NIEUWEGEIN - Een supermarkt in Nieuwegein heeft een winkelverbod opgelegd aan twee meisjes van zes en tien jaar oud. De twee jonge winkeldievegges verlieten zondagmiddag de winkel met een tas vol boodschappen zonder te betalen. Dat meldde de politie maandag. De meisjes uit Nieuwegein konden door een supermarktmedewerker worden aangehouden, waarna de politie hen meenam naar het bureau. Het is onduidelijk wat ze allemaal in hun tas hadden gestopt. Het duo is later op de avond door hun oma opgehaald.
Gewoon vroeg aanpakken die handel... Vroeger heb ik ook wel eens een snoepje "gepikt" Maar een hele tas vol boodschappen.. Vind het ook helemaal niet raar zo een winkelverbod.
Ik vind het ook niet raar hoor! Moeten ze dan maar overal mee weg komen omdat ze "pas 6" is. Nu doet ze het iig nooit meer omdat ze zich rot is geschrokken! nee hoor...geef ze maar een snoepje...en zeg maar dat het allemaal niet uitmaakt...dat werkt natuurlijk wel!
Dat kind is 6. Denk je nou echt dat die dat helemaal zelf bedacht heeft? Daar geloof ik niks van. Waar zijn die ouders? Niet echt in beeld schijnbaar als ze door haar oma wordt opgehaald...
Dat wilde ik net zeggen. Kinderen van die leeftijd verzinnen zoiets volgens mij (nog) niet. Dit is gewoon in opdracht van een bekende volwassene met overmacht over die 2 geweest. "als jij dit dat zus en zo dan krijg jij dit dat zus of zo" Daar zou ik maar eens een afdelinkje jeugdzorg oid op zetten.
wij hadden vroeger ook een buurjongen die voor zijn ouders moest jatten. wedden dat je die niet in je winkel wou hebben
Maar dan moet je toch die ouders aanpakken. Weet zo'n kind veel. Als er aan een kind niet geleerd wordt dat stelen fout is hoe moeten ze het dan weten?
Dat vind ik dus ook! Sorry hoor..je kan wel blijven denken dat het niet de schuld van het kindje is...maar als ze dan 16 zijn en niet beter weten doordat papa en mama ze niets geleerd hebben en de winkels steeds maar niets deden...waar zijn we dan aanbeland?
En trouwens...mijn zus heeft toen ze een jaar of 5 was ook wel eens iets gepikt.,..en dat verzon ze helemaal zelf hoor! De buit verstopte ze zelfs in een kastje waar ze dacht dat niemand het zou vinden... kinderen zijn niet gek hoor! Wie weet hadden ze wel trek in snoepjes en koekjes en chips.
En je denkt dat een winkelverbod helpt? Dan gaan ze toch gewoon naar een andere winkel om precies hetzelfde te doen. In zulke gevallen moet je de ouders aanpakken als zij de kinderen uit stelen sturen en zorgen dat zo'n kind ergens anders wordt opgevangen waar ze wél leren wat wel en niet door de beugel kan.
Als ze het niet leren weten ze niet dat het fout is... Dus nu leren ze van de politie dat dat niet mag...
Ik zie nergens staan dat de ouders er achter zitten hoor! Kinderen kunnen echt wel zelf nadenken! En buiten een winkelverbod zijn ze ook meegenomen naar het bureau...daar schrikt zo'n kind echt van hoor! Prima als jij dat niet zo ziet natuurlijk...maar ik vind niet dat alles maar goed gepraat mag worden voor kinderen!
In dit geval stond er niet idd dat de ouders erachter zaten/zitten, maar ik reageerde even op iemand die aangaf dat zij vroeger een jongen in de straat had wonen (ofzo) die door zijn ouders uit stelen werd gestuurd...
Ik wilde het quoten maar heb het perongeluk gewijzigd...sorry! Ik bedoelde dat ze het idd moeten leren en dat dat in dit geval dus duidelijk gemaakt wordt door een winkelverbod. En door de politie. Nu hebben ze dus geleerd dat het niet mag! En over die ouders begreep ik je verkeerd sorry! Het zou ook niet moeten kunnen dat!
Een kind die een tas boodschappen steelt zal wel op het idee geholpen zijn door de ouders/oma. Ligt er ook aan wat ze hadden gestolen: speelgoed en snoep of dagelijkse boodschappen. Een kind kan wel een ding stelen ofzo. Mijn broertje heeft toen hij 4 was een auto gestolen bij de supermarkt. Hij wilde hem hebben en kreeg hem niet, toen nam hij hem maar gewoon mee. Mijn moeder kwam er in de auto achter. Ze zijn samen naar binnen gegaan en broertje heeft de auto terug moeten geven en sorry moeten zeggen. Broer heeft het nooit meer gedaan. Ik hoop wel dat het de meisjes wordt geleerd dat stelen fout is en niet mag. Een winkelverbod zullen ze niet zoveel van hebben.
Tja, ik kan me alleen niet voorstellen dat een kind van 6 zelf bedenkt om een hele tas met spullen te stelen. Dat ze de verleiding van 1 snoepje niet kunnen weerstaan kan ik inkomen, maar een hele tas vol? Nee, het gaat er bij mij niet in dat zo'n kind dat uit eigen beweging doet. Dus dan vraag ik me gelijk af hoe zo'n kind wordt opgevoed. Ze is niet eens opgehaald door haar eigen ouders, maar door oma. Waar zijn dan die ouders?