Hoe gaan jullie ermee om?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ProudMomii, 4 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Hoe gaan jullie met het zwanger worden om?
    Wij zijn sinds vandaag in ronde 3 voor ons 3e kindje.
    Ik heb een zoontje van die in augustus 7 word en een dochter die in juli 4 word.
    Ik verlang al sinds de geboorte van onze dochter naar een 3e kind.
    Mijn vriend wou deze echter niet te snel achter elkaar, en eindelijk heb ik hem mee.
    Nu om goed te zitten zouden wij nog moeten verhuizen om meer plaats te creëren dus hadden we de intentie van we laten gewoon de anticonceptie doen niks bijzonders en we zien wel wanneer het komt.
    Ofja dat was de bedoeling toch...
    inmiddels ben ik 4 cyclussen van de pil af (2 ervan hebben we het nog met condooms gedaan) de eerste echte ronde werd ik wat “lastig” van de onzekerheid over waar ik zat in mijn cyclus met eerste cyclus was 44 dagen nadien 39,37 en nu weer 38 dagen. Maar de LF schommelt ook bij mij. Dus deze ronde ben ik begonnen met temperaturen.
    Dit gaf me nog niet voldoende voldoening dus ging ik ook nog ovutesten halen en ik maak mezelf echt gek hierdoor vanaf dag 25 van men cyclus kan ik echt enkel nog maar aan zwanger worden denken .

Hoe gaan jullie ermee om? Kunnen jullie het wel wat loslaten? Iemand tips ervoor? Ik probeer al zoveel mogelijk met de kids bezig te zijn, series ge kijken als ze slapen, met de hond wandelen om men hoofd wat leeg te maken...

2. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Door neurotisch hier de testen van anderen te bejubelen. En verder... geen idee.

Vooral
    Afleiding zoeken in andere dingen, ik heb een enorme moestuin die binnenkort weer vol gezet gaat worden met heerlijke groenten en fruit dus daar heb ik een behoorlijke kluif aan. En ik heb 1000 hobbies waar ik me met regelmaat op stort.

Maar t blijft lastig :)

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.259
    28.323
    113
    Door te temperaturen en ovulatietesten te gebruiken ben je er natuurlijk heel erg mee bezig.
    Ik zou dat allemaal weglaten en gewoon zien waar het schip strand.

ProudMomii vindt dit leuk.
  4. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Heel moeilijk om het los te laten, ik herken het helemaal. Ik geef er maar gewoon aan toe ;) dan hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken.

Maar ik lees dus ff mee voor tips ;)

ProudMomii vindt dit leuk.
  5. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ovulatietesten ga ik ook proberen laten. Temperaturen wil ik toch nog even aanhouden om weer een zicht op mijn cyclus te krijgen. Ik vind het nog slopender als ik niet weet wanneer ik ongesteld moet worden want dan zou ik vaak al op dag 28 durven beginnen testen terwijl even goed dan pas mijn eisprong is

6. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja ik focus mezelf echt te hard want tenslotte word het nog maar ronde 3 en was de teleurstelling op begin toch erg groot omdat ik er nooit langer dan 2 rondes over gedaan heb.
    Nu inmiddels heb ik er “vrede” mee dat het nog niet zo is en hoeft het ook niet persee in ronde 3 maar ik ken mezelf en weet dat ik tegen mijn eisprong aan toch weer hoop dat het toch echt raak is

7. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    Ik snap je helemaal. Wij zitten zijn ook aan het proberen voor een 3de kindje.
    Ik merk aan mezelf dat ik echt na me ei er heel erg mee bezig ben. Zodra ik ongesteld ben vind ik het weer prima en denk ik nieuw ronde nieuwe kansen. Ik vind het ook lastig om er niet mee bezig te zijn. Wij zitten nu in ronde 4
    En heb na me ei altijd zere benen dat belooft niet veel goeds helaas.

Ik zou willen dat ik tips had maar ik lees ook mee. Hihi

8. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Tja, hier sluit ik me volledig bij aan:rolleyes:

9. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Ooh ja ik vind het ook zo lastig om hiermee om te gaan! Vooral na mijn ei...
    Meestal geef ik me er ook gewoon aan over en droom ik 100x per dag weg bij de gedachte “wat als we een baby hebben”...

Maar ik denk dat afleiding zoeken ook wel een goede tip is als je er juist niet mee bezig wil zijn..

10. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

3 apr 2018
    254
    121
    43
    Vrouw
    Ja klopt dit helemaal.
    Op begin een teleurstelling als ik ongesteld word en dan een dag later is het ook gewoon goed en ben ik weer veel positiever

maaike3 vindt dit leuk.
  11. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Na mijn vorige zwangerschap heb ik teunisbloemolie capsules geprobeerd van de kruidvat voor een regelmatige menstruatie.En dat hielp wel. Wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen.Ik hield alleen bij wanneer ik mn eisprong ongeveer had en werd binnen 9 maanden zwanger alle keren.Meer hoef je niet te doen.

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het enige dat hier hielp was accepteren dat ik behoorlijk geobsedeerd kon zijn. Eerder zat ik mezelf steeds uit te foeteren, waardoor ik een soort roze olifant creeerde. Toen ik accepteerde dat het gewoon heel spannend was en bleef kon ik er beter mee omgaan.

13. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik laat het allemaal op z'n beloop..
    1e x was ik in ronde 3 zwanger werd een miskraam daarna was de drang zo groot om weer zwanger te worden dat ik ook ovutesten ging gebruiken, maakte me hier echt zelf gek mee, nadat ik daarmee was gestopt en er niet meer bezig ging werd ik in ronde 8 gelijk zwanger. Nu is m'n dochter bijna 2 en willen we voor een 2e kindje gaan. Weer was het raak in ronde 3 en weer werd het een miskraam. Nu moet ik afwachten wanneer m'n cyclus op orde is. Ik zelf hou mijn menstruatie bij via een app menstruatie kalender deze app houd ook bij welke dagen je vruchtbaar bent enzo. Verder laat ik het op me af komen en zie ik wel wanneer het '''weer" raak zou kunnen zijn

14. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik vind het ook lastig. Ik test met ovulatie testen, maar ik merk dat ik rustiger ben dan de vorige rondes. Doordat ik het probeer los te laten.
    Ik heb nu lichte streepjes, maar ik voel dat de piek eraan zit te komen.
    Hoe ik me na de eisprong voel weet ik niet, wachten op de trein of op iemand vind ik vreselijk, laat staan op mijn NOD. Dan komen de vroege zwangerschapstesten weer uit de voorraadkast. Ik heb me nu wel voorgenomen om echt op mijn NOD te testen. Of dit lukt, weet ik nog niet.
    Ik heb daarom niet een echt advies voor je.
    Ik zou zeggen doe wat je zelf prettig vind. Wil je tempen of met ovulatietesten testen of allebei? Gewoon doen!

Deel Deze Pagina