Hee meiden. Ik loop bij een gyn. Ivm zwangerschapsdiabetes. Dat is ook de reden dat ik een uitgebreide 20 weken echo heb gehad. Hieruit bleek ons kleine meisje veel te klein te zijn! De volgende dag naar het vumc geweest voor weer een echo en daarop was het zelfde te zien. De artsen stelde ons een punctie voor en dat hebben we dan ook gedaan. Nu is het afwachten op de uitslagen. Ben vandaag precies 21 weken. Ben benieuwd of er meer in deze situatie zitten en hoe het bij jullie gaat.
Wat een rotnieuws is dat zeg. Ons eerste zoontje kreeg een groeiachterstand vanaf week 30 dus ik ben niet bekend met jouw situatie. Ik dacht altijd dat je bij zwangerdiabetes juist grote kindjes kreeg, maar dat hoeft dus niet? Veel sterkte met wachten. Zullen lange dagen zijn denk ik. Hopelijk toch een uitslag die meevalt.
Dat hadden ze inderdaad ook verwacht vandaar dat ze zo snel actie hebben ondernomen. Ben heel erg benieuwd. In mijn familie zijn we allemaal niet groot. Ik was net aan 4 pond en me broer nog niet eens dus qau genen wel bekend maar mijn vriend is 1.93 dus dat vinden ze vreemd.
Ze hebben geen gewicht en lengte gezegd. Wel hebben ze de lijnen laten zien en daarop was heel duidelijk te zien dat ze er wel ruim onder zat!
jeetje meis ik lees je verhaal en erg vervelend nieuws ik hoop dat de uitslagen goed zijn en dat goed komt ben benieuwd zal je topic blijven volgen
Dank je wel!! Eerste dag wachten zit erop. Nog niets gehoord dus nog max. 2 te gaan. Wat kan de tijd kruipen, elke keer als de telefoon ging zat toch mn hart in mn keel.
toen mijn moeder zwanger was van mij bleek ze ook zwangerschapsdiabetes te hebben, wel pas laat ontdekt in het laatste trimester, omdat ik zo klein was in de buik! Toen is ze op een dieet gezet en ben ik pas gaan groeien. Met de geboorte hoefde ik net niet de couveuse in, ik was klein bij e geboorte maar alles goedgekomen en mocht snel naar huis!
Sorry voor de late reactie. De eerste 3 testen op chromosoom afwijkingen zijn gelukkig goed. Woensdag weer terug voor een nieuwe echo en de week erop de rest van alle uitslagen. Valt alvast een kleine last van me schouders!
Gelukkig maar! Hier zij de groei niet zoveel elke echo bleek goed en gemiddeld te zijn tot hij er uit kwam toen was hij een stuk lichter
helaas niet de uitslag gehad die we gehoopt hadden. we kregen op woensdag 2 weken na de punctie weer een echo en daarop was te zien dat ze heel netjes was gegroeid. zelfs met de beentjes en het buikje tot op de onderste lijn. 2 dagen waren we blij.. tot het VUMC belde.. of we direct wilde komen voor een gesprek! het bleek dat de kleine mogenlijk een chromosoom afwijking heeft. (bloom syndroom). erg heftig en een grote schok! mijn vriend blijkt drager van dit syndroom dus ze moesten sowieso verder gaan zoeken als we dit met zekerheid wilden weten. Daar zijn ze nu dus mee bezig. maandag zijn we 2 weken verder (het zou 2 tot 4 weken duren) dus dan is het weer wachten op een telefoontje..
Oh jeetje mama153 wat een bericht! Heeft dit verdere consequenties? Ik zal zo even googlen. Wat zullen de weken lang duren...sterkte met wachten Edit heb even gegoogled, dat is niet niks dat Bloom. Is er een kans dat het toch iets anders is?
De kans bestaat dat ze gewoon klein is en al deze toestanden voor niks zijn geweest! Maar omdat mijn vriend hier drager van is bestaat ook de kans dat ze t wel heeft. Ze moesten ons hiervan op de hoogte brengen zodat wij toestemming konden geven voor verder onderzoek.
Hoi Ook ons kindje is veel te klein (net 20 weken echo gehad) mijn placenta functioneerd niet goed en dit kan de reden zijn maar wij hebben ook een nipt laten uitvoeren ivm verhoogd risico combinatietest. Hierbij kwam naar voren dat er mogelijk sprake is van extra stuk chromosoom 7. Net een heel naar gesprek gehad en wij moeten ook punctie doen ws. Morgen afspraak met klinisch geneticus. Ik zou graag in contact met je willen komen. Ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat. Je mag me een pb sturen.. Liefs