Ik begin dit topic ook een beetje zat te worden en misscien heeft mijn reactie ook helemaal geen zin of toegevoegde waarde. Ik voel me opzich wel aangesproken ja. Misschien omdat ik ze dat ik vind dat je niet meer moet zeuren en de situatie moet accepteren, of er mee moet kappen. Maar ik moet het toch even kwijt. Ik begrijp je wel.. maar meid je hebt het er ook een beetje zelf naar gemaakt al deze reacties want volgens mij zeggen wij allemaal hetzelfde en jij komt gewoon weer terug op je woorden! constant weer en van buitenaf komt dat gewoon heel raar over. Waarschijnlijk zien wij iets wat jij niet ziet, of andersom, maar ik hoop gewoon dat jullie nu echt besloten hebben om ervoor te gaan. Ik hoop niet dat je over een paar jaar terug denkt aan al deze berichten en dan denkt.. tsja.. er zat toch wel wat in.. waar ben ik aan begonnen! en dan is het nog moeiljker je terug te trekken.. want dan zit je veel te diep (wat je naar mijn mening nu ook al zit.. maargoed) Ik misgun je helemaal niets hoor. ik ken je niet eens. Maar jij vraagt om onze meningen en die hoeven niet altijd zoetjes te zijn. Het is nu ook eenmaal niet een ideale situatie of wel? In ieder geval veel succes, en we horen vast nog van je. Sakinah
o lieve lieve meid... ik gun jouw alle geluk van de wereld en hoop dat dit het is voor je... maar komop meid... lees nou eens goed wat hij tegen je zegt... Hij wil CHRISTIANO niet meer missen. Maar ik lees nergens dat hij JOU niet meer wil missen!!! Meid bekijk het nou gewoon zoals het is. Je bent een geweldige meid, een geweldige moeder en elke man zou dolblij moeten zijn met jou. In een relatie moet je moeite doen voor elkaar en alles voor elkaar over hebben. Jij biedt jezelf aan en hij twijfelt en draait om dingen heen. Hij zegt geen duidelijk ja maar geeft je toch weer hoop. Waarom ga je hier in godsnaam in mee? Voor hem 10 anderen dit jou wel willen geven wat jij nodig hebt in een relatie. Het is toch duidelijk? Ja of nee en geen misschien. En als hij geen antwoord geeft moet je gewoon wegwezen. Niet lullig bedoelt maar meid heb je dan zo weinig zelfrespect? Zie je niet wat je waard bent? Die vent van jou is natuurlijk een enorme lozer maar jij laat jezelf toch ook zo behandelen? Sta eens op je strepen! (en daarmee bedoel ik niet, bellen en dan jezelf weer een worst voor laten houden maar gewoon zeggen, nu ben ik er klaar mee! Je zoekt het maar lekker uit!) Persoonlijk zou ik hier echt niet in mee gaan. Ik ben veel meer waard dan dit. En als ik geen vent heb die 110% voor me gaat, dan ben ik liever alleen.
Ik krijg echt die kriebels van dit soort boeken. Die zijn geschreven voor vrouwen die erg onzeker zijn om helemaal in de psyche van mannen te duiken en dingen weer goed te kunnen praten. Het is gewoon simpel. Wordt je behandeld zoals je niet behandeld hoort te worden? Dan ben je gewoon weg! En niks geen zielig gelul over de psyche van de man... Maar misschien ben ik wel een van de bitches uit jouw boek... Ik vind het trouwens enorm generaliserend om te zeggen dat "mannen" van bitches houden. Kom op, elke man is toch anders, elke man zoekt iets anders in een vrouw. De een wil een tutje, de ander een huisvrouwtje, weer een ander een bitch... sja...
Nou, het is wel redelijk bekend dat mannen vooral toch trouwen met vrouwen die enigszins tegengas kunnen geven. Mijn man bv. had altijd een sliert vriendinnen die echt vele malen knapper waren dan mij (vind ik dan) en hij had die vooral voor de show, hij is met mij getrouwd omdat ik gewoon zeg wat ik vind. Dat zijn zijn woorden. De strekking van zulke boeken is niet zozeer waarom een man zo doet, maar meer kijken naar je eigen gedrag als het om mannen gaat. Dat is het geval met "He's just not into you", maar ook andere zelfhelp boeken. Vaak vallen vrouwen zoals Damiana in dezelfde valkuil wat mannen betreft. Ik had het, ik had altijd een man met een rugzak waarvan ik mij geroepen voelde om die mannen te helpen. Achter elkaar, en ik zag het licht gewoon nooit. Achteraf was het denk ik mijn onzekerheid die stuurde dat ik altijd mannen had die ik kon betuttelen, domineren, sturen, een soort moeder Theresa syndroom, waar IK altijd de touwtjes in handen had. Al die relaties liepen stuk en toen ik 10 jaar geleden eindelijk het licht zag, kwam ik mijn man tegen ... en die is totaal anders en daarom werkt het En huisvrouwtjes kunnen ook bitches zijn hoor
zo is de titel maar het gaat niet om dat die vrouwen bitches zijn in de zin van een bitch zoals wij dat woord gebruiken.. het gaat over zelfverzekerde vrouwen die zelf hun richting bepalen niet in de zin van vrouwen die zich gedragen als een bitch, dat zie je ook in het boek duidelijk uitgelegd maar snap dat je dat zo denkt want toen mijn vriendin over het boek vertelde en ik de titel las dacht ik ook huh? maar het gaat in grote lijnen er eigenlijk om dat je niet als een hondje achter een man aan moet lopen en niet altijd ja en amen moet zeggen... kan het wel helemaal uit leggen maar het gaat er niet om zoals jij het nu oppakt .. en het is echt een leuk boek ook leuk geschreven
lijkt me mega irritant. Een spelletje te moeten spelen om een relatie aan te kunnen gaan. Net doen alsof je het alleen maar gezellig vindt... Wij waren direct eerlijk. En direct smoorverliefd. Een week na onze ontmoeting hebben we elkaars ouders ontmoet. 2 maanden erna gingen we samen op vakantie en 4 maanden na onze ontmoeting trok hij definitief bij me in. Niks geen spelletjes gespeeld oid.
Lees Debbie82 dr post nog eens goed. Ze heeft helemaal niks gezegd over een bitch zoals jij suggereert dat ze het bedoelde. Zij heeft het ook over zelfverzekerde vrouwen die weten wat ze willen. En onzekere dames die dit soort boeken lezen en die vervolgens denken daardoor mannen beter te begrijpen. Persoonlijk vind ik het nergens op slaan als je zelfverzekerd bent en weet wat je wil, je daardoor gelijk bitch genoemd moet worden. Ik noem dat een sterke vrouw! zoow ik ben nu wel klaar met dit topic.
Nou, ik vind mijzelf best wel een BITCH: Babe In Total Control of Herself Dat heb ik hier aan de muur hangen in mijn kantoor en die boeken zijn er om te lezen en te denken dat je jezelf beter begrijpt
He mensen, Ik heb niet alles gelezen! Maar ik ga toch reageren. Als je je aangesproken wil voelen dat moet je dat vooral doen.. Ik ga er in ieder geval niet mee zitten. Maar om te beginnen Ik open dit topic omdat ik zaterdagavond ervan uit ging dat we eruit zouden komen. Kom thuis zonder duidelijkheid. Helaas kan ik hier dan geen betere nieuws mededelen. Ik lees verder en verder. En het doet me wel degelijk wat. Ik kan zo opnoemen wie mij de kracht heeft gegeven om de stap te nemen die ik gisteren heb genomen! Helaas dan aan de telefoon maar ja, afstand is groot. Ik wordt verdomd gebeld door hem en val met de deur in huis! En nu wil ik duidelijkheid!!! Die krijg ik van hem vervolgens. En zoals hij dit aan mij heeft uitgelegd vind ik duidelijk genoeg. En als jullie nou nog steeds niet tevreden zijn met dit antwoord. Ja dan kan ik er niet veel beters van maken. maar dan kun je wel door blijven zeiken over het feit dat hij dit en dat hij dat en dat ik dit en dat ik dat doe.. Maar voor mij is het duidelijk genoeg. En geloof me als hij alleen Cristiano wilt dan is hij hier ook duidelijk in! Dat is hij in het verleden ook geweest. Waarom zou hij hierin veranderen als hij al die tijd mega duidelijk is geweest. Dat er zelfs sprake is geweest van omgangsregeling. In eerste instantie zit iedereen te hopen dat ik goed nieuws krijg! Krijg ik gisteren eindelijk goed nieuws en dan komen dat soort berichten weer. @Sakinah: om eerlijk te zijn heb ik van iedereen wat aangenomen, maar jou post heb ik gewoon overgeslagen. Geen zin om het lezen omdat je alleen maar doorratteld. Als je er klaar mee bent waarom kom je dan toch steeds? Blijkbaar vind je deze topic wel degelijk belangrijk anders kom hier ook niet kijken. Voor de mensen die hier waadevolle dingen hebben geschreven! hartelijk dank.. ik zou graag de naam van deze mensen willen vermelden maar helaas geen tijd nu. En de andere, ook bedankt. En dat je vast van me hoort, zal waarschijnlijk kloppen.. En als ik een topic plaats over bepaalde dingen waar ik mee zit over wie dan ook, dan is niemand verplicht iets te plaatsen. Dus, of ik dat in de toekomst doe ja of nee dat bepaal ik dan zelf ook. Peace mensen. En liefs voor de mensen die ik dankbaar omdat ik nu voldoende duidelijkheid heb en met dat telefoongesprek vooruit kan!!! toedeloe! Gesloten topic!!!!!
Oh nee nog niet sluiten joh! Ik wil nog wel weten hoe het zich verder ontwikkeld natuurlijk in positieve zin dan..
Waarom vat je alles nou zo negatief op, als iedereen je probeert te helpen? Je sluit om de haverklap je topic als je niet precies krijgt wat je wilt horen ...
Ik heb nog helemaal niet gereageerd op je topic, maar ik kan het nu toch niet laten... Jij wilt duidelijkheid, wij niet. Wat jij met je leven doet moet je zelf weten, al blijf je je hele leven op die kwal wachten. Wat wij allemaal doen, is jou laten inzien dat je je niet als een voetveeg moet laten behandelen. En dat is wel degelijk hetgene wat jij al die jaren hebt gedaan. Als jij heel andere verwachtingen van een relatie hebt dan jouw ex, gaat het nooit werken.. Verder sluit ik me totaal aan bij Strijkkraal.
Tsjonge jongejonge! Je hebt zelf geschreven dat als hij die avond geen duidelijkheid gaf je er klaar mee was en zou stoppen. Je kreeg geen duidelijkheid maar ging door. Dan is hetvtoch logisch dat mensen kritisch reageren? Maar meid, als jij vindt dat je duidelijkheid hebt prima toch? Als jij je goed voelt bij deze hele situatie dan is dat prima toch? Maar als je keer op keer berichten blijft schrijven en de situatie niet veranderd maar je blijftklagen en adviezen niet gebruik.....tja, dan kun je zulke reakties verwachten toch? Maar jouw laatste post zegt mij helaas genoeg....dit zal nooit veranderen want jij zietvhet nu eenmaal anders dan alle anderen en dat is jouw goed recht, is nl jouw keven. Maar kom dan straks niet weer met een verhaal en een vraag om advies terwijl je alle mensen die de moeite nemen jouw verhalen te lezende grond in te boren.
je hebt mijn post overgeslagen, en maar k ben wel belangrijk genoeg om genoemd te worden. Ik bedoelde mijn eerste en eigenlijk ook 2e post goed. maar als jij het anders opvat.. dan mag dat hoor waarom ik mijn tijd hieraan verdoe.. geen idee maar have fun with your life
ach ja.. dat is wel waar inderdaad. maar het lullige is dat ik haar verhaal vanaf het begin wel heb gelezen en dat ik op een gegeven moment echt medelijden met haar had. En weer een post van mij. Blijkbaar vind ik het topic dus wel interessant .. OKE NU KLAAR.