crea advies nodig

Discussie in 'De lounge' gestart door brit76, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Hoi meiden,

Ik heb wat advies nodig. In de Viva Mama staat artikel over iemands interieur. Daarin is een schilderij te zien dat is gemaakt van lucifershoutjes. Ik vind het heel mooi en wil het ook gaan maken.

De luciferhoutjes worden op een canvasdoek geplakt en daarna overgeschilderd met witte verf. Nu vraag ik mij af met welke lijm ik die houtjes zal plakken (365 stuks :D). Ik denk namelijk dat er altijd wat lijm onder de houtjes uit zal komen en daar hecht de verf dan niet.
    Dus mijn vraag: hoe zouden jullie de houtjes opplakken?

bedankt vast voor de tips!!:p

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik zou ze plakken met siliconen kit, en dan in een spuitje. Te koop bij hobbywinkels. Ik maakte zelf altijd 3d kaarten en moest soms ook hele kleine deeltjes opplakken en moet zeggen dat dat erg makkelijk gaat wanneer je de lijm in een spuitje hebt. (te halen bij de apotheek)

3. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    bedankt voor de tip! Ik ga het zeker uitproberen. Dacht misschien ook aan fotolijm. Dat zou ik dan in een spuitje kunnen doen. Fotolijm verkleurt ook niet.
    Heeft iemand anders nog tips:)?

4. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien hele sterke behanglijm? Daar kan je zeker overheen verven.

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Als je fotolijm gebruikt dan is het ook makkelijk te verwijderen als je het ernaast smeert.
    Waar ik mijn scrapspullen koop (www.scrap4fun) daar kan je 'snotjes' kopen en die verwijderen de lijm als je ermee over de lijm veegt.
    Erg handig!

Deel Deze Pagina