In de Amerikaanse staat Ohio is een eeneiïge tweeling op dezelfde dag bevallen. De 19-jarige zussen Aimee en Ashley Nelson brachten op Oudejaarsdag allebei een zoon ter wereld. De jongetjes werden twee uur na elkaar geboren. Volgens de moeder van de tweeling gaat het om een bizar toeval. De vrouw zegt dat haar dochters niet hadden gepland om in dezelfde periode moeder te worden. De zussen uit het stadje Akron hebben wel twee 'verschillende' kinderen gebaard. Het eerste kind, Donavyn, weegt ruim 3200 gram en is 53 centimeter lang. Zijn jongere neefje Aiden is ruim 4 centimeter langer en ook een halve kilo zwaarder. bron: Tweeling bevalt op zelfde dag - NOS Nieuws grappig!
Mijn zus en ik, geen tweeling, zijn ook op dezelfde dag bevallen. Zij heel vroeg op de dag, ik in de middag. We hebben samen een kamer gedeeld in het ziekenhuis, dat was wel handig voor de familie.
Een vriendin van ons is ook op dezelfde dag als haar tweelingzus bevallen. Ook een een-eiige tweeling. Ze hebben zelfs nog in de krant gestaan. En ze hebben allebei een zoon gekregen.
Prachtig! Ik vond het toendertijd al heel wat dat mijn oudste en mijn jongste dochter op dezelfde dag zijn geboren. Ja ja wel een ander jaar.