Hoi Dames. Binnenkort mag ik gaan beginnen met het spuiten van hormonen voor een ISCI behandeling. Nu is mijn vraag aan jullie of de hormonen enigszins ook effect hebben op de huid? Ik heb een normale tot vette huid. Regelmatig een pukkel hier en daar. Alvast bedankt voor het reageren . Groetjes
Dat is moeilijk te zeggen. Verschillende hormonen hebben verschillende bijwerkingen en ook zijn deze niet hetzelfde bij iedereen. Van puregon merkte ik eigenlijk niets op mn huid. Pregnyl geeft altijd heel even een hele mooie huid . En verder merk ik dat ik van progesteron (maar dat zijn geen spuiten, maar bollen) altijd wat meer pukkeltjes krijg. Maar ik heb nooit hele dramatische effecten. M'n man zag deze verschillen bijvoorbeeld niet eens (maar goed, mijn man ziet het ook niet als er 15 cm van mn haar af is dus dat zegt misschien niet zoveel ). Succes!
Ik kreeg wel last van hele kleine puistjes vanaf het moment dat ik Gonal-F ging spuiten. Na de Ovitrelle verergerde dat enorm en toen ik daarna zwanger bleek heeft het tot ongeveer week 14 geduurd voordat het weg trok.
Bij mij had het wel een gunstig effect. Tijdens de decapeptyl en de menopur amper een pukkeltje gezien. Toen ik, helaas, weer ongesteld werd en mijn eigen hormonen weer z'n gang gingen, kwamen de bekende pukkeltjes weer opzetten .
Ik was daar ook bang voor, want ik heb een extreem gevoelige huid. Tijdens mijn gebruik van Clomid had ik erg veel last van puistjes. Nu ben ik vanaf 6 februari aan het spuiten met Decapeptyl en vanaf gister met Menopur (dus daar kan ik nog niets over zeggen), maar het gaat tot op heden echt hartstikke goed met mijn huid.