Ik vind het zelf ook wel zonde dat in Zembla inderdaad 1 kant wordt belicht. Het was interessanter geweest als je 2 kanten hoort, misschien wat chiropractors zelf over hun behandeling..? Ben ook wel benieuwd wat zij bijvoorbeeld vinden van deze voorvallen. Ook vraag ik mij af wat er zoal nog meer voor is gevallen qua ernstige problemen. Hoofdpunt is uiteraard dat het óók fout kan gaan bij alternatieve geneeswijzen, maar het geeft zo'n vertekend beeld van de waarheid als je alleen maar de slechte verhalen hoort. Goed dat het wordt verteld uiteraard, iedereen moet dit weten voordat zij naar een alternatief behandelaar gaan maar het hoeft niet altijd zo te gaan. Hier bij een osteopaat geweest met Jason en die behandeling leek helemaal niet op waar het over gaat in Zembla. Maar mijn moeder ziet mij nu liever niet meer naar de osteopaat met hem gaan.. Leve Zembla..??
Tja maar zo gaat het bijna altijd in de media.. dingen van 1 kant belichten en enkel de negatieve kanten laten zien.
ze zeggen duidelijk een paar keer dat het voor sommigen kan helpen, maar het is niet bewezen, en dat de chiropractoren een beetje vaag doen over de consequenties, heb net even één site van een chiropractor bezocht, die ook baby's doet, en die laat niet zien wat de bijwerkingen of consequenties zijn alleen dat ze zelden voor komen, maar ze komen dus wel voor denk ik dan. ik ben van mening na deze uitzending en uitspraken van doktoren (die alleen uitgaan van wetenschappelijke bewijzen) dat ik nooit naar een chiropraktor ga met mijn kind (en zelf ook nooit meer)