lieve damiana het is alleen lief bedoelt wat ik zeg hoor... Echt niet lullig ofzo. Ik hoop dat je de kracht vindt en de zelfverzekerdheid om zelf in te zien dat je meer waard bent dan dit. Of dat deze man als een blad aan de boom omdraait natuurlijk. Voor jou is dit goed nieuws maar ik lees in je bericht nergens dat hij er 100% voor gaat. Maar goed meid, het is natuurlijk jouw leven, iedereen kan makkelijk commentaar geven van buiten af. Ik kan alleen tips geven waarvan ik denk dat ze goed zijn. Maar wie ben ik? Ik hoop gewoon dat je heel gelukkig wordt. Verder geen bijbedoelingen...
Ik denk zelf dat Damiana heeft meegenomen waar ze wat mee kan en wil. Ik vind dat ze eerder netjes is geweest en alles geaccepteerd heeft wat men zegt. Wat er nu gezegd heeft zit ook in haar achterhoofd denk ik en misschien zal ze er wel en misschien niet wat mee doen. Uiteindelijk kennen we alleen haar kant. en er is waarschijnlijk veel meer. ZIJ maakt uiteindelijk de keus en die hebben we te respecteren. en ik vind dat velen er netjes op gereageerd hebben. sommige iets minder.. (niet grof of wat dan ook dus ) en ook daarop reageerd damiana weer. ze heeft al die tijd aangegeven dat ze snapt waarom iedereen roept kap er mee. maar er zijn voor haar blijkbaar genoeg redenen om door te gaan. ze geeft aan dat er meer is. Nou de toekomst zal het verder leren en ik hoop dat ze het leven krijgt wat ze wenst. (denk idd dat als je vind dat je haar goed hebt geadviseerd enzo je je niet aangesproken moet voelen)
Sorry, ik kan het maar niet van me afzetten, ik heb heb het hele verhaal nog eens gelezen. Dit is wat ik lees: - Erwin doet veel voor Cris, wil graag een vader zijn voor hem - Erwin zegt dat ie niet weet wat ie wil. Hij wil wel een keuze maken, maar kan dat nu nog niet; ik lees dat hij tijd aan het rekken is, je "zeurt" hem de oren van de kop omdat je wilt weten waar je aan toe bent (en TERECHT). Maar hij weet ook dat dergelijke vage, open-ended antwoorden koren op jouw molen is omdat jij daar een opening ziet (hij weet namelijk donders goed hoe jij hierin staan) - Erwin denkt aan een relatie, maar dan moeten de ruzies ophouden. Dat is een relatie met voorwaarden, en die zijn gedoemd te mislukken. Ik irriteer me ook genoeg aan mijn man en hij aan mij, en dat zal zo blijven. Ik ben ik en hij is hij. - Erwin zeg ook dat hij een vader wilt zijn voor Cris. Ik lees echt NERGENS dat hij een relatie wil met jou. Misschien lees ik er dan overheen, of lees ik niet tussen de regels door, maar als een vent tegen mij zegt "ja, een relatie met jou omdat ik voor mijn kind wil zorgen", dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen. Wil hij bij zijn zoon zijn (en neemt jouw op de koop toe), of wil hij bij JOU en zijn zoon zijn. Daar zit wel een verschil tussen - Erwin heeft een leven met vrienden die in mijn optiek zijn mening redelijk kunnen sturen (volgens mij). Dus als hij vandaag zegt, ik wil een relatie met je, en zijn vrienden zeggen "maat, niet doen", dan zal hij volgens mij naar zijn vrienden luisteren. Zij zullen ALTIJD tussen jullie in blijven staan. Wil je dat? Mijn mening: hij heeft tijd gekocht met zijn vage opmerkingen. Omdat hij van jouw "gezeur" af wil zijn. Meis, alsjeblieft, zie dit niet als misgunnen, maar bekijk dit nu ff van een afstandje.
Weet ik (en zie hier mijn valkuil ... ik schrik er gewoon van ) ik blijf ook maar doorgaan hier. Zie je, ik doe het ook nog steeds helaas .... Dus ik stop ook. Succes, en heeeeeeeeel veel geluk in je leven Damiana.
Ik denk dat het om zulke reacties gaat als van jouw Jusi. Suzy geeft mooie adviezen en HOOPT dat TS er wat mee doet. en dan mag je denken dat ze het niet doet. en dat is misschien ook zo. Maar jij beslist al dat ze dat niet doet... zou ik ook niet waarderen.
ik weet wel wat Jusi bedoelt. Het is praten tegen een muur aan. Ik herken het wel (die muur), en dat maakt het zo jammer.
snap ik ook wel. maar dat blijft dan toch haar keus. je kan je advies en mening geven. maar wat ze er mee doet is haar pakkie aan. en je kan hopen dat ze de goede keus maakt. en respecteren welke keus ze maakt Betekend niet dat je het er mee eens hoeft te zijn. en ik vind gewoon dat jij dat netjes doet.. jammer als ze er niks mee doet en ik hoop dat jij ik en velen er naast zitten en ze heel gelukkig gaat worden. maar uiteindelijk heeft ze zelf de regie in haar leven.
Nou ik heb anders toch ook wat adviezen gegeven.. Het is aan Damiana of ze er iets mee doet, niet aan mij. Als zij uit principe onze adviezen niet wil opvolgen, liggen wij er uiteindelijk niet wakker van, zij wel, dát is het verschil.
Oke, ik kan het ook niet van mij afzetten en ik ga het ook nog 1 keer proberen. Allereerst excuses als ik je heb gekwetst, of als ik als een bitch overgekomen ben. dat was niet mijn bedoeling. Ik die dingen namelijk gezegd op basis van wat jij hier typt. Ik heb gewoon echt het idee dat hij een beetje met je speelt en dat verdien je toch niet? nogmaals als jij hier genoeg aan hebt dat moet je er mee doorgaan, maar wat ik bedoelde met zeik niet.. (geen goede woordkeuze misschien) is dat als je akkoord gaat met zijn beloftes,dat je ze dan op een later moment niet moet afkraken snap je? dan moet je de situatie accepteren met alles wat erbij komt.. want je weet ondertussen denk ik hoe hij is toch? en ik heb echt vanaf het begin gehoopt dat alles goedkomt tussen jullie? waarm zou ik dat niet? maar ik vraag me serieus af.. if the boy dont love you by now...
Het is ook haar keus, ik gun haar het beste waarom zou ik dat niet doen. Enk alleen dat haar reakties nu heel vervelend overkomen waarbij bij velen de nekharen overeind komen. Maargoed nogmaals als ze gelukkig is..... Wie zou ik zijn omdat dan niet te zijn!