vanavond gaan we het proberen!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mamavanukkie, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    we gaan vanavond onze kleine man niet meer wakker maken voor zijn laatste fles! hij krijgt sinds kort groente en fruit en is om elf uur niet bepaald vrolijk :evil: meer als je hem ervoor wakker maakt. hij drinkt hem ook nog maar voor de helft op. dus afwachten maar. hopelijk slaapt ie in één keer door :) . hoe pakten jullie dit aan s'nachts? stel dat ie honger heeft, moet ik m dan gewoon een fles geven? eerst de speen proberen natuurlijk, maar gaven jullie dan een volle fles? en hoe deden jullie het als ze dan 'smorgens vroeg wakker werden en wilden eten?

groetjes

2. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik vindt hem nog erg jong, maar dat is mijn mening,

Maar ik zou een klein flesje klaarzetten voor de ergste honger, mijn dochtertje is nu 2 maanden en slaapt van 23.00 tot6.30 door en heb voor reserve als ze per ongeluk om een nachtvoeding komt 60 cc water staan voor 2 schepjes en enkel alleeen om de ergste hongwer te stillen,

Ik ben beniuewd laat even weten hoe het is gegaan

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    En? Gelukt?

4. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ja! :D ik heb hem vanochtend om 8 uur zelfs uit bed moeten halen! hij heeft dus van negen tot acht geslapen. onze kleine jongen wordt groot! \:D/

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat super zeg!

6. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dat is fijn zeg! Denk dat wij het tegen die tijd ook nog eens gaan proberen..

7. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik ben er deze week ook mee begonnen. Ik maakte haar om 23.30 wakker en dan sliep ze daarna tot 05.30. Nu ik haar niet meer wakker maak slaapt ze zelfs van 19.30 tot 07.30! Ik geef wel een papfles als laatste voeding om 19.00 uur. Ze krijgt nog geen groente en fruit. Daar begin ik over twee weken mee. Maar het viel mij ook alles mee dat ze langer sliep! Heerlijk! En ik kan zelf ook eens lekker vroeg naar bed! :)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ?
    Bij 4 maanden naar 4 flessen is het advies van het CB!

Fijn dat het goed is gegaan! Ik geef mijn dochter heel af en toe een half flesje 's nachts als ze echt niet meer kan slapen.

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi deed dit met 6 weken al! Geen problemen mee, ze gaf zelf haar ritme aan.
    Ze krijgt gewoon 5 (iets minder grote) voedingen overdag zodat ze toch op genoeg voeding komt, gaat prima!

10. augustus

augustus Niet meer actief

wij hebben nooit de laatste fles gegeven, alleen eerste week geloof ik. Die laatste fles dronk ze zo slecht dat we het de moeite niet vonden om haar wakker te maken. Rosalie was daarna ook erg onrustig. Rosalie kwam 'daarna ' s morgens rond 4-5 uur altijd en dit is vanzelf verdwenen. Ook boden wij haar speen aan en geen fles meer. Ging eigenlijk van zelf.

11. mamavanukkie

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    vannacht is het gelukkig weer goed gegaan! we hopen dat hij dit ritme goed blijft pakken. hij meldde zich nu zelf om 7.30. dus gaat prima! :thumup:

12. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Als je de leeftijd van mijn meisje ziet zij drinkt nu nog 100cc water per keer met 3 schepjes dus per cb verschilt en bij mijn zoon heb ik het tot 8 maanden gedaan niemand die mij toen vertelde dat ik daar mee kon stoppen,
    nu zit ik met een vraag ons meisje slaapt pas tegen 23.00 en als ik haar fles van23.00 zou laten staan zou dat kwaad kunnen en de rest van de flessen verhogen

13. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Nova zit nog steeds op zes voedingen. We kunnen de late fles wat haar betreft achterwege laten, zij slaapt wel door, maar dan krijgt ze niet voldoende binnen.

CB vond het de laatste keer prima zo! Soms is het lastig, want ze krijgt ook BV, en weet je niet hoeveel dat is. Maar ik kolf ten hoogste 40 cc (behalve 's ochtends), dus heel veel BV zal ze niet krijgen denk ik.

14. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Wat goed dat het gelukt is..
    Julen ging precies toen hij 3 maanden was doorslapen, dus klokje rond. Hij dronk 5 flessen van 180 + 6 en is er toen 1 gaan overslaan..
    Ik heb toen even aangekeken of hij nu de liter voeding over 4 flessen wilde ( dan zou ik dus de fles moeten verhogen), maar hij miste de fles totaal niet.

Hij krijgt dus nog steeds 4 flessen van 200, dus 800 cc op een dag. Hij is dus minder gaan drinken en groeit gewoon lekker door..

Ik zou dus niet direct de fles verhogen, soms hebben ze dat niet nodig.. Ze geven t zelf vast aan als ze toch meer willen...

15. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Dit 'probleem' (is het natuurlijk niet maar weet even geen beter woord) hebben wij nu ook. Hij krijgt om 22.00 uur de laatste fles en daar moeten we hem altijd voor wakker maken. Maar we zijn bang dat als we hem dus overslaan dat hij dan ergens midden in de nacht gaat komen. Maar deze laatste fles over de andere vier verdelen, dus erbij doen, dat lukt nog niet! Hij krijgt met moeite 180 cc incl. voeding (dus dat is 150 + 5 ongeveer?) weg....lastig...

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier hetzelfde !
    en prima volgens CB !
    hij gaat nu van 20.00 tot 8/9 naar bed ! aan een stuk door en dat al maanden lang !
    hij zit nu op 4 voedigen en dat is ook prima zo ....

17. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dewi zit toevallig nu sinds 2 weken ook op 4 voedingen en dan iets grotere voedingen (180+6 ipv 160+5) en dat gaat ook prima! :d

18. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    je reactie verbaasd me. kinderen geven het zelf toch meestal wel aan of ze er klaar voor zijn of niet? door een ongelukkige timing van voedingen kreeg Nathan eens een fles om half 9 en hij is daarna niet meer wakker geworden, hoewel ik hem rond 12/1 uur weer verwachtte. Nuja, vanaf die dag ben ik heb ik de fles van rond 12 uur weggelaten en slaapt hij dus van 9 tot ongeveer 7 uur. Dit doet hij vanaf week 10.

Deel Deze Pagina