vanavond weer noodweer....

Discussie in 'De lounge' gestart door ninien, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Volgens piet zijn buienradar is het rond half 7 al in het noorden (friesland) maar als je via de normale buienradar kijkt pas 0.00 of 1.00uur.....sja

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hier in brussel wordt code rood gegeven, ben benieuwd!!!

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    idem!!!!!!:cool:

4. Troelala21

Pfoeh heftig, ben blij dat ik daar niet zit!

Meestal valt het hier (friesland) wel mee omdat het voordat het hier is meestal al is afgezwakt. Maar soms kan het hier ook net zo heftig zijn als in het zuiden.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb het gezien maar de laatste keer dat we noodweer hadden kwam er ook zoveel 'rood' over ons heen maar het stelde allemaal niet veel voor...
    Van mij mag het wel flink hozen, heerlijk lekker op de bank, veilig tegen vriendlief. Maar ik verwacht dat het wel weer mee zal vallen.

6. voor iedereen die wel van onweer houdt...veel plezier ;)

Ik heb met eigen ogen gezien wat zo,n donderbui in een 10 minuten tijd aan kan richten, wat eerst een camping was, daar stond na 10 minuten geen tent meer, en stacaravans in elkaar gewaaid en 5 doden...

nee voor mij hoeft het niet, ondanks dat sommige van jullie het zo mooi vinden...

Ik vind het echt heel eng

Ik hoop ook echt dat manlief vanavond wel naar huis komt!!

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    van Piet moet je natuurlijk nooit uitgaan!

verschrikkelijke vent... brrrr...

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    ja inderdaad...ik vond het vroeger ook leuk maar ik heb zelf eens in het Noorden van Italie op een camping gestaan toen het gebied ging overstromen (Como)
    We hadden het geluk dat we toevallig op een extra hoog gebied waren gaan staan.
    Uit de tent en snel in de auto...dood eng.

Maar in Nederland zal het misschien meevallen?
    In Friesland inderdaad is het vaak alweer wat afgezwakt.

9. Troelala21

In europa is het allemaal code geel/oranje alleen kroatie en hongarije hebben code rood. Pff belooft wat, hoop dat het tegen de tijd dat het in friesland is al een stuk afgezakt is anders word het nog een lange nacht!

10. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik vind het ook verschrikkelijk ...

Heb 2x wat mee gemaakt, 1x was de bliksem ingeslagen in het huis tegenover ons, de bliksem was via het dakraam naar binnen gekomen een bal van ligt is van boven naar beneden gerold, mensen waren niet thuis en de hele zolder is toen afgebrand inclusief toen hun poes :(

De 2e keer sloeg hij in bij de buren in de tuin, weer een bol van licht ging door de tuin heen, je zag zo een zwarte streep door de tuin van de bliksem..

Ik kan dus echt niet genieten van de leuke flitsjes ..

Denk ook niet dat veel mensen beseffen wat het aan kan richten zo'n onweersbui :(

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik vind het van de ene kant wel eng omdat het gevaarlijk is ma ik vind het ook echt prachtig! kan me voorstelle dat als je zoiets naars hebt meegrmaakt dat je het niet leuk meer vind! ik heb okk een keer flinke storm meegrmaakt in frankrijk. boven ons was een auto bijna weg gedreven en zou zo bij ons naar binne drijven. hij bleef gelukkig nog voor de helft op de rand staan. caravand die volgelopen waren. ma ik vond het prachtig!!" (wel een beetje eng)

12. kippiekip

weet je wat ik trouwens wel grappig vind, er staat code oranje voor zuid holland ( ik woon op de grens van zeeland en zuid holland ) maar ik zit nog steeds lekker in de tuin met een klein beetje zon ... Weet niet wanneer die code geldt maar voor nu is het nog bullshit

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    neet zij die bij mij midden 22:00 nu is het al 23:00
    hopelijk slaapt julian hier door heen

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier in Dordrecht ziet het er ook nog niet uit dat er iets gaat gebeuren.

Ik denk eigenlijk dat het wel mee gaat vallen. Tijdje terug zou het ook enorm gaan stormen maar de buienradar bleef maar opschuiven en opschuiven qua tijd, uiteindelijk is er geen spat gevallen.

Zeg niet dat dit nu ook het geval is maar sinds die tijd heb ik niet echt met vertrouwen in dat ding.

15. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Die code geven ze vooraf af, dus kan kloppen dat je nog lekker in de tuin kan zitten. Het is gewoon een waarschuwing van wat er kan gaan komen ;)

16. kippiekip

ooow dan wacht ik nog even :D

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou hier schijnt nog lekker het zonnetje. Het heeft om 15uur even gedrupt daar gingen de wolken en welkom zonnetje.

Eerlijk gezegd vind ik het tot nu toe nog steeds meegevallen met code rood en weet ik wat. Als er dan wat komt is het 5 minuten,
    Begrijp me niet verkeerd ik hoop natuurlijk niet dat er iets ergs gebeurt natuurlijk.

Maar bij echt onweer dus de onweer overdag waardoor het buiten pikkedonker word. Krijg ik altijd het gevoel van ik als klein meisje op school dat dan de gordijnen dicht mochten en je lekker in een kring op de grond mocht spelen of luisteren naar een verhaal van je leraar/lerares ;)

18. ik weet niet of je dat nog weet, vorig jaar in vuchgt, daar waren in 10 minuten tijd 40 huizen beschadigd, toen was er ook code oranje afgegeven...het zal je huis maar zijn wat door een boom geraakt wordt of je autootje

19. hier is het ook helmaal niet benauwd meer, dus je zou denken dat het mee gaat vallen ( hoop ut) ;)

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

het zal me een biet zijn. kindjes zijn er ook niet bang van gelukkig.

Deel Deze Pagina