Ik ben op zoek naar koude pastasalade recepten.. En dan vooral met bijv tonijn erdoor, of spekjes of ham. En soort witte saus. Die je ook hebt met warme pasta als maaltijd. We mogen helaas geen ui, peper of paprika. Heeft iemand suggesties? Het is bedoelt als avondmaaltijd of bij een BBQ.
Sla, komkommer, tomaat, augurk, bosuitje (oeps, lees net dat je geen ui mag), hamreepjes, pasta (uiteraard)( ik gebruik meestal van die wokkels of strikjes), pijnboompitje, en dan honing-mosterd dressing. Ook lekker met een appeltje erdoor. Maar je kan er eigenlijk alles doorheen gooien wat je lekker vind. Ik doe ook vaak kipfilet in reepjes, even marineren in de ketjap, en dan in de grilpan. Ook errug lekker. Of alleen pasta met komkommer, tomaat, en salami. Beetje mayo erdoor. Is ook lekker. Gebruik je fantasie, gooi erdoor wat je lekker vind, dan komt t god.
Penne, tonijn, komkommer en tomaat, groene bascilicum en pijnboompitten. Eventueel nog een yoghurtdressing overheen
Fussili, gemengde krulsla, olijven, feta, croutons, cherrytomaatjes, gebakken paprikablokjes en gerookte kipfilet. Dressing naar keuze. Jammie!
Vorige week heb ik koude pasta door de broccoli gegooid met eenn dressing van mayo, water, citroensap, munt en vond dat erg lekker!
Fussili, komkommer, stukjes appel, cherrytomaatjes, hamblokjes en salami met honingmosterdsaus!! heerlijk!
Penne, sla, komkommer, mini tomaatjes, Pesto, geraspte kaas, gerookte kipstukjes, en macademia noten .... Vooral die noten erdoor hmmmm. Ja ik weet het het is niet super goed voor de lijn.... Een aantal noten heel laten en een aantal fijn maken. Alles door elkaar en dan met een ( of twee ) lepel (s) light mayo mengen. Ik gebruik altijd yofresh.
Deze maar dan met appel als extra toevoeging. En ik gebruik klein beetje mayo gemengd met magere yoghurt of kwark. Dus die caloriebom valt dan erg mee!
Mijn pastasalade: Ingedriënten: Pasta (penne/fussili) Komkommer Cherry tomaatjes. Mozzarella Rucola Kipfilet. Pesto .... en eventueel brie. Kook de pasta zoals op de verpakking staat. Zorg ervoor dat deze niet te zacht of te plakkerig is, want dat is koud niet lekker. Snijd de kip in blokjes en bak deze ondertussen gaar. Laat dit afkoelen. Snijd de tomaatjes door de midden. De komkommer schillen en in kleine blokjes snijden. Mozzarella laten uitlekken en daarna in kleine stukjes snijden. Brie snijden. Wanneer de pasta en de kip zijn afgekoeld gooi je alle ingrediënten in 1 schaal en meng je het door elkaar. Doe daarna pesto erbij (naar eigen inzicht), meng het nogmaals en smullen maar!
pasta, tonijn, ei, mais, sperziebonen, rode ui, cherry tomaat & mosterd dille dressing Pasta, sla, mini boursin, gerookte kip, knoflook, mais & courgette
Pastasalade met tonijn Tonijn, tomaat, rucola sla, komkommer,mais, fetakaas en lekker royaal tapenade van tonijn er doorheen roeren en wat pesto.
Verse tortelinni met kaas, gerookte kip, zongedroogde tomaten, olijven, pijnboompitten, rucola en groene pesto.