Hallo iedereen, Ik vraag me af of jullie ook mogen kiezen of jullie twee embryo's mochten plaatsen bij een tp? De dokters vroegen alleen of ik niet allergisch was. Ik heb geen allergieën. Dus toen vroegen ze of ik 1 of 2 embryo's willen hebben. Mijn vriend en ik hebben zonder twijfel meteen ja gezegd, hoewel ik het wel verrast ben dat de dokters aan ons vroegen. Want ik was 29 jaar (bijna 30) en het is mijn allereerste tp en mijn 2e poging (vorige keer een mislukte IVF). Ik zou toch graag de reden weten waarom het zo makkelijk ging. Want ik lees op forums dat ze alleen 2 emmies terugplaatsen bij een 3e poging of bij 36 jaar en ouder. Volgende week woensdag een echo, ik hoop dat ze beiden blijven plakken, ben benieuwd. Mijn behandeling heb ik gedaan in Kopenhagen. Het was ICSI korte behandeling.
In ons ziekenhuis mag je er alleen twee als je 36 jaar bent of ouder. Of als er geen topembryo bij zit. Bij een topembryo wordt er één terug geplaatst, anders mag je er twee. Bij de derde behandeling mogen twee. En bij een cryo-terugplaatsing mag je er ook twee. Maar dit waren de regels die in 2009 golden. Sindsdien zijn de regels wel strenger geworden. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Thanks Jippie Hvordan har du det? (Hoe gaat het met jouw?) Ik las toen dat je Deens geeft. Is het voor mensen die graag naar DK willen verhuizen? De embryo's waren goed maar geen top. Ik ben benieuwd of alles goed is gegaan, maar dat weet ik pas volgende week woensdag.
Nee, in NL had ik geen keuze. het was er 1 ... punt. Ondanks dat we het wel gevraagd hadden. Achteraf had ik echt liever gehad dat de twee emmy's die ze hadden in de 1e IVF poging, allebei teruggeplaatst hadden ipv 1, want de cryo heeft de ontdooiing niet overleefd. In Duitsland was het andere koek. Daar ging de arts er al vanuit dat we er twee terug wilden. Nu hadden we niets om terug te plaatsen toen, maar het was wel even een verademing... geen gevecht over wat je wilt in je behandeling. In NL zijn ze sowieso niet happig op meer dan 1 terugplaatsen. Een meerling is een "complicatie" en dat willen ze altijd voorkomen. Zeker als je al wat ouder bent, willen ze dat toch niet doen.
Ik ben 39 en heb bij deze poging gezegd dat wij er twee wilden. Was even discussie, maar mijn lijf, mijn verantwoordelijkheid. Onze vorige geslaagde poging waren er ook 2 en uiteindelijk 1 mooi zoontje. Nu dus weer een zwangerschap na de tp van 2 en ik denk weer 1 kindje
Wij mochten er ook maar 1 geen discussie over mogelijk... Pas bij de derde x zouden ze dag gedaan hebben. Gefeliciteerd dames! Spannend hoor op naar de eerste mooie echo.
Ik heb volgende maand een tp maar ik mag er ook maar 1. Geen discussie erover want zo is de Ned. wetgeving vertelde ze me. Ik vind t erg krom want het is toch uiteindelijk mijn beslissing!! Nu heb ik zitten zoeken waar het dan precies staat in de wet maar ik kan t echt niet vinden
Mompelientje Jeg har det godt, tak! Hvad med dig? Tillyke! Ik geef inderdaad Deense les. Ik heb Scandinavische talen gestudeerd met als hoofdtaal Deens. Ik ben eigenlijk vertaler, maar geef sinds drie jaar les. Ik heb inderdaad mensen in mijn groep die naar Denemarken willen emigreren. Ook veel oudere stellen wiens kinderen daar wonen. Als er kleinkinderen komen, kunnen ze die niet meer verstaan en gaan opa & oma op Deense les. Of mensen die er al jarenlang op vakantie gaan. Erg leuk om te doen. Hoe zit het met jouw Deens, spreek je het vloeiend? Als een embryo voor top-embryo doorgaat, moet het aan bepaalde normen voldoen. Ik weet niet precies welke waarden dan gesteld worden. Wij hadden ook geen top-embryo, maar de embryo's die we hadden lagen precies op schema qua groei en zagen er qua celdeling perfect uit. Onze meid is ontstaan uit een terugplaatsing van twee embryo's, die niet aan de norm top-embryo voldeden. Dus het is mij ook niet helemaal duidelijk waarom dat niet zo was. Gelukkig hier een prachtig resultaat met de niet top-embryo's. Hopelijk voor jou ook!
Ik ben 38 en ondanks dat we dan een keuze zouden hebben heeft het ziekenhuis de keus al voor ons gemaakt wij mogen bij een tweede poging pas zelf een keuze maken. Ik ben het er niet mee eens. Mede gezien mijn leeftijd maar we hebben geen keuze
Maar hoe zit dat verzekering-technisch dan? Wij lopen in Duitsland en ik krijg daar best voor elkaar dat we er 2 terug mogen laten plaatsen, maar dan wordt er toch niets vergoed als je nog niet aan je 3e poging toe bent? Of is het dan mogelijk om alle rekeningen in te dienen, behalve die van de terugplaatsing?
Helaas mag ik er gezien mijn leeftijd maar 1 terug. Vanaf je 36e of bij je derde poging mag je er in Gent pas 2 terug..