Wij mochten vroeger elke dag onze schoen zetten, maar sinterklaas kwam niet iedere dag langs. Soms zaten er wat pepernoten in, soms een mandarijntje, soms een cadeautje. Denk dat wij het hier ook zo gaan doen Zoooo spannend, was je om 05.00u al wakker, snel naar beneden in de hoop dat je een glimp van hem zou opvangen
Hier as zaterdagavond voor het eerst zetten. De week erna op vrijdag, en dan brengt sint de cadeautjes voor de hele schoonfamilie. De week daarna op vrijdag of zaterdag, afhankelijk van de dag dat we het bij mijn ouders vieren. En dan het laatste weekend voor 5dec op zaterdag denk ik. Misschien tussendoor ook nog eens voor een zakje chocolademuntjes ofzo.. Ligt even aan of hij graag wil
Of die pietjes ook op de boot zitten, is helemaal de vraag... Wij zetten morgen de schoen, ook al komt hij hier lokaal pas volgende week aan. Morgen zitten we met de kids voor de tv om de officiële intocht te zien, en dat houden we ook aan als dag dat de schoen gezet mag worden. Hoe vaak, dat weet ik eigenlijk nog niet. Zoon vond vorig jaar volgens mij iedere ochtend een paar pepernoten in zijn schoen, dat mag van mij ook wel iedere dag (voor de rest snoept hij weinig tot niet).
Hij komt hier volgende week, dacht eerst morgen. Maar hoor je dan morgen de schoen dan ook te zetten?
Of het hoort of mag..dat bepaal je toch helemaal zelf? Sommige ouders laten hun kind elke dag de schoen zetten, maar doen er niet elke dag wat in. Anderen doen er soms wat in. Weer anderen laten ze af en toe zetten. Weer anderen nooit etc. Dat bepaal je helemaal zelf hoor Hier mag ze 2x per week zetten, op di en za. Op die manier is ze afwisselend bij mij of bij dr papa met t zetten van de schoen. Vanaf morgen is Sinterklaas in NL dus dan is t geloofwaardig om de schoen te zetten, daarvoor nog niet. Maar als jij wilt dat ze t pas volgende week doet, zeg je gewoon dat hij nog niet in jullie buurt is. Met andere woorden..doe wat je zelf goed vindt
ja in deventer komt sinterklaas pas 5 december aan.... sneu voor de kinderen daar asl ze voor die tijd geen schoen mogen zetten
ze komen morgen maar ja sommige mensen beginnen ook vandaag al ermee. ik ken er al een aantal die zeggen tegen kids dat er voorpieten zijn die er alvast zijn. maar je moet zelf weten wat je wil en hoe je t doet.
Hier mag morgen pas de schoen gezet worden. Dit jaar voor 't eerst. Al denk ik dat ie er geen zak van snapt als mama zegt dat ie z'n schoen bij de openhaard moet zetten i.p.v. netjes opruimen haha! Morgen zet ik m voor de buis voor de intocht. Ik hoop toch echt dat het gauw een beetje gaat dagen bij 'm, want 't is toch wel erg leuk om die spanning te zien bij die kleintjes.
we zitten nu bij mn ouders in tilburg, en komt hij zondag pas aan, dus hier mogen ze die nacht een schoen zetten zodat er maandagochtend wat in zit we wonen eigenlijk in Engeland dus ze krijgen niet zoveel van sinterklaas mee, dus eigenlijk boeit t niet zo
Morgenavond, de sint komt pas volgende week hier aan, maar denk niet dat onze dochter dat door heeft...voor haar komt de Sint volgende week in onze woonplaats ( en of hij dan op bezoek komt of aan komt dat maakt voor haar geen verschil....en wij leggen het niet uit)