ik heb hem in februari vele malen groter gezien. Ik dacht eerst dat het de zon was die aan het ondergaan was, maar dat bleek de maan te zijn, heb er nog een foto van gemaakt, kan em alleen niet meer vinden. Straks nog eens zoeken. en 1993? in 2005 was het ook zo. ik vond deze foto btw van gisteren; Vind hem toch best wel groot hoor
De maan is maar eens in de twintig jaar zo dicht bij de aarde. Maar hoe groot je hem ziet, heeft volgens mij niet alleen te maken met de afstand, maar ook met de hoeveelheid vuil in de lucht. Als ik het me goed herinner: als er veel deeltjes in de lucht zitten, wordt het licht van de maan (of de zon) gebroken waardoor deze groter lijkt dan bij een heldere, schone lucht. Dan gaat de lichtstralen namelijk gewoon rechtdoor.
Vond het gisterenavond heel indrukwekkend, zag er mooi uit. Vannacht dat ding lopen vervloeken, mijn slaapkamer was veel te licht en kon er niet van slapen
Hier ook maar even een foto van de maan gister. Deze zagen wij van uit ons kamer raam. Het is wel een link anders wou het niet. http://img820.images.../dscf1947p.jpg/