Hallo Allemaal, Ik wil dit toch graag even aan jullie voorleggen en of jullie dit ook hebben/hadden. Mijn meisje zit nu sinds eind mei aan de Peti en het gaat super! Groeit goed en zit heerlijk in haar velletje, nou waren wij laatst bij de KA en vertelde haar dat ze zo slecht drinkt en hapt als wij zitten te eten Wij moeten nog een test ondergaan maar die is in ons ziekenhuis in ontwikkeling, dan is het Koemelkallergie ja of nee, geen bloedtesten enz. Dit noemen ze een dubbele provocatietest. Maar nu mag ik gewoon 's-ochtends Nutrix geven en fruithapje ( van Nutricia zijn ze wel koemelkvrij), hadden jullie dat ook? Mijn meisje vind het beide heerlijk en regeert er goed op.....Maar "overal"lees je dat je moet wachten met bijvoeden of 6 mnd of na test. Dank voor jullie reacties.... gr veer
Als je zeker wil weten of je kind op de hapjes readeerd kan je ze ook zelf maken. Ik heb dit zo gedaan en dan 1 week het zelfde fruithapje geven. Ik ben met 5 maanden al begonnen. Als je rustig begint en met de fruit soorten die de minste allergenen hebben kan dit best. Peer is er een van. Als je op google zoekt krijg je veel sites met tips hoe je bijvoeding kan aanbieden bij kindjes met allergie of verhoogde kans. Succes Annemarie
Hallo Annemarie, Dank voor je reactie, ik had inderdaad al gegoogeld maar was ook even benieuwd naar wat ervaringen hier...lees hier toch een hoop.. Dank je wel voor je tip, ga er zeker wat mee doen gr veer
Hoihoi, Ons meisje zit ook aan de pepti en wij zijn net voorzichtig begonnen met fruit en groente. Nog maar kleine beetjes. Wij hebben de provocatietest gedaan toen ze 10 weken was en daarom nu dus pepti. Bij ons reageert ze er erg goed op!
Ik zou wachten tot 6 maanden, omdat de kans dus wel bestaat dat ze ergens allergisch voor is en vanaf 6 maanden is de kans kleiner dat ze een allergie ontwikkelt. Nutrix is erg allergeen vrij, dat zou al wel eerder kunnen als je het echt wil.
Hoi, Bedankt voor je reactie... Wat goed dat jouw kleine er goed op reageerd, ik ben nu begonnen met de Nutrix en dat 2x per dag...Ze drinkt de fles zo slecht en ze was maar 55 gram aangekomen in een week.. Fruithapje ging niet van harte Dus wachten we daar nog even mee ( wendagen meegeteld) Suc6 met jouw kleintje en voor dat we weten eten ze ons arm hahahah gr veer
Hoi, Bedankt voor je reactie...We wachten inderdaad met een fruit en/of groente hapje Nutrix gebruiken we nu 2x per dag en dat gaat er in als koek Ze dronk de fles heel slecht en was afgelopen week maar 55 gram aangekomen vandaar 2 flessen nutrix... Met de rest wachten we nog maar fff gr veer