver je zwanger bent? MVM is al hier geweest voor een intake en we hebben ook een test gedaan. Deze knalde al meteen zo erg van het schermpje af, dat de intake mevrouw dacht dat ik best al verder zou kunnen zijn dan ik zou denken.... Is dat ook zo? Kunnen testen verschillend zijn in de fase van de zwangerschap? Heb in de bijlage een foto gedaan. Alvast bedankt voor de antwoorden!!
Ik heb met 6.3 een echo gehad. Je zag een klein bolletje met een kloppend hartje erin. Houd er wel rekening mee dat je ook minder ver kan zijn dan je denkt, en dat er nog geen kloppend hartje te zien is. Raak je dan in de stress of niet? Ze kunnen het niet op de dagen/week meten hoe ver je bent, maar de komen wel met een goede schatting die vaak wel klopt hoor. Succes!
Hier ook 1e echo gehad met 6+3, heel iniemini stipje te zien met een knipperlichtje. Net zoals hierboven wordt gezegd kan t als je een paar dagen te vroeg bent er nog niks te zien us, dit kan onnodige stress met zich meebrengen. Mocht je toch gaan voor een vroege echo wil ik je wel adviseren om naar een bureau te gaan dat ook medische echo's maakt. Ohja en gefeliciteerd natuurlijk!
Ik heb elke zwangerschap vroege echo's gehad ivm ivf. Bij m'n oudste va week 4, je zag echt een vruchtzak, daarna dooierzak en daarna een kloppend hartje. Bij de jongste va week 4 idem, zelfde ontwikkeling en bij deze spruit een echo met 5+5 en kloppend hartje. Bij de eerste 2 inwendig en bij deze uitwendig met 5+5, wel bij den bureau die medische echo's maakt (de laatste dan, want de overige 2 is alles van in zkh gemaakt). Bij 7+1 had ik een mooie echo van deze spruit in zkh.
Ik heb net 6.2 weken een echo gehad ivm MMM en bloedverlies. Ik vond t vreselijk, want ze twijfelde of ze wat zag. Nog geen duidelijkheid en verl onzekerheid, zelfs een paar dagen later nog twijfel over wel of geen hartactie. Met ruim 8 weken weer echo en toeb was t ineens al een stuk groter met een duidelijk hartje! Toen was ik pas echt gerustgesteld. Als ik de keus had, zou ik even wachten. Dan zit je niet voor niks met zoveel onekerheid. Inmiddels ben ik trouwens al bijna 25 weken, alles is gelukig goed gegaan!
Ik heb met 7 weken precies een echo gehad. Wat bleek? Ik was al 8 weken. Je ziet eigenlijk alleen een boontje met een hartslag.
Met 7wk en 5d echo gehad. heel klein was het (1.45cm) Met een knipperlichtje. Gefeliciteerd met je zwangerschap
Ik had met 7+6 de eerste echo. Inderdaad een boontje met een hartslag. Maar mag je nu wel of niet beginnen met MvM? Ik mocht al met 4+3 beginnen namelijk. Mijn test was lichter dan die van jou.
Ik heb een echo gehad omdat ik ook niet wist hoever ik was en het ook al 9 weken kon zijn. Maar op de echo bleek ik nog maar rond de 4 weken te zitten want er was alleen verdikt slijmvlies te zien. Toen nog een gehad en toen zagen we een bolletje met hartje. Bleken we rond de 6 weken. En net een echo gehad en ik blijk 9w1d. Dus ze hadden het allemaal vrij goed geschat. Maar helemaal precies zal je t nog niet weten.
Mijn eerste echo met 5,1wk liet een leeg vruchtzakje zien, anderhalve week later een echo met 6,5wk en een kleine gamba met kloppend hartje