Ik ben nu 30 weken zwanger ( donderdag alweer 31 weken ) en ik ging me van de week ineens afvragen hoe ik straks die weeen moet herkennen? Ben een beetje bang dat ik misschien aan ziet voor poep drang ofzo hihihih.... Maar wat moet ik er nou een beetje van verwachten? Trouwens ff iets heel anders sneeuwt het bij jullie ook zo erg? mij hemel het blijft liggen sorry moest het ff kwijt
Een echte wee herken je meteen, kan het niet uitleggen maar neem van mij aan dat je het op het moment supreme weet!
Weeën zijn bij iedereen anders hé. Ik heb nooit echte weeën gehad, eerder ongi-krampjes, dus kan je niet echt helpen Enneh, sneeuw? Kennen ze hier in België blijkbaar niet dit jaar
geloof mij maar, poepdrang voelt heeeeeeel anders. persweeen kan je er wel eens mee verwarren, maar voordat je persweeen krijgt heb je eerst ontsluitingsweeen, en als je die hebt, weet je op een gegeven moment wel dat het weeen zijn.
NOu hier kennen ze ook geen sneeuw hoor dit is het eerste wat ik zie sinds vorig jaar hahahaha .. En wat betreft de weeen ik hoop echt dat ik het merk
ik dacht dat ik ze niet zou herkennen want ik ben niet t type dat snel iets in de gaten hebt... maar als je weeen hebt merk je het echt wel hoor..ik vond het in het begin net aanvoelen als hele ernstige en hevige buikkrampen..ik had ook al meteen 5cm ontsluiting. en als de weeen heviger worden heb je echt het gevoel dat je moet poepen..heel irritant vond ik dat. ik was ook zo bang dat ik een dikke drol zou leggen..en vond het in het begin best eng om te persen,maar de meeste vrouwen verliezen ontlasting tijdens het persen..dat is ook juist goed want dat is een teken dat je goed perst zei mijn verloskundige. succes tegen die tijd meid!
daar ben ik dus ook bang voor straks lig je daar te persen en pers je er zo vanalles uit... nou dan zou ik me doodschamen.. Ik weet wel dat ze niets anders zien hoor en dat het helemaal normaal is maar toch.. ik vraag me ook af of ik ze wel herken.. Ik heb nu al vanaf zaterdag allerlei krampjes en steekjes en gister had ik de hele dag lichte kramp in me onderbuik.. maar nu is het even weg allemaal.. Nou ja, we wachten wel af he
Ik heb die angst van 1 kant ook wel, aan de andere kant denk ik dat ons dat op dat moment geen reet (letterlijk ) meer kan boeien of we zitten te poepen tijdens het persen! Btw Bar, ik las dat die krampen van jou geen duidelijk begin en eind hadden (dus golfbeweging) maar meer een constante pijn. Volgens mij hoef je dan niet bang te zijn dat het iets met weeën te maken heeft. Ik heb ook wel last van menstruatiekrampen maar als ze niet regelmatig komen opzetten (bv iedere 5 minuten een minuut lang ofzo) zijn het waarschijnlijk gewoon oefenweeën oid!
ik had overdags ook de hele dag buikpijn en snachts begon het, maar geloof me maar echt dat je die weeen zult herkennen,ze zijn heel erg heftig..achteraf zul je denken..ze hadden toch gelijk..let maar op!
Je herkent het echt meteen als het echte weeen zijn! Ik was ook wat in verwarring door die menstruatiepijn, de weken ervoor. En wat ze dan oefenweeen ofzo noemen. Maar als het echt begint weet je dat het uit is met de pret en dat er echt werk aan de winkel is. Veel succes voor dan alvast (mij is het erg tegengevallen...).
Ik had alleen ongiekrampen.. wist ook niet dat het weeen waren.. totdat ik bij de gyn kwam en dat zo tussen neus en lippen door zei en al 3 cm had ... De persweeen voelde ik echt wel!
Nou meid, je schaamt je echt niet meer hoor op het moment supreme. Dan gaat het alleen nog maar om dat kind zo snel mogelijk eruit te krijgen. Het boeit je dan echt niks of je moet poepen of je er leuk bij ligt of er 10 mensen om je heen staan..... Weeen herken je echt wel. Het begint met een soort menstruatiekrampen die steeds regelmatiger en sneller achter elkaar komen en steeds heftiger worden. Pas als je persdrang krijgt dan lijkt het een beetje of je moet poepen, maar dat is pas echt op het einde. En als je echt moet poepen, dan houdt je dat toch niet tegen en die verloskundigen zijn het gewend hoor. Maak je maar niet te druk over dit soort dingen. Het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat. Gewoon over je heen laten komen.
Ik vraag me nog wel 1 ding af. Als je harde buiken hebt die pijnlijk zijn kunnen ze overgaan in weeën. Maar als je weeën hebt... word je baarmoeder/buik dan ook automatisch tijdens die wee keihard?
Bij mij wel. De gyn voelde ook regelmatig of mijn buik hard was. Maar ik lag aan het infuus en had hele rare weeën. Overigens heb ik dus ook wat extra laten gaan toen ik beviel , maar daar maak je je dan niet druk om. Sterker nog, je merkt het bijna niet.