huishoudelijke hulp zoeken... pfff wat een mense

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 22 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Nou heb ff een advertentie op marktplaats gezet dat we huishoudelijke hulp zoeken. DUIDELIJK in de advertentie gezet dat afkomst niet uitmaakt maar dat ik wel mensen zoek die duidelijk nederlands praten en verstaan omdat ik communicatie erg belangrijk vind.

Nu bellen er dus DIRECT (heb het er 2 sec op staan) 3 mensen op, alle 3 buitenlands en ben een uur aan het uitleggen wat ik nou precies bedoel. GRRRRR als je nederlands niet snapt moet je niet opbellen!!!! Kan daar zo pissig om worden.

En ja wat moet je nu antwoorden??? Als iemand heel graag wilt komen maar je moet alles 20 keer uitleggen aan de telefoon? Hoe zeg je dan vriendelijk dat ze niet hoeft te komen?? Vooral marokkaanse of turkse mensen vatten dit dus als belediging op. Terwijl ik geen probleem heb met de afkomst maar het 20 duizend keer uitleggen van wat ik nu precies bedoel!

denk dat ik maar beter bedrijven kan afbellen, maarja weet iemand een goed bedrijf in of omstreeks Utrecht?

2 vragen in 1 topic :p

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ow ik zou het gewoon zeggen, ik zoek iemand die goed Nederlands spreekt.. jammer dan. :D

moeten ze maar een cursus doen om hun kansen te vergroten op de arbeidsmarkt.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
  4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
  5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    12.50 voor huishoudelijke hulp is toch niet duur...?

misschien een advertentie in een plaatselijk krantje neerzetten?

6. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

In utrecht? nee hier lezen ze alleen maar het woordje "schoonmaken" en gaan ze direct bellen. Nee dat idee is al wel in me opgekomen maar is overgevlogen.

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Gewoon je nummer niet in je advertentie plaatsen! Heb ik ook niet gedaan, en dan zie je aan de mail vaak wel of ze goed nederlands kunnen typen/spreken.
    Dan hun nummer vragen en hen bellen. wordt jij niet steeds lastig gevallen.
    Of je reageert op advertenties van huishoudelijke hulpen en reageert zelf.

Ik vind overigens 12.50 ook behoorlijk veel! Onze hulp kost 10 euro per uur.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113

Nee dat niet

Maar daarnaast nog eens 40 euro aan bemiddeling.

Nou dat zou ik dus lekker zelf doen.

9. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ja ik zou ook iemand in het zwart willen.. nadeel is natuurlijk wel weer dat die niks verplicht is tegenover jou, dus als hij/zij niet kan, dan heb je gewoon pech...of hij/zij heeft vakantie, heb jij geen invaller.

10 euro voor huishoudelijke hulp is goedkoop! Ik ken er die 15 euro vragen en zelfs ééntje van 17.50!

10. naoual28

naoual28 Actief lid

9 dec 2007
    138
    0
    0
    Waarom ruim je je huis dan zelf niet op?
    Die Marokkanen en turken die goed Nederlands spreken
    Gaan dan heus wel ergens anders werken en niet joun troep opruimen.
    En ze zijn niet verplicht om Nederlands te leren.
    Wat moet je uitleggen aan ze via de telefoon?
    Ze snappen heus wel dat ze moeten schoonmaken.
    Je kan ook overdrijven om een heel verhaal over ze te typen.
    Waarom zet je niet in je advertentie:
    Kaaskop gezocht voor zooi opruimen.
    Geen slecht sprekende Buitelanders!:D

Groetjes van een Marokkaan:D

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nou, er zijn stiekem heel veel mensen+bedrijven die geen allochtoon als huishoudelijke hulp/werkster willen! Ik heb er ervaring mee ;)

En ik kan heel goed begrijpen dat je wil dat als er iemand in JOUW HUIS vol met jouw waardevollen en privé spullen je ook kan communiceren met diegene! Is toch wel heel erg belangrijk!

uhhh even een edit; allochtoon bedoel ik hier niet zo mee, ik bedoel eigenlijk als een allochtoon niet goed nederlands kan.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

so volgens mij voel jij je aangesproken:$

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wahahahaha

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant

prachtige reactie :)

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ts kan me goed voorstellen hoor dat je iemand wil die nederlans spreekt. vind het zelf ook rete irri als een allochtoon die hier gewoon woont en werkt al een tijd geen nederlands kan. bedoel. je wil hier wonen. prima maar dan ook de taal spreken. wel zo makkelijk. en dat geldt voor een turk, marokkaan maar ook voor een duitser. verder bedoel ik er niks mee trouwens. voor sommige hier weer als een gekko tekeer gaan dalijk;)

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nou 12,50 is niet veel hoor, tenminste als je via een bureau doet niet, want daar word de hulp wel van alles voor gedaan zoals verzekeringen, vakantiegeld e.d.

Mijn klanten betalen 15 euro per uur, en ik ben er of 3 uur of 4 uur, dat ligt aan het soort hulp ze willen.
    Daar word voor mij wel het eea ingehouden zoals geld voor vakantiegeld, belasting, vrijwillige verzekering bij UWV.
    Het enige nadeel wat ik vind, is dat je zo'n bureau wel bemiddelingskosten moet betalen afhankelijk van de uren die gewerkt zijn, als ik 1200 bruto heb hou ik 600 netto over.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ach, vloeibaar hoeft het niet te zijn ... :D
    Als het maar te verstaan is toch? Een hoop gebral ( of het nu een engelse of turkse is ) is gewoon irritant.
    Om goed met elkaar te kunnen communiceren is verstaanbaar zijn altijd wel handig.

18. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik begrijp ts ook heel goed!

Even offtopic; heb in een winkel gewerkt waar in de buurt veel allochtonen woonden, geen probleem natuurlijk, maar ze spraken dus geen nederlands! Kwamen ze naar me toe en begonnen ze in het turks enzo dingen te vragen of vertellen... nou, zelfs de baas zwaaide ze de winkel uit. Sorry hoor, ik ga geen turks leren als ik in Nederland woon.

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

tja, er zullen vast zat vrouwen zijn met een uitkering, of die onder bewind staan die wat willen bij verdienen... 10€ per uur is dan een lekker bedrag, misschien eens in je vrienden/kennissen/familie kring navragen of hun niet iemand kennen die dat bedrag goed gebruiken kan

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vloeibaar niet nee. kijk: ik goed kan poetsen en ja ik veel geld wil verdienen. ja dat snap ik;) maar dingen als: alla magalla bladiebla allamagalla.. jaaaa daar kan je niks mee he?;):D

Deel Deze Pagina